English Version
English

محبت را باید در عمل نشان داد

محبت را باید در عمل نشان داد

جلسه دوازدهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه هفته راهنما همسفران نمایندگی امین قم با استادی ایجنت گروه خانواده همسفر آرزو، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم با دستور جلسه «هفته راهنما» روز دوشنبه تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٣ ساعت ١۶:٠٠ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خوشحال هستم که بهانه‌ای پیش آمد تا در این جایگاه قرار بگیرم و خدمت کنم و به عزیزانی که از نمایندگی‌های دیگری در جمع ما حضور دارند، خوش‌آمد می‌گویم. این هفته را در ابتدا به آقای مهندس که اولین راهنمای همه‌ ما هستند، تبریک می‌گویم و بعد به خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار، آقای امین و خانم شانی عزیز تبریک می‌گویم؛ اگر این عزیزان نبودند ما نمی‌توانستیم دور هم جمع‌شویم. به عزیزانی که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنند در تمامی نمایندگی‌ها به‌خصوص شعبه‌ امین قم تبریک می‌گویم؛ امیدوارم برکت‌ این خدمت در زندگی‌شان جاری باشد.

امروز، هفته‌ راهنما است. راهنما نیز درگذشته چون شما عزیزان با حال خراب وارد کنگره شده‌ است و سفر خود را شروع کرده، آموزش‌دیده، سی‌دی‌هایش را نوشته است، بعد از رهایی آموزش خود را ادامه داده و در آزمون راهنمایی شرکت کرده‌ است تا بتواند این جایگاه را کسب کند و شال راهنمایی را بگیرد. همه‌ راهنماهایی که در اینجا حضور دارند این مسیر را طی کرده‌اند و تمامی پیچ‌وخم راه را یاد گرفته‌اند.

در کنگره تمام خدمت‌ها بلاعوض است و هیچ فردی برای انجام کار مزدی دریافت نمی‌کند، همه‌ این‌ خدمت‌ها دلی است که  منشأ آن عشق است. من این جایگاه را تجربه کرده‌ام، کسی که عشق و محبت در وجودش نباشد، هرگز نمی‌تواند در این جایگاه خدمت کند چون کار بسیار سختی است. راهنما از کار، زندگی، وقت و تمام چیزهایی که حق او است به‌راحتی می‌گذرد و به کسانی خدمت می‌کند که هیچ شناخت و نسبتی با آن‌ها ندارد و این کار هرکسی نیست.

در کنگره، آقای مهندس همه‌چیز را خیلی زیبا طراحی کرده‌‌اند به شکلی که همه ما به‌وسیله آموزش‌ها مثل نزدیکان و هم‌خون شده‌ایم؛ ما قبل از کنگره قادر نبودیم با خویشاوندان نزدیک‌ خود در مورد یک مسئله و مشکل زندگی صحبت کنیم، شاید صحبت می‌کردیم اما آن حال خوب را نداشتیم؛ اما اکنون در کنگره می‌توانیم با راهنمایان درباره مشکلات خود صحبت کنیم‌ و راهنما‌ها نیز با صبوری حرف‌های ما را می‌شوند، دلداری می‌دهند و حالمان را خوب می‌کنند؛ این نهایت عشق‌ است و باید همواره قدردان این عزیزان باشیم.

آقای مهندس هفته راهنما و جشن را به این دلیل قرار داده‌اند که ما آموزش بگیریم و یادمان نرود که اگر فردی به ما خدمت می‌کند، وظیفه‌ای ندارد. منِ آرزو به کنگره می‌آیم، امکانات رایگان‌ در اختیار من قرار داده می‌شود و به من کمک می‌کنند تا از این شرایط سخت بیرون بیایم، پس باید قدر‌شناس این عزیزان باشم.

دوران مدرسه مقام معلم‌ را نمی‌شناختیم چون آن جایگاه برای ما مشخص نشده بود. آقای مهندس می‌گویند: «اگر کسی خدمتی به شما می‌کند باید قدرشناسی کنید؛ تقدیر کردن به سه شکل است: زبانی، دلی و عملی. ما با زبان قادر هستیم که خیلی خوب تشکر کنیم و حرف‌های قشنگ بزنیم ولی باید در عمل خودمان را نشان بدهیم». آقای مهندس در «سی‌دی محبت» ‌گفتند: «همه آدم‌ها شاید بگویند دوستت داریم، عاشقت هستیم ولی همان فرد، اگر از او درخواستی داشته باشیم می‌گوید: نه من ندارم، کاش زودتر گفته بودید». محبت را باید در عمل نشان داد و زبانی کافی نیست، امروز باید به بهترین شکل از این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم و یاد بگیریم اگر کسی به ما خدمتی می‌کند شکرگزار او باشیم.

شما یک‌ سال اینجا می‌آیید و ازلحاظ حس و حال و آموزش بهره لازم را از این عزیزان می‌برید و اکنون یک‌بار قرار است که از این عزیزان تقدیر کنید، پس باید به‌گونه‌ای باشد که انگیزه خدمت برای دیگران نیز ایجاد شود. این عزیزان برای حال دل خودشان خدمت می‌کنند، ولی وقتی از آن‌ها  قدردانی شود انگیزه بیشتری برای خدمت کردن می‌گیرند.

در آخر بازهم به راهنمایان عزیز تبریک می‌گویم؛ در طی مدتی که من‌ در این شعبه حضور داشتم از تمام راهنماهای عزیز انرژی گرفتم و لذت بردم. امیدوارم برکت خدمت به زندگی‌شان بر‌گردد و بهترین‌ها نصیبشان شود.

در ادامه، مراسم تقدیر از راهنمایان گروه خانواده برگزار شد. تصاویر این روز زیبا تقدیم نگاه مهربان شما:

مرزبانان کشیک: مسافر محمد و همسفر مرجان
تایپ: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر اعظم (لژیون اول)
عکاس: همسفر نسرین، مرزبان خبری
ویراستار: همسفر زهرا، خدمتگزار سایت
ارسال: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر رضوانه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی امین قم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .