English Version
English

راهنما نمونه بارز بخشش

راهنما نمونه بارز بخشش

جلسه‌ی‌ چهاردهم از دوره‌ی دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه آقایان مسافر نمایندگی پردیس با استادی راهنمای محترم مسافر مصطفی، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر امید با دستور جلسه‌ی «هفته راهنما» در روز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
در ابتدا هفته راهنما را به آقای مهندس و تمام راهنمایان تبریک می‌گویم.آیا یک شال باعث می‌شود که تبدیل به یک راهنما شوید؟ خیر چراکه باید پتانسیل راهنما شدن درون شما وجود داشته باشد، راهنما مانند یک چشمه جوشان است و پتانسیل زیادی را درون خود دارد؛ فکر می‌کنید با یک شال راهنما می‌شوید؟ این‌طور نخواهد بود باید لیاقت و ظرفیت این جایگاه را در خود به وجود بیاورید.
من در زمین و آسمان‌ها به دنبال یک راهنما بودم و امروز به من یک راهنما از جنس خودم هدیه داده‌شده که مانند من درد و تاریکی اعتیاد را تجربه کرده، کم‌لطفی است اگر به حرف او گوش نکنم و فرمان‌بردار نباشم، راهنما تنها از روی عشق و محبت با من سخن می‌گوید.
راهنما مطالب زیادی را می‌داند ولی در مورد آن‌ها سخن نمی‌گوید، راهنما آنچه هست را منتقل می‌کند و آنچه تجربه کرده را به یک رهجو یاد می‌دهد؛ اولین شرط برای راهنما شدن یک مسافر خوب و فرمان‌بردار بودن است، شاید فکر کنید راهنما به خاطر شما به کنگره می‌آید و خدمت می‌کند، این‌طور نیست چراکه جایگاه راهنمایی در ابتدا برای خود راهنما آموزش به همراه دارد.
من اگر در لژیون موضوعی را مطرح می‌کنم در ابتدا باید خودم به آن عمل کرده باشم در غیر این صورت برای یک رهجو تأثیری نخواهد داشت و در او تغییری ایجاد نمی‌کند، اگر خودم سیگار بکشم یا تا دیروقت بخوابم آیا می‌توانم به رهجوی خود بگویم تغییر کن و یا این کارها را نکن؟

دو نوع شخصیت وجود دارد یکی اشخاصی که دریافت‌کننده‌ هستند و باز پرداختی ندارند، حال این افراد اصلاً خوب نخواهد بود و یک نوع اشخاصی که پرداخت و بازپرداخت دارند مانند راهنمایان، این افراد نمونه بارز بخشش هستند و از وجود خود برای رهجو انرژی می‌گذارند و به همین دلیل همیشه حال خوش خواهند داشت.
سعی کنید چیزی را در کنگره پیدا کنید که بیشتر از مواد باعث لذت شما شود و باعث شود بازیگر باشید نه تماشاچی؛ بعضی افراد توقع دارند تنها به آن‌ها خدمت شود و حاضر به خدمت کردن نیستند، این صفت بارز یک مصرف‌کننده است.
خوش به حال رهجویی که مهر راهنما را در دل دارد و راهنمای خود را قلبا دوست‌ دارد، شما چه کسی را می‌توانید پیدا کنید که درد شمارا خریدار باشد و بی‌دریغ به شما خدمت کند؟
امید که بتوانیم به‌خوبی از راهنمای خود تشکر کنیم.

تنظیم و ارسال: مسافر علی 
عکاس: مسافر پویان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .