English Version
English

خدمتی از جنس عشق بدون هیچ چشم‌داشتی

خدمتی از جنس عشق بدون هیچ چشم‌داشتی

همسفر زهرا؛ (لژیون پنجم)

خداوندا ما در پی هم روان شده‌ایم تا بدانیم آن‌چه نمی‌دانیم. خداوندا در این مسیر که هم سخت و هم سهل است، انسان‌هایی را که درونشان پر از عشق و محبت است به یاریم رساندی؛ انسان‌هایی که نور ایمانشان هم‌چون چراغ راهم است تا تاریکی درونم را ببینم و به سوی نور حرکت کنم خداوندا شکرگزارم. هفته راهنما را به بنیان کنگره۶۰ جناب آقای مهندس دژاکام و خانم آنی بزرگوار تبریک عرض می‌کنم که مسیر سبز کنگره۶۰ را برای کسانی‌که خواستار رهایی از بند اعتیاد بودند هموار کردند. به تمامی راهنمایان کنگره۶۰ که با آگاهی و دلسوزانه هنر و علم درست زندگی‌کردن را به ما آموزش می‌دهند تا ما به درمان و آرامش برسیم‌ تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم ثمره تلاش و زحماتشان نزد خداوند محفوظ بماند.

همسفر فاطمه؛ (لژیون پنجم)

در زندگی از دو چیز آموزش می‌گیریم، روزگار و آموزگار اولی به قیمت عمرمان و دومی به قیمت عمرش. راهنمای عزیزم خانم بیتا شما در زندگی من نقش برج مراقبت را دارید و بهترین مسیر به سوی موفقیت را به من نشان می‌دهید. شما به منِ ناامید، امید را آموختید، به من ضعیف قوی بودن را آموختید. امیدوارم خیر آموزشی که به من آموختید در زندگی شما جاری و ساری باشد. حتی درست دعا کردن را به من آموختید، به من آموختید که چگونه شکرگزار خداوند باشم، شکر به‌خاطر بودنتان. هفته راهنما را به بهترین راهنما تبریک می‌گویم.

همسفر رقیه؛ (لژیون ششم)
به‌نام خدایی‌ که‌ دوست‌ داشتن‌ و دوست داشته‌ شدن‌ را آفرید، خدایی‌ که‌ تنهایم نگذاشت‌ و برای‌ کمک انسانی از جنس فرشته به‌نام راهنما‌ برایم فرستاد‌ و به من گفت این تاریکی و این نور، انتخابش با‌ خودت. خدا را هزار بار شکر می‌کنم بابت انتخاب مسیر درستم. واژه راهنما یعنی نشان‌دهنده راه که شما بدون هیچ چشم‌داشت و منتی پای دردِدل‌های ما می‌نشینید و با قدرت تمام صبوری و ماندن را یاد می‌دهید. یادم نمی‌رود روز‌های اولی که‌ با کوله‌باری از ناامیدی پا به‌ کنگره گذاشتم خسته از همه‌جا و همه‌کس بودم که خانم منیره راهنمای عزیزم پای همه دردهایم نشست و بهترین راه را برایم نشان داد صبری از جنس ایمان قوی و اعتمادبه‌نفس را‌ یادم دادند. خانم منیره عزیز با‌ جان و دلم از خدای قشنگم برایتان‌ همیشه پاکی، عشق و طول عمر باعزت در کنار مسافر و دو گل زیبایتان آرزومندم و این هفته قشنگ و پرانرژی را تبریک می‌گویم. همین‌طور این هفته‌ را به‌ جناب آقای‌ مهندس‌ دژاکام و خانواده محترمشان که‌ جزء اولین راهنماها بودند شادباش می‌گویم.

همسفر اکرم؛ (لژیون ششم)
خانم‌ منیره عزیز شما‌ گلی‌ خوشبو از بهشت خدا هستید، همیشه دعایم‌ کنید دعایتان و زیبایی کلامتان چراغ‌ روشنی‌بخش زندگیم‌ است، کارتان سخت‌ترین کار دنیاست‌ و تنها چیزی‌ که می‌خواهید اندکی اطاعت و فرمان‌برداری است. خدمت شما استاد‌ بزرگوار تبریک عرض می‌کنم، همین‌طور به‌ اولین راهنمای کنگره آقای مهندس و خانواده گرامیشان تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و طول عمر خواستارم. راهنمای عزیزتر از جانم از شما به‌خاطر زیباترین و بهترین آموزش‌‌ها متشکرم.

همسفر سهیلا؛ (لژیون ششم)
در وحله‌ اول باید بدانیم راهنما یعنی چه؟ یعنی رفتن و رسیدن، آموزش‌دادن و آموزش‌دیدن، هدایت‌ انسان‌هایی‌ که در بند هستند. راهنما چه واژه‌ دلنشین و چه صوت‌دل‌انگیزی است. راهنما کسی است که عاشقانه‌ و بدون هیچ چشم‌داشتی خدمت می‌کند و رابطه راهنما و رهجو را عشق و محبت می‌سازد. راهنما عدالت را به درستی اجرا می‌کند و تمام حرمت‌ها و قوانین کنگره را می‌داند و رعایت می‌کند و به رهجوهایش می‌آموزد. راهنما از علم وتجربه بالایی برخوردار است و به ما کمک می‌کند که‌ به‌ رهایی برسیم و حالمان خوب باشد.

من باید بدانم که در چه حالی بودم و کجا بودم و زندگیم چقدر در رنج و درد بود و الان به کجا رسیده‌ام و می‌توانم ببینم آن چیزی را که نمی‌توانستم ببینم و توانستم راه را از چاه تشخیص بدهم، یاد گرفتم تمام حاشیه‌ها را کنار بگذارم تا راه برایم نمایان شود و هر موقع که قدم در کنگره می‌گذارم و در لژیون حاضر می‌شوم آن را نعمت و رحمت خداوند می‌دانم که اجازه دادند تا زندگی کنم و رهجو بودن را تجربه کنم. کنگره در زندگی من معجزه و لطف خداوند است و امیدوارم بتوانم به نحواحسن قدردان زحمات راهنمای عزیزم باشم. راهنمای عزیزم خانم منیره من از شما صبر، بردباری، بخشش، گذشت، عشق و محبت بلاعوض، رها کردن و خیلی چیزهای دیگر را یاد گرفتم.
هفته راهنما را به استاد گرامی و بزرگ آقای مهندس حسین دژاکام تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، سایه‌ ایشان‌ مستدام باشد و به راهنمای عزیزم خانم منیره تبریک و تهنیت عرض می‌کنم به خاطر زحمات‌ و سختی‌هایی که برای ما می‌کشید خیلی ممنونم و افتخار می‌کنم در کنار شما و در کنگره هستم تا از آموزش‌های نابتان استفاده کنم و به حال خوش برسم.

نویسندگان: همسفران لژیون پنجم و ششم

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر نازنین

ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .