English Version
English

راهنما چراغ راه رهجو است

راهنما چراغ راه رهجو است

جلسه چهاردهم از دور هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی ایران با دستور جلسه "هفته راهنما" با استادی راهنما مسافر علی و نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مهدی در روز یکشنبه مورخ 9 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
در ابتدا این هفته را به آقای مهندس تبریک میگویم و از ایشان تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند تابه‌حال خوب برسیم. هفته راهنما را به تمام راهنمایان کنگره ۶۰ و همین‌طور راهنمایان نمایندگی ایران تبریک می‌گویم. تبریک دیگر به راهنمای خودم حمید آقا است که از ایشان نیز تشکر می‌کنم و از صمیم قلب خیلی دوستشان دارم و امیدوارم هر جا که هستند سلامت باشند. از راهنمای تازه واردین خود آقا محمدمهدی که الآن در نمایندگی دهخدا راهنما هستند سپاسگزارم زیرا که در جلسه اول من را بامحبت در آغوش گرفت و عشق را آموخت.
این هفته‌ی خیلی مهم و قشنگی است. مهم بودنش به خاطر این است که اگر راهنمایان نبودند، من الآن اینجا نبودم، همین‌طور شما هم بر روی این صندلی‌ها نبودید. راهنما یعنی ازخودگذشته، می‌آید و خدمت می‌کند تا یک نفر به حال خوب برسد. باید در این هفته هرکس به‌اندازه تغییراتش به بهترین شکل از راهنمای خود تشکر کند. شخصی یک دل نوشته خیلی خوب برای راهنمایش می‌نویسد و دیگری یک پاکت خیلی خوب به ایشان می‌دهد و همین‌طور به‌صورت زبانی نیز تشکر می‌کند.
آقای مهندس می‌فرمایند که راهنما با تمام دغدغه‌هایی که در بیرون ازاینجا دارد ولی با رهجو به‌خوبی و با عشق و محبت رفتار می‌کند. تمام این کارها به خاطر این است که رهجو به حال خوب برسد و در جامعه بدون هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه داده و در کنار آن، حال خوبش وسیله‌ای باشد تا دیگر مصرف‌کنندگان نیز با کنگره ۶۰ آشنا بشوند.
الگو خوب بسیار مهم است و الآن راهنمایان الگوهای خیلی خوبی هستند. جناب مهندس میگویند راهنمایان از همه زرنگ‌تر هستند، چون می‌دانند کنگره۶۰ کجا است و به همین دلیل به‌صورت بلاعوض خدمت انجام می‌دهند.
امروز صحبت‌های خدابیامرز دیده‌بان محترم آقا کوروش را گوش می‌دادم که می‌گفتند رهجو باید به راهنمای خود پاکت بدهد، در غیر این صورت حالش خوب نمی‌شود. راهنما اصلاً به پاکت رهجو نیازی ندارد، چون اگر نیازی به پاکت داشتند، همه‌کارهای خود را رها نمی‌کردند تا در هفته چندین روز در کنگره60 به‌صورت رایگان خدمت کنند. راهنما با آموزش دادن پاکت، می‌خواهد رهجو بداند که اگر کسی به ما خدمتی انجام می‌دهد، در مقابل باید از ایشان تشکر کنیم. اگر رهجو تشکر کردن و شکرگزاری را یاد نگیرد، هر آنچه به دست می‌آورد را روزی از دست خواهد داد.
دستور جلسه هفته قبل وادی دوم بود، این دستور جلسات به زیبایی پشت سر هم چیده شده‌اند تا چراغ راه ما باشند.
راهنما چراغ راه رهجو است زیرا روزی با ناامیدی وارد کنگره شد و راهنما به او امید را بخشید.
اگر رهجو یک درصد قدمی از راهنمایش فاصله بگیرد در تاریکی‌های خود گم‌شده و دوباره برمی‌گردد به عمق ظلمات و چه حال خرابی را تجربه خواهد کرد. هیچ‌وقت روزهای مصرفم از یادم نمی‌رود، یعنی هر وقت یادم می‌افتد لرزی در وجودم به وجود می‌آید و میگویم کنگره به من چه چیزهایی را داده است. همیشه از کنگره ۶۰ و از راهنما تشکر می‌کنم، چون چیزی که کنگره ۶۰ به من داد، حتی درخواب هم نمی‌دیدم که یک روزی بیایم به کنگره ۶۰ و چنین حال خوبی را تجربه نمایم. هرکدام از شما که بر روی این صندلی‌ها نشسته‌اید، خیلی حالتان خوب است، نمی‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم  هیچ‌کس بلد نیست به خودش دروغ بگوید، اگر دروغ هم بگوید دارد خودش را می‌پیچاند. من همیشه در لژیون میگویم که وای به حال آن رهجویی که خودش را گول بزند. امیدوارم که در این هفته بتوانیم از راهنمایان خود به بهترین شکل تشکر بکنیم تا با این کار که به آن‌ها بگوییم که  رهجوهای خوبی هستیم.
من همیشه به راهنمایم میگویم من بهترین رهجوی شما هستم، چون ایشان بهترین راهنما هستند. در کنگره ۶۰ معنای تشکر کردن را دانسته و یاد گرفتم که چگونه این کار را انجام بدهم.

امروز اولین باری هست که در سالن جدید خود به‌عنوان استاد نشسته‌ام، به همین دلیل از همه‌کسانی که خدمت کردند که این سقف بالای سر ما باشد، از هرکسی که حتی یک آجر برداشته تشکر می‌کنم و ممنون هستم که آمدند در اینجا خدمت کردند. امیدوارم من هم بتوانم به بهترین شکل یک رهجوی خوب برای کنگره ۶۰ و یک الگوی خوب برای کسی که وارد کنگره ۶۰ می‌شود، باشم.
این موضوع مهمی است که وقتی شخصی برای اولین بار وارد این مجموعه می‌شود با خود بگوید که جای خوبی آمده‌ام و همه بامحبت هستند، به همین دلیل باید در کنگره60 عشق را هدیه بدهی. من یک‌بار دیگر از تمامی راهنمایان تشکر می‌کنم.
پدر برای من یک راهنما است و باید در این هفته از ایشان نیز تشکر کنم. امیدوارم که در کنگره ۶۰ حالمان خوب و خوب‌تر بشود و یک رهجوی خوبی برای کنگره ۶۰ باشیم. ممنونم که به صبحت های بنده گوش کردید.

مرزبان کشیک: مسافر علی
تایپ: مسافر بهروز لژیون پنجم
عکس: همسفر ولی لژیون یکم همسفران
تنظیم: همسفر پیمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .