English Version
English

خلاصه سی‌دی نامه ۳

خلاصه سی‌دی نامه ۳

در جلسات قبل درباره نظرات جهانی در مورد اینکه اعتیاد یک بیماری مزمن است بحث کردیم و فهمیدیم که کاملاً تعریف غلطی است. اعتیاد ربطی به مسمومیت ندارد، هرکدام دو مقوله و فرایند جداگانه‌ای است، سپس در مورد نظریه اینکه اعتیاد وابستگی دارویی است، از نظر کنگره این نظریه نیز رد شده، زیرا بیماری نمی‌تواند وابستگی دارویی باشد.

امروزه در جهان اغلب افراد معتقد هستند اعتیاد بیماری پیش‌رونده است و قابل‌درمان نیست و به دنبال ساختن واکسن اعتیاد هستند، زیرا جزئیات را بررسی نمی‌کنند. عده‌ای بر این عقیده هستند که اعتیاد یک بیماری و اختلالات ذهنی است که این هم مفهومی ندارد، زیرا ذهن خود، جزئی از جسم است. عده‌ای می‌گویند اعتیاد بیماری روانی است. اصلاً خود روان چه است؟ در تعاریف روان، تعریف واحدی وجود ندارد. این خود، نشانه مسئله و مشکلات است، در کنگره آن چیزی که ما از روان می‌فهمیم، روان: رفتار، کردار و خلق‌وخوی انسان است که ریشه در جسم هم دارد.

تمام کنش‌ها و واکنش‌های ما ناشی از جسم است؛ مانند غم که موجب گریه و شادی و موجب خنده می‌شود، ما نمی‌توانیم جسم را از ذهن جدا کنیم این دو با هم مرتبط هستند و بر روی‌هم تأثیر متقابل دارند، زیرا اگر افسردگی بیماری روانی است جسم باید دارو مصرف کند؟ امروزه بیماری‌ها زیاد شده علتش هم این است که ما یک‌سری باکتری‌های مفیدی را که در بدن وجود دارد با مصرف بیش از حد آنتی‌بیوتیک و مصرف مواد غذایی که به آنها نگهدارنده و مواد افزودنی اضافه می‌کنند از بین می‌بریم، ما توسط این باکتری‌ها زنده هستیم و تمام مسائل حیاتی ما به این باکتری‌ها بستگی دارد؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم اکثر بیماری‌ها مربوط به مشکلات جسم می‌شوند که اعتیاد یکی از این بیماری‌ها است، ممکن است که شخص از راه‌های مختلف بتواند اعتیاد را ترک کند؛ ولی هیچ‌وقت به درمان نخواهد رسید.

چرا که اعتیاد ریشه در ساختار جسم دارد، به علت داشتن آلکالوئیدهای متعدد در تریاک، ما تریاک را به‌عنوان شاخص در نظر می‌گیریم. مواد مخدر بر روی ژن‌ها اثر می‌گذارد. ژن‌ها، همان DNA هستند که مانند کتاب آسمانی فرمان می‌دهند و فرمان را RNA اجرا می‌کند؛ مثلاً می‌گویند پروتئین تولید کن یا فلان ماده را تولید کن اگر فرمان اجرا نشود و مواد لازم در بدن تولید نشود شخص بیمار می‌شود؛ بنابراین همه مسئله به فیزیولوژی و جسم مربوط می‌شود. باید کاری کرد که چشمه خود بجوشد با تانکر نمی‌توان چشمه را پر کرد، به شخص افسرده هم نمی‌توان قرص داد باید کاری کرد که جسم او مواد لازم و شبه افیونی را تولید کند، بیماری‌های ذهنی و روانی از جسم جدا نیستند و باید ریشه آنها را در جسم پیدا کرد.

کسی که میل به خودکشی دارد سیستم شبه افیونی بدن او بالانس نیست، اگر گل‌وگیاه بخواهند به حیات خود ادامه دهند باید ریشه آنها در خاک باشد، انسان‌ها نیز این‌گونه هستند. برای ادامه حیات و درمان بیماری‌ها ریشه آن را باید در جسم پیدا کنیم، شاید بتوان بیماری سرطان را در جسم پیدا کرد و با جراحی درمان کرد؛ ولی ریشه بیماری اعتیاد، بیماری روانی و ذهنی مربوط به ژن‌ها و بیان ژن‌ها می‌شود که علت اصلی بیماری مربوط به این است که بدن از تنظیم خارج‌شده و مربوط به ژن‌ها و بیان ژن‌ها است، بنابراین امروز به این نتیجه رسیده‌ایم کاوش کنیم که اعتیاد چه هست، و چگونه است؟ و کلام آخر اینکه ریشه همه بیماری‌های جسم، روان و ذهن به هم مربوط می‌شوند و هیچ‌کدام از هم جدا نیستند همه مربوط به از تنظیم خارج‌شدن ژن‌ها و بیان ژن‌ها می‌شود. به امید درمان همه بیماری‌ها.

نویسنده: راهنما همسفر عفت (لژیون نوزدهم)
ویرایش: همسفر مونا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .