English Version
English

راهنمایان، چراغ راه رهجویان

راهنمایان، چراغ راه رهجویان

همسفر گل‌افروز رهجوی لژیون اول از نمایندگی رودکی پیرامون دستورجلسه《هفته راهنما》چنین نوشت:

هفته راهنما را در رأس به بنیان‌گذار کنگره 60 جناب مهندس دژاکام و خانواده محترمشان، تمامی راهنمایان کنگر 60 درتمام شعبات سرتاسر کشور، تمام راهنمایان شعبه رودکی و به راهنمای خودم تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم خیروبرکت این خدمت صادقانه به زندگی‌شان برگردد که قطعاً هم همین‌طور است. اگر در مورد راهنما بخواهم جمله‌ای را بیان کنم زبانم قاصر است چون من‌جمله و کلمه‌ای را پیدا نکرده‌ام که در مورد راهنما به کار ببرم.

قدر کارشان را خدا می‌داند و فقط می‌توان گفت راهنما همان شغل انبیا را دارد که بدون هیچ چشم‌داشتی از راه دور و نزدیک، در سرما و گرما از وقت باارزششان می‌گذرند و برای خدمت کردن مخلصانه سروقت در شعبه حاضر می‌شوند تا بتوانند یک خانواده را که در تاریکی‌های مطلق گرفتارشده، صبورانه آموزش بدهند؛ بلکه از نادانی که گرفتار آن شده‌اند به رهایی برسانند و به رنگین‌کمان تبدیل کنند. با صبوری و بردباری بسیاری که از خود نشان می‌دهند زندگی خوبی را برای یک خانواده رقم بزنند. راهنمایان چراغ راه رهجویان هستند که راه گم‌شده خود را بیابند، کار بسیار سخت اما شیرینی بر دوش دارند. وقتی یک مسافری با همسفرش به رهایی می‌رسد همان سختی‌ها تبدیل به بهترین زیبایی می‌شود.

یکی از وظایف رهجو این است که قدردان زحمتی که راهنما برایش می‌کشد باشد و با احترام، فرمان‌برداری و قدردانی را در عمل نشان دهد. در هفتهٔ راهنما با یک پاکت ناقابل که جبران یک جلسه آموزش هم نیست قدردانی کند تا روزی برسد که خود به درجه راهنمایی برسد و این خدمت مخلصانه را به دیگران برساند. دیگران کاشتند و ما خوردیم، حالا ما می‌کاریم تا دیگران برداشت کنند. این گردش در عالم هستی همچنان ادامه دارد چون خاصیت هستی همین هست؛ از آسمان به زمین و از زمین به آسمان...
از آسمان، رحمت، محبت، عشق قدرت مطلق برای انسان‌ها می‌رسد و از زمین به آسمان دعا و درخواست از قدرت مطلق برای هستی و برای زندگی کردن تمامی انسان‌ها وجود دارد. در پایان دوباره هفتهٔ راهنما را به‌تمامی راهنمایان عزیز و دلسوز تبریک عرض می‌کنم و برای تک‌تکشان آرزوی بهترین‌ها را دارم.

نگارش: همسفر گل‌افروز رهجوی همسفر مدینه (لژیون اول)
ویرایش: همسفر غزل رهجوی همسفر لیلا (لژیون چهاردهم)
ارسال مطلب: مرزبان خبری همسفر سمیه
همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .