English Version
English

سپاسگزاری، می‌تواند در رفتار، کردار و در برخوردهایمان اثرگذار باشد

سپاسگزاری، می‌تواند در رفتار، کردار و در برخوردهایمان اثرگذار باشد

به نام قدرت مطلق الله

در یکی از روزهای اردیبهشت 1403 توفیقی دست داد تا گفتگویی داشته باشیم با دستیار محترم دیده بان راهنمایان مسافر حمید که توجه شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

1- لطفا خودتان را به رسم کنگره معرفی کنید.
سلام دوستان حمید هستم مسافر، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره هروئین، ۱۵ ماه سفر کردم به روش dst، داروی درمان شربت ot، راهنمای درمان آقای کیانی، ورزش در کنگره فوتبال، رهایی ۹ سال و ۱۰ ماه در ادامه سفر نیکوتین داشتم به راهنمایی آقای قاسمی رهایی ۹ سال.

2 - به نظر شما مهمترین علت رشد و موفقیت مستمر کنگره ۶۰ چیست ؟
به نظر من مهم‌ترین مشخصه‌ای که کنگره برای رشدش دارد، بروز و علمی بودن کنگره است، چون چیزی که علمی بوده و پایه و اساس علمی داشته باشد همیشه موفق است و رشد می‌کند. مهم تر از همه این ها کسی است که بالا سر کنگره ۶۰ است که آقای مهندس هستند و کنگره ۶۰ را آموزش می‌دهند، با برنامه‌ریزی‌ها و تفکر صحیح شان باعث می‌شوند که کنگره به سمت پیشرفت حرکت کند.

۳ - در کنگره ۶۰ مهمترین شاخصه و دلیل واگذاری مسئولیت به افراد چیست ؟
شاخص‌ مهم ظرفیت افراد است چون ما می‌گوییم جایگاه‌ها افراد را انتخاب می‌کنند. البته استاد امین در سی‌دی‌هاشون می‌گویند که انسان باید برای خدمت دو تا خصلت داشته باشد، یکی عشق به خدمت و دوم اینکه در مسائل و مشکلات بگوید که سهم من چیست و من چه کاری می‌توانم در این مقوله انجام بدهم نه اینکه دنبال منفعتش باشد. به نظر من افرادی که در کنگره این طور رفتار می‌کنند و این ظرفیت درونشان توسط آموزش هایی که از کنگره گرفتند ایجاد شده صد درصد جایگاه‌ها او را انتخاب می‌کنند و این نیست کسی بخواهد خودش جایگاهی را انتخاب کند.

۴ - با چه شرایطی در قبال مسئولیت هایمان از خودمان احساس رضایت داشته باشیم؟
به هرحال چیزی که هست ما یک وجدانی داریم که نمی تواند به ما دروغ بگوید و چیزی که تجربه خودم است اینکه هر کاری در کنگره انجام می دهم و مسئولیتی که دارم، وقتی که به خانه می روم و در تنهایی خودم و بدون هیچ‌ارتعاشی فکر می کنم اگر حالم و حال دلم خوب باشد و حس بدی نگرفته باشم فکر می کنم آن مسئولیت را درست انجام داده ام، چون هیچ کدام از ما کامل نیستیم و هرکدام یکسری نقاط ضعف و قوت داریم. من نسبت به توانایی خودم و نسبت به آن چیزی که در درون خودم هست اگر کم کاری نکرده باشم، فکر می کنم احساس رضایت دارم و هیچ جیزی کامل نیست و نمی توانیم بگوبیم صد و کامل است.
۵ - مهمترین ویژگی که می تواند خدمت را به خیانت تبدیل کند چیست ؟
مهمترین ویژگی برای تمرین خدمت به خیانت این است که انسان خودش را ببیند و نه دیگران را، به حس‌های منفی خودش توجه کند و به دنبال منفعت برای خودش باشد. مثلاً من می‌خواهم جلوی دیگران خراب نشوم و یک کاری را انجام می‌دهم، حالا در هر قسمتی که خوشایند دیگران باشد که من خراب نشوم و این خدمت را به خیانت تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که من از قانون پیروی نکنم و از حرمت‌ها عبور کنم و قطعاً این خدمت به خیانت تبدیل می‌شود.

6- چرا در کنگره ۶۰ از شکرگزاری به عنوان یک معجزه یاد می شود؟
در قرآن و اگر اشتباه نکنم در سوره اعراف شیطان پس از اینکه رانده شد قسم می‌خورد که من به انسان‌ها از چهار جهت هجوم می‌آورم که نگذارم سپاسگزاری کنند و هیچ وقت نمی‌گوید که هجوم می‌آورم مالشان و یا جانشان را بگیرم، فقط می‌گوید که نمی‌گذارم سپاسگزار باشد. حالا اگر کمی به این مسئله فکر کنیم متوجه می‌شویم که چقدر سپاسگزاری، می‌تواند در حال و رفتار ما مهم باشد، در کردار ما و در برخوردهایمان اثرگذار باشد. من اگر سپاسگزار باشم یعنی اینکه من لیاقت بیشتر دارم، لیاقت بهتری را دارم و سیستم و کائنات این را می‌داند. شما اسم معجزه را آوردید، معجزه یعنی یک چیز خارج از عرف، پس وقتی که شخص شکرگزاری می‌کند یعنی یک چیزه خارج از آن چیزی که هست را می خواهد. ما همیشه در کنگره در بحث مالی لژیون سردار را می‌بینیم که با یک مبلغ کمی وارد لژیون سردار می‌شوند ولی پس از مدتی می‌بینیم که طرف می‌رود پهلوان می‌شود و قدم‌های بزرگی در کنگره برمی‌دارد. در بیرون از کنگره اصلاً چنین چیزی به ذهن کسی نمی‌آید و این دقیقاً شکرگزاری و دیدن خوبی‌هاست. وقتی که خوبی‌ها را ببینی خوبی‌هایت دیده می‌شود، وقتی که نعمت‌های خدا را ببینی نعمت‌های خداوند بیشتر به تو داده می‌شود و باعث می‌شود که تو دچار حال و حس خوب شوی.

۷- پس از سالها حضور در کنگره۶۰ الان نگاه و احساستان نسبت به راهنمایتان چگونه است ؟
اگر حقیقت را بگویم در این چند سالی که در کنگره هستم و گذشته، البته شاید اوایلی که راهنما شده بودم یک کمی حسم تغییر کرده بود (می خواهم حقیقت را بگویم) ولی هر چی گذشت و هرچی که روز بروز در کنکره می گذرد، می بینم که واقعا مدیون راهنمایم هستم و بیشتر به ایشان احترام می گذارم. با توجه به جایگاهی که در کنگره دارم و با این اوصاف که ایشان راهنما بودند و لژیون شان را تحویل دادند و من در کنگره ماندم و دستیار هستم، هر وقت می بینمشان خبردار می ایستم و هر روز نسبت به ایشان بیشتر احساس محبت و دوست داشتن دارم و خودم را مدیون راهنمای درمان اعتیاد و راهنمای ویلیامم می دانم.

8- حرف آخر و مطلب مد نظرتان را بفرمایید؟
اول اینکه از همه عزیزان تشکر می کنم و سعی کردم کوتاه صحبت کنم و مطالب را طولانی نکنم. خدا را شکر می کنم و هفته راهنما را به همه عزیزان تبریک می گویم . ان شاالله که همه ما بتوانیم در چرخه کنگره باقی بمانیم، فرق ندارد کجا ولی بمانیم و سایه آقای مهندس بالای سرمان باشد.

مرزبان خبری: مسافر رحیم
تایپ و مصاحبه: مسافر محسن لژیون۱۲
ویرایش و ارسال: مسافر مهدی لژیون14

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .