English Version
English

راهنما بند عشق را به دست آورده است

راهنما بند عشق را به دست آورده است

جلسه نهم از دوره چهلم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر حیدرعلی و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه 《هفته راهنما》 در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر
طبق پیام راهنمای خودم که همیشه می‌گوید؛ من هم می‌گویم اعتیاد درمان دارد؛ درمان قطعی هم دارد و این کار فقط در کنگره ۶۰ اتفاق می‌افتد.
در ابتدا این هفته قشنگ را به آقای مهندس، خانم آنی، استاد امین، تمام راهنمایان کنگره ۶۰ و به خصوص راهنماهای شعبه خمین تبریک می‌گویم.
راهنما کیست؟ راهنما شخصی است که خودش مصرف‌کننده بوده و سال‌های سال در تاریکی اعتیاد به سر می‌برده و اعتیاد را درک کرده، تمام ناملایمات اعتیاد را لمس کرده و به قول آقای مهندس که می‌فرمایند من خودِ اعتیاد هستم، راهنما شخصی است که به کنگره ۶۰ آمده و سفر اولش را تمام و اعتیادش را درمان کرده، در سفر اول باید یک بند عشقی را به دست بیاورد که اگر این بند عشق را توی سفر اول به دست نیاورده باشد در سفر دوم گم می‌شود و البته راهنما آن بند عشق را به دست آورده است.
یک راهنما برای چی خدمت می‌کند؟ چه اتفاقی افتاده است؟ چه چیزی درون راهنما هست که باعث می‌شود خدمت کند؟ یک راهنما چرا باید از جان، مال، وقت و خانواده‌اش بزند که خدمت کند؟
به خاطر این‌که آقای مهندس می‌گوید راهنمایان کنگره ۶۰ باید انتخاب بشوند و باید اذن خدمت بگیرند، یک راهنما باید از خیلی فیلترها رد بشود و هرکسی راهنما نمی‌شود و هرکسی خدمت‌گزار نمی‌شود بلکه باید اذن آن داده بشود در عین این‌که خیلی سخت است ولی خیلی هم راحت هست.
در طی میلیاردها سال چرخش حلقه‌ها فقط یک‌بار اذن گرفتن شال در کنگره اتفاق می‌افتد و این خیلی حرف بزرگی است و این فرصت برای تک‌تک ما وجود دارد و نباید بگذاریم مفت از دست‌مان برود.
راهنما در مسیر درمان مثل چراغ می‌ماند و مسیر را به من نشان می‌دهد تا جذابیت‌هایی که در طی مسیر درمان وجود دارد را رها کنم و از آن‌ها عبور کنم، راهنما درمان‌گر نیست بلکه چراغ راه است.
طبق فرمایش آقای مهندس راهنما شبیه خورشید است نه می‌شود خیلی از آن فاصله گرفت چون احتمال یخ زدن وجود دارد و نه می‌شود خیلی به آن نزدیک شد چون احتمال سوختن وجود دارد پس این‌جا بایستی تعادل را حفظ کنیم.
در ادامه امیدوارم طبق فرمایشات آقای مهندس، در روز جشن با پاکت‌های مناسب و دل‌نوشته، به نحو احسن از راهنماهای خودمان قدردانی کنیم.
از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاس‌گزارم.

نویسنده: مسافر محسن
عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .