English Version
English

اگر راهنما و یا رب و مربی نداشته باشیم تلاش‌ها ثمربخش نخواهد شد

اگر راهنما و یا رب و مربی نداشته باشیم تلاش‌ها ثمربخش نخواهد شد

جلسه یازدهم از دور سی‌ و پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شیخ‌بهایی اصفهان با استادی مرزبان مسافر احسان، نگهبانی مسافر نعمت و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه «هفته راهنما» یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان احسان هستم یک مسافر
خداوند را سپاسگزارم بابت اینکه امروز در این جایگاه قرار گرفتم. در ابتد از ایجنت محترم شعبه شیخ بهایی که اجازه دادند در این هفته مهم که هفته سپاس‌گزاری از راهنماهای عزیز است در جایگاه استادی قرار بگیرم تشکر می‌کنم.
آقای مهندس می‌فرمایند: «انسان می‌تواند در هر جایگاهی در هر بعدی که قرار دارد تلاش کند، سختی های بسیار را متحمل شود؛ولی اگر راهنما و یا رب و مربی نداشته باشد تلاش‌های آن ثمربخش نخواهد شد.» در همه جوامع این موضوع صدق می‌کند، ما برای ترک مواد مخدر و رسیدن به یک حال خوب خیلی کارها رو انجام دادیم و خیلی راه‌ها را رفتیم ولی ثمربخش نبود. به پزشک‌ها و کلینیک‌ها و کمپ مراجعه کردیم ولی بی‌فایده بود و نمی‌توانستیم از شر مواد مخدر رها بشویم. تنها راهی که شخص خود من بعد از تجربه کردن تمامی راه‌ها برایم ثمربخش بود کنگره ۶۰ بود.
راهنماهای کنگره با آموزش هایی که دیده‌اند و تجربه‌ای که امتحان خودش را پس داده و از امتحان سربلند بیرون آمده است برای تمامی مواد های افیونی، محرک و روان گردان روش خاصه خودشان را دارند. NGO دیگر مصرف کننده را ۲۱ روز در جایی به اسم کمپ زندانی می‌کنند و بعد از ۲۱ روز فرد اگر مصرف نکند با حال خراب روزهای خود را به شب می‌رساند و با دیدن یک فویل یا صدای فندک احساس خماری بهش دست می‌دهد . بعضی‌ها هم پیش مشاورها می‌روند و جلسه‌ای ۵۰۰ هزار تومان به مشاور خود می‌دهند ولی ای کاش حداقل یک خروجی ثمربخش داشت فقط با دادن یک دوز مشخصه دارو طرف را به اصطلاح نگه می‌دارند تا احساس خماری به او دست ندهد.
دو روز پیش یک عکس قدیمی از خودم را مشاهده کردم و نمی‌دانستم گریه کنم یا به حال زار آن زمانم بخندم. با چه حال بدی به این مکان مقدس آمده‌ام و اینجا مرا احیا کرد. راهنمای من مرا با آن حال خراب پذیرفت و از یک باتلاق مرا درآورد و آرام آرام از ته چاه و تاریکی‌ها به طرف روشنایی‌ها و نور هدایت کرد.منی که نمی‌توانستم وظایف شخصی خودم را به سرانجام برسانم با آموزش‌هایی که در این مکان مقدس گرفتم می‌توانم به هم نوع خودم خدمت کنم و این است معجزه کنگره.
راهنماهای کنگره از کار و زندگیشان،خانواده‌شان،تفریح و زمانشان می‌گذرند تا بیایند زیر این سقف محبت به یک همنوع مثل خودشان خدمت رسانی کنند زکات علم خود را بپردازند و این قابل ستودن است. انسان؛ مخلوقی است فراموشکار نباید هیچ زمانی یادمان رود که اگر هم اکنون حالمان خوب است و سرحال و زنده هستیم یک زمانی حال خرابی را تجربه می‌کردیم و حسرت امروزمان را داشتیم. هفته راهنما هر ساله برگزار می‌شود برای اینکه به خودم ثابت کنم من فراموشکار نیستم من قدردان لطف خداوند که شامل حالم شده است هستم و یک سپاسگزاری بسیار کوچک است از لطفی که توسط مخلوق خداوند به من شده است.

 

نگارش مسافر مهدی (لژیون‌۱۶)

ارسال مطلب مسافر رسول 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .