English Version
English

معلمان کنگره

معلمان کنگره

جلسه هفتم از دوره سی و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ در تاریخ 9 اردیبهشت ۱۴۰۳ و با دستور جلسه " هفته راهنما " با استادی راهنما مسافر عبدالله، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر قاسم ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر محترم تشکر می‌کنم که اجازه دادند تا اولین مشارکت را داشته باشم و آموزش بگیرم و همچنین از مرزبانان و ایجنت محترم که به من این اجازه را دادند که در این جایگاه خدمت کنم سپاسگزارم. این بار دوم است که در این شعبه به‌عنوان استاد جلسه حاضر هستم و از این بابت خیلی خوشحال هستم و امیدوارم که شعبه بوئین‌زهرا هم روزی به‌مانند شعبه کاسپین به‌درستی کارش را ادامه دهد. این هفته، هفته جشن راهنما است و من به معلمان کنگره تبریک می‌گویم. در کنگره همه مسافران راهنما دارند، کنگره به‌غیراز درمان اعتیاد و درمان سیگار، درزمینهٔ تغذیه سالم و کاهش وزن نیز دارای راهنماهای مختلف می‌باشد. این هفته، هفته قدردانی از راهنماها است و ممکن است که فردی در کنگره دارای چهار راهنما باشد و باید از همه آن‌ها قدردانی کند. این جشن یک صور آشکار دارد و آن این است که ما شاد و خوشحال باشیم و صور پنهان آن دارای یک نوع آموزش می‌باشد و آن آموزش، قدردانی است که من قدردان کسانی که برای من زحمت می‌کشند باشم. مصرف‌کننده‌ها معمولاً با واژه قدردانی بیگانه‌اند؛ زمانی که صفت اعتیاد با من گره می‌خورد، خیلی از صفات منفی دیگری نیز در من رخنه می‌کند و شاید یکی از علت‌های آن قدردانی نکردن است. در کنگره به ما یاد می‌دهند که باید قدردان کسانی باشیم که به ما آموزش می‌دهند.

آقای مهندس می‌فرمایند که راهنمایان کنگره 60 بهترین معلمان درمان اعتیاد در دنیا هستند؛ یعنی درمان اعتیاد فقط در کنگره 60 اتفاق می‌افتد. من اعتقاددارم که بالاترین جایگاه در کنگره60، جایگاه راهنمایی است، یعنی همه خدمتگزاران تلاش می‌کنند که یک راهنما به رهجو آموزش دهد. آقای مهندس می‌فرمایند که اینجا عطاری است که اجناس آن را بیرون نمی‌توانید پیدا کنید. اگر بیرون از این مکان به کسی بگویید که راهنماهای کنگره از جیب خود هزینه می‌کنند که خدمت کنند، شاید در باور کسی نگنجد. راهنماهای کنگره 60 جنون خدمت دارند. آن چیزی که باعث می‌شود که راهنما همه سختی‌ها را تحمل کند، عشق است. راهنماها اولین نکته‌ای که آموزش می‌گیرند، صبر است و صلاح راهنماها عقل و عشق و ایمان است. راهنماها یاد می‌گیرند که ببخشند و انتظاری نداشته باشند. راهنماها احتیاجی به تشکر ندارند بلکه این رهجو است که احتیاج به تشکر از راهنما دارد. تشکر هم یک مثلثی دارد و اینکه باید زبانی، دلی و مالی تشکر کرد. راهنماها هیچ احتیاجی ندارند که از آن‌ها به‌صورت مالی تشکر کنند، بلکه این ره‌جوها هستند که باید یاد بگیرند که سپاسگزار خدمات راهنماها باشند. اگر یک رهجو هیچ مبلغی هم ندهد، در برخورد راهنماها هیچ خللی ایجاد نخواهد شد؛ بلکه در کنگره همه‌چیز بر پایه محبت است.

مرزبان کشیک:مسافر داود
تایپ:مسافر سعید، مسافر میثم
تنظیم:مسافر محمدرضا
تهیه شده در نمایندگی کاسپین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .