English Version
English

معلم می‌تواند معجزه کند

معلم می‌تواند معجزه کند

به نام پروردگارم که رحمان و رحیم است
اگر دیدی که گاهی بی‌پناهی می‌کشد آهی، پناهش باش و آنگه سکه عزت نثارش کن، زمستان را ببر هر طور که می‌دانی بهارش کن.

راهنما عضوی از کنگره است، مشرف بر گروهی برای هدایت و راهنمایی کسانی که آمده‌اند تا در چند زمینه تغییر کنند. هدایت یعنی راهنمایی شخصی که در مسیری اشتباه قرار گرفته است. راهنما دست رهجو را می‌گیرد و او را هدایت می‌کند. راهنما نماد یک سیستم است، خودش تاریکی‌ها را تجربه کرده و به روشنایی تبدیل شده است و حال کنار رهجو قرار می‌گیرد و آن نیروهای تاریک درون رهجو را متوقف می‌سازد.

کار راهنما بسیار سخت است؛ چون باید بر منیت خود غلبه کند و اگر راهنما از نفس خودش پیروی کند آن وقت سقوط می‌کند. وقتی شخصی از تاریکی‌ها عبور کند، به فرمان ‌عقل نزدیک می‌شود و زمانی که راهنما دانایی خود را به رهجو انتقال می‌دهد، فرمان عقل را در وجودش بیشتر و بیشتر احساس می‌کند. او به رهجو عشق می‌دهد، گوش شنوای رهجو می‌شود، ایمان و باور به رهجو می‌دهد و با عقل راه‌های رسیدن به تزکیه و پالایش را به رهجو نشان می‌داد.

اگر بر تو ببندند همه ره‌ها و گذر‌ها
ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند

روح تحت فرمان مربی است و معلم می‌تواند معجزه کند. یسئلونک عن روح، قل روح من امر ربی. یک مربی ویژگی‌هایی نیز باید داشته باشد: اول اینکه مطالبی که عنوان می‌کند مرتبط به نیاز رهجو باشد، دوم اینکه مطالب حقیقی باشد و سوم مطالب ساده و قابل‌فهم باشد.

راهنما عشق است و بایستی بگوییم که مرکز تمامی هستی بر عشق بنا شده است. در انسان هم مرکزی به نام قلب وجود دارد که جایگاه عشق است و اگر کسی را دوست داشته باشد بر روی قلبش دست می‌گذارد و سیستم جسم، عقل و ایمان گویی به فرمان همین قلب حرکت می‌کنند.

راهنما آمده است تا جانش را برای رهجو به اخلاص بگذارد، با این تفکر که اگر فردی را احیا کنم گویی تمام ساکنین زمین را احیا کرده‌ام (سوره مائده آیه 32). راهنما مثل خورشیدی است که می‌تابد و همه از آن بهرمند می‌شوند، فرقی نمی‌کند از ریزترین جزء هستی تا بزرگ‌ترین اجزاء هستی، او به دنبال باز پس گیری نیست. معجزه گری است که روح ما را با نور علم روشن می‌کند.

این که ما به چه شکل قدردان نعمت‌های که هستی در اختیار ما قرار داده باشیم بستگی به میزان آگاهی و دانایی ما دارد. قدرشناسی همچون دیگر خصلت‌های انسانی برای ما هم آثار دنیوی و هم بازتاب اخروی خواهد داشت.

در پایان این هفته را خدمت آقای مهندس حسین دژاکام و خانواده محترم ایشان و همچنین تمام راهنمایان کنگره 60 که با تمام وجود سعی در هدایت انسان‌های نیازمند دارند تبریک می‌گویم.

ز بوسیدنی‌های این روزگار
یکی هم بود دست آموزگار

از خداوند منان درخواست دارم که خدمتگزاران کنگره 60 در بهترین مکان‌ها و بهترین‌زمان‌ها باشند . آمین یا رب‌العالمین.

منابع: کتاب عشق وادی چهاردهم، سی‌دی معلم استاد امین، سی‌دی مدرس استاد امین، سی‌دی راهنما و سایت کنگره 60

نویسنده: همسفر شایسته رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون پنجم)
رابط خبری: همسفر مرجان رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون پنجم)
ویراستار، تصویرگر و ارسال: همسفر حمیده رهجوی همسفر راهنما فرشته (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .