English Version
English

حساب عاشق با عشق است

حساب عاشق با عشق است

سیزدهمین جلسه از دوره هشتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره60،  به نمایندگی شعبه آکادمی با استادی راهنما مسافر علی، نگهبانی مسافر سینا و دبیری مسافر محمد حسین با دستور جلسه "هفته راهنما" دوشنبه 10  اردیبهشت 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم، یک مسافر. از ایجنت و نگهبان محترم تشکر می کنم که به من اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم.

در طول یک سال تحصیلی در کنگره 4 جشن داریم که از نظر من مهم ترین آن جشن هفته راهنما است؛ زیرا اگر راهنمای من نبود، اکنون در این جا حضور نداشتم و اگر جناب مهندس که استاد راهنمای تمام راهنمایان هستند، نبودند هیچ راهنمایی در کنگره60 نبود و اگر استادان و راهنمای ایشان نبودند هیچ کدام از ما در اینجا نبودیم و امکان رسیدن به رهایی و درمان اعتیاد برای ما وجود نداشت.

ما بسیار خوشبخت هستیم که در مکانی قرار داریم که دارای راهنمایی هستیم که آموزش گرفته است و پالایش یافته و در حال خدمت کردن است. راهنما کسی است که درگذشته غرق در دنیای تاریکی بوده و با خواست خودش حرکت کرده و با حمایت خداوند توانسته این مسیر را باکمک، راهنمایی که انتخاب کرده طی نماید و به رهایی از اعتیاد به مواد مخدر رسیده.

اکنون به صلح و آرامش رسیده و پس از رسیدن به رهایی، این مسیر را رها نکرده و برای قطع نشدن این زنجیره در این مکان مانده و در حال خدمت کردن  است.

راهنما برای رسیدن به این جایگاه پس از رهایی  شروع به خدمت می کند. در حین این خدمت می آموزد و با تلاش و رقابت بسیار در آزمون کمک راهنمایی شرکت می کند که پس از قبولی در این مرحله که بسیار هم سخت است، دوباره شروع به خدمت می کند تا امتیازات خدمتی اش تکمیل گردد و سپس موفق به گرفتن شال راهنمایی می شود و در مقابل قدرت مطلق پیمان می بندد که آنچه در توان دارد برای انسانهای خواستار رهایی از دام اعتیاد به کار ببندد.

یک راهنما برای انجام این کار باید مسلح به علم و دانش باشد و در این مسیر بسیار قوی باشد. این اعمال را ما به نام پالایش و تزکیه می شناسیم. هر شخصی که در این جایگاه قرار می گیرد مسلماً دارای دریافت‌های معنوی و آموزشی می شود و ادامه مسیر سفر و رهایی در کنگره را طی می‌کنند.

من به عنوان یک راهنما نباید تصور کنم که کار خاصی انجام دادم و دچار غرور شوم. اکثر راهنمایان دارای چندین جایگاه خدمتی هستند و این خدمات بیشتر باعث افتادگی و تواضع بیشتر در آنها می شود.

کسی که آموزش می گیرد وظیفه اش است که به دیگران کمک و خدمت کند و خود از دیگران هیچ توقعی ندارد. زیرا عاشق را حساب با عشق است.

آرزو دارم کسانی که علاقه‌مند به این جایگاه هستند بتوانند آن را تجربه کنند.

از اینکه به سخنان من گوش دادید متشکرم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .