English Version
English

در این سفر دو راهنما، دو فرشته، زندگی ما را متحول کردند

در این سفر دو راهنما، دو فرشته، زندگی ما را متحول کردند

دومین جلسه از دوره دوم سری جشن‌های کنگره۶٠ ویژه همسفران نمایندگی رضا مشهد با استادی مرزبان همسفر زیبا، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر زهرا با دستورجلسه «هفته راهنما» در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان زیبا هستم یک همسفر؛ خداوند را شاکر و سپاس‌گزار هستم که کنگره۶۰ را در مسیر من قرار داد تا بتوانم آموزش بگیرم و خدمت کنم، از بنیان کنگره۶۰ آقای مهندس بسیار ممنون و سپاس‌گزار هستم که چنین مکان مقدس و امنی را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم آموزش بگیریم.

هفته باشکوه راهنما را در رأس به بنیان‌گذار کنگره۶۰ آقای‌مهندس و راهنمای جهان‌بینی استادامین و سرکارخانم آنی عزیز و همچنین به راهنمایان عزیز در تمامی شعب کنگره۶۰، علی‌الخصوص راهنمایان نمایندگی رضا تبریک عرض می‌کنم.

انسان برای این‌که بتواند از مسیر تاریکی‌ها عبور کند و به روشنایی‌ها برسد، نیاز به یک راهنما دارد. اگر بخواهم یک فلش‌ به گذشته خود بزنم که من و مسافرم از کجا به‌ کجا رسیده‌ایم و چه مشکلات و سختی‌هایی را در زندگی داشته‌ایم و چون کلید راه‌حل مشکلات زندگی را نداشته‌ایم، هر بار بیشتر در اعماق تاریکی‌ها فرو می‌رفتیم. همه این مشکلات به خاطر اعتیاد مسافرم بود تا این‌که در سال ۱۴۰۱ با کنگره آشنا شدیم و بهترین و زیباترین سفر زندگی‌ ما آغاز شد. در این سفر دو راهنما، دو فرشته زندگی ما را متحول کردند و با آموزش‌های قشنگ خود باعث شدند ما امروز معنای واقعی زندگی را درک کنیم و به حال خوش برسیم که این حال خوش برای من مثل یک معجزه بود و من این معجزه را مدیون راهنمای خود و راهنمای مسافرم هستم. 

مسافر من با آموزش‌های راهنمای محترم آقا مصطفی از لژیون۱۹ شعبه‌ شفا اعتیاد خود را درمان کرد و به رهایی رسید و من با آموزش‌های راهنمای عزیز خود خانم زهرا لژیون‌ سوم درس عشق و محبت را آموختم و این‌که مشکلات همیشه در زندگی است و باید علم خود را آن‌قدر بالا ببرم تا بتوانم کلید حل هر مشکلی را پیدا کنم. من هر چه‌قدر قدردان و سپاس‌گزار این عزیزان باشم، باز هم کم است و امیدوارم با خدمت کردن در کنگره بتوانم ذره‌ای از این محبت‌ها و آموزش‌هایی که گرفتم را جبران کنم.

ما همسفران به عنوان یک رهجو باید بدانیم راهنما چه کسی است و چه جایگاهی دارد که باعث شده این‌قدر قابل احترام باشد. راهنما می‌تواند دقیقاً مثلث عشق، عقل و ایمان باشد، این مثلث رابطه مستحکم و مستقیمی با جایگاه راهنما دارد.

راهنما شخصی است که به عنوان یک رهجو و یک تازه‌وارد قدم به کنگره گذاشته و در سفر اول آموزش گرفته، تاریکی‌ها را گذرانده تا به روشنایی رسیده و این سفر را کاملا حس کرده و به این ایمان رسیده که این راه و مسیر بهترین راه است برای درمان اعتیاد و رسیدن به روشنایی‌ها.

ضلع بعدی مثلث عقل؛ راهنما با آموزش‌هایی که در کنگره آموخته‌ با مطالعه و تجربه‌هایی که در این مسیر کسب کرده می‌تواند در مورد هر مسئله‌ای حرفی برای گفتن داشته باشد و اما عشق؛ به قول استاد سردار که می‌فرمایند: انسان فقط به دو جهت خلق می‌شود، آموزش گرفتن و خدمت کردن. راهنما چون عشق به خدمت کردن دارد و عشق به این دارد که حال‌خوشی که خود تجربه کرده دیگران هم تجربه کنند، با تلاش و شرکت در آزمون به این جایگاه می‌رسد. پس بی‌راه نیست اگر بگوئیم مثلث عشق، عقل و ایمان دقیقاً کار راهنما است.

شکرگزاری مسئله خیلی مهمی است، هم برای نعمت‌های خداوند و هم برای کارهایی که دیگران برای ما انجام می‌دهند، تقدیر از راهنما هم در کنگره۶۰ یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم آموزش شکرگزاری و قدردانی درست و حقیقی از نعمت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته است و امروز ما رهجوها باید قدردان راهنمایانی باشیم که خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی با عشق و محبت به ما آموزش دادند تا از تاریکی‌ها عبور کنیم و به روشنایی‌ها برسیم.

این تشکر و قدردانی در کنگره۶۰ به ۳روش انجام می‌گیرد، تشکر با زبان، تشکر با قلب و تشکر با قدم یا با عمل، امیدوارم که همه ما این قدردانی را به خوبی اجرا کنیم.

از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاس‌گزارم.

برگزاری لژیون سردار اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

در ادامه جشن هفته راهنما با حضور پرشور همسفران در شعبه رضا برگزار گردید.

عکاس: مرزبان خبری همسفر زیبا 

تایپ: همسفر شهربانو رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون دوم) 

ویراستار: همسفر نازنین‌زهرا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

ارسال مطلب: همسفر آرامش رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم) 

رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول) 

همسفران نمایندگی رضا مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .