English Version
English

راهنمایی جایگاهی سخت اما بسیار لذت بخش

راهنمایی جایگاهی سخت اما بسیار لذت بخش

چهاردهمین جلسه از دور دهم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره60 ویژه مسافران نمایندگی گرگان با استادی راهنمای محترم آقا مهدی و نگهبانی مرزبان محترم آقا میثم و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه "هفته راهنما" یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 راس ساعت 17 آغاز به کار کرد

سخنان استاد
سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. ابتدا تشکر می کنم از راهنمای لژیون خدمتگزار راهنمای محترم آقا صفرعلی که افتخار خدمت در این جایگاه را امروز به من دادند.
امروز و این هفته ، هفته بسیار مهم و زیبایی است یعنی هفته و جشن راهنماست ابتدا این هفته را به بزرگترین و بهترین معلم زندگی همه ما و راهنمای درمان اعتیادمان جناب مهندس دژاکام تبریک عرض می‌کنم و همچنین به استاد جهان‌بینی کنگره، استاد امین عزیز و خانواده محترم جناب مهندس تبریک عرض می‌کنم. واقعاً با فداکاری و از خودگذشتگی که انجام دادند باعث آرامش ما و خانواده‌های ما شدند. و همچنین خدمت تمامی راهنمایان سراسر کشور و به تمتم راهنمایان بزرگوار نمایندگی گرگان، چه شال سبز و چه شال نارنجی تبریک عرض می‌کنم که بسیار خالصانه و عاشقانه در حال خدمت کردن هستند و در نهایت به راهنمایان عزیز خودم آقا اسماعیل، آقا محمود و حسن آقا بسیار تبریک عرض می‌کنم و همیشه سپاسگزار ایشان هستم و امیدوارم هر جایی هستند موفق و پیروز باشند و در هر جایگاهی که باشم خودم را به عنوان شاگرد این عزیزان می دانم و همیشه دست بوس و سپاسگزار این عزیزان خواهم بود.

جایگاه راهنمایی جایگاه بسیار ویژه ای است مانند جایگاه پیامبران و انبیاء ، خداوند همیشه در طول تاریخ انسانهایی را برگزیده است تا به بقیه انسانها کمک نمایند و آنها را راهنمایی و هدایت کنند ، کلمه مربی هم از رب می آید و نشان دهنده ارزشمند بودن و قابل احترام بودن این جایگاه است حالا شاید در ظاهر اینجور به نظر برسد که عده ای آمدند و در کنگره 60 به درمان رسیدند وامتحان دادند قبول شدند  و شال راهنمایی را دریافت کردند و در لژیونها در حال خدمت کردن هستند ولی صور پنهان این عمل خیلی پیچیده تر از این است.
جایگاه راهنمایی یک جایگاه سخت اما بسیار بسیار لذت بخش است، برای یک راهنما دریافت شال و شروع کار در لژیون تازه آغاز راه ومسیر رسیدن به جایگاه راهنمایی است واینطور نیست که تصور نماییم کسی که شال گرفته است و در حال کار کردن در لژیون است دیگر به نشان راهنمایی رسیده و کار تمام است خیر، دریافت شال و شروع کار در لژیون تازه آغاز مسبر بسیار مهم و تعهد بسیار بزگی است که آن راهنما باید انجام دهد. تغییر صفات زشت و زننده ای که سالها تداوم داشته است و حالا تبدیل به یک ساختار قوی شده است  نیازمند یک نیروی بسیار قدرتمند وعظیم است که بتواند آن را تغییر دهد و این نیرو سلاح و ابزار تمام راهنمایان است این نیرو همان عشق ومحبت است که باعث می شود یک راهنما بتواند بر رهجوی خود اثر گذار باشد واین تاثیر باید هم در صور آشکار باشد وهم در صور پنهان باشد.

یک راهنما هر آنچه که از رهجویان خودش می خواهد را ابتدا خود باید انجام دهد و باید حتما آنها را رعایت نماید که هم در صور آشکار و هم پنهان اثر گذار باشد. فرصت خدمت کردن به انسانها یک عبادت است و به نظر من به هرکسی این فرصت داده نمی شود. هر زمان که صحبت از عبادت می شود ذهن ما به سمت نماز و روزه و زکات می رود اما اینها فرایض دین هستند و در جایگاه خودشان محترم و لازم هستند.

بهترین، بالاترین و بارزترین عبادت انجام سه عمل است:1- کسب آگاهی و انتقال و ترویج آن در قالب آموزش2- خدمت به انسانها و مخلوقین خداوند3- شکرگزاری و سپاسگزاری.  این سه مولفه است که باعث می شود شخص به یک مقام وجایگاه بسیار ارزشمند و قابل احترامی برسد، دقیقا همین کاری که راهنمایان عزیز در حال انجام دادن هستند.
ما درکنگره60 سپاسگزاری را بوسیله اهدای پاکت انجام می دهیم ولی این پاکت فقط یک نشانه به حساب می آید یعنی نشان دهنده این است که من سپاسگزاری را بلد هستم ولی باید درجهت این عمل هم حرکت نمایم و اساس زندگی خودم را براساس این سه مولفه پایه گزاری نمایم.

چرا من باید سپاسگزاری نمایم؟ از راهنما،خانواده،پدر و مادر و کسانی که به من خدمتی انجام می دهند چه در این نمایندگی . چه در خانه و جاهای دیگر خیلی ها در حال خدمت به من هستند و چرا من باید از آنها سپاسگزاری کنم؟ من در هر مسیر و جایگاهی که باشم زمانی برای من ادامه مسیر هموار و روشن خواهد شد و اجازه داده می شود تا به جایگاه های بالاتری برسم که قدردانی را بتوانم انجام دهم. سپاسگزاری یکی از عوامل بسیار مهمی است که به من کمک میکند تا به اهداف و خواسته های خودم برسم و در این هفته چشم کائنات و نیروی برتر به من خواهد بود تا ببیند من چطور این عمل را انجام خواهم داد و از راهنمای خودم چگونه قدردانی خواهم کرد تا ادامه راه را برای من روشن و هموار نماید و این هفته یک فرصت بسیار طلایی  است و من باید از این فرصت استفاده کنم چون من به این کار نیازمند هستم چون من می خواهم در این مسیر باشم و راه را ادامه بدهم  تا بیشتر بدانم و یاد بگیرم تا به مراحل بالاتری برسم.

سپاسگزاری باعث می شود ارتباط من با کائنات و نیروی برتر و قدرت مافوق و نیرویی که در حال اداره این هستی است برقرار شود و این عمل از طریق تفکر و حس صورت می گیرد زیرا این دو دارای سیگنال  هستند و من به  عنوان یک رهجو باید تمام تفکر و ذهن خودم را متمرکز روی هدفم یعنی رسیدن به رهایی نمایم و باید با تمام احساس و تفکر برای رسیدن به رهایی اشتیاق داشته باشم و زمانی که من سپاسگزاری می کنم این خواسته من به سمت قدرت مافوق ارسال می شود و سیگنالی از طرف قدرت مطلق به من فرستاده می شود و این دو باهم تلفیق می شوند و اجازه رهایی به من داده می شود و من نباید منتظر باشم که به این موفقیت و جایگاه برسم و بعد سپاسگزاری نمایم خداوند می فرماید برای رسیدن به هدف خود ابتدا باید شاکر و سپاسگزار بود زیرا این یک اصل است من باید از راهنمای خودم و راهنمای من از راهنمای خودش سپاسگزاری میکند و این چرخه به صورت زنجیر وار ادامه دارد تا برسد به بنیان و ریشه درخت تنومند کنگره 60 جناب مهندس دژاکام، امیدوارم در جلسه بعد و روز جشن همه ما از این فرصتی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم و در آخر از خداوند می خواهم زطندگی همه ما سرشار از عشق ، محبت و معرفت باشد از اینکه با سکوت خود به صحبتهای من گوش کردید از شما سپاسگزارم.

در آخر چهارده جلسه نگهبانی مرزبان محترم آقا میثم به پایان رسید و مسافر مهدی در جایگاه نگهبانی برای اداره جلسات روزهای یکشنبه انتخاب شدند.

ارسال مسافر محمد

پیروز و سربلند باشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .