English Version
English

امروز باید سپاسگزار آنانی باشیم که این حال خوب را به ما هدیه دادند

امروز باید سپاسگزار آنانی باشیم که این حال خوب را به ما هدیه دادند

جلسه سوم از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگرۀ 60؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی  ایجنت محترم مسافر حسین، نگهبانی راهنمای محترم مسافر ابوالفضل و دبیری کمک راهنمای تازه واردین مسافر حسین بادستور جلسه «هفته راهنما» یکشنبه 09 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 16:00آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

شادم و شاکر که یک سال دیگر در نمایندگی زال پارس توفیق حضورداشته باشم و جشن هفته راهنما را درک کنم. برای هفته راهنما دوستان در جلسات قبل صحبت کرده‌اند. کنگره 60 ساختاری دارد که جایگاه‌هایی را بها می‌دهد و مهم می‌شمارد و هفته‌ای را برای آن در نظر می‌گیرد تا تقدیر و سپاسگزاری را در آن آموزش دهد. جشن همسفر در دی‌ماه و جشن دیده‌بان در اسفندماه و جشن ایجنت و مرزبان در مهرماه و جشن راهنما که در اردیبهشت هرسال اتفاق می‌افتد و اهمیت بالایی دارد، مجموعه این جشن‌هاست.

بالاترین و زیباترین جایگاه و شال خدمتی بعد از رهجویی جایگاه و سمت راهنمایی است. هر مسافری که به این جایگاه برسد تغییرات وسیعی را خواهد دید و خودسازی را باید از خود شروع کند. کسی که شال راهنمایی می‌گیرد شروع کارش با خودسازی و تغییرات درونی خودش است. چون در این ساختار نمی‌تواند خلاف ارزش‌ها حرکت کند وباید خودش در خط مقدم امر آموزش باشد تا بتواند مفاهیم را انتقال دهد، بنابراین خودسازی از همان زمان آغاز می‌گردد و برای همین مقام این جایگاه بالاست.

با تمام احترامی که برای جایگاه معلمین عزیز قائل هستم باید بگویم جایگاه راهنمایی از معلمی هم باارزش‌تر است. چون معلم ممکن است نخواهد بدون حقوق کار کند ولی راهنما از باارزش‌ترین چیز یعنی زمان می‌گذرد و آموزش می‌دهد، بدون چشم‌داشت. در کسوت معلمی اگر مسئله‌ای حتی به‌اشتباه به دانش‌آموز گفته شود درنهایت دانش‌آموز از نمره آن محروم می‌شود اما اشتباه راهنما غیرقابل‌جبران است. راهنما چون مباحثش انسان‌سازی و خودسازی است چنانچه اشتباه کند نتیجه‌اش تخریب رهجویان و البته خسارت‌بار است.

امروز روز من رهجو است! رهجویی که با تخریب بالا و حال خراب وارد کنگره شدم و حال باید سپاسگزاری را در عمل نشان دهم. ناسپاسی است که حال خراب دوران مصرفم را از یاد ببرم و شکرگزار صبر و مهربانی راهنمایم نباشم. امروز باید سپاسگزار آنانی باشیم که این حال خوب را به ما هدیه دادند. لازم میدانم ابتدا به جناب مهندس و خانواده محترمشان تبریک عرض کنم وامیدوارم خداوند عمر پربرکت و باعزت به ایشان عطا کند که باوجود تمامی موانع و مشکلات ایستادگی کردند تا ما امروز بدون هیچ مشکلی وارد مجموعه کنگره 60 شویم.به تمامی راهنمایان کنگره 60 بالاخص دوستان راهنمای نمایندگی زالپارس در قسمت مسافران و همسفران صمیمانه تبریک عرض میکنم و برایشان عمری بابرکت و توام با سلامتی آرزومندم.
ادامه حیات و حال خوش ما بسته به قدردان بودن ما است که در این رهگذر بتوانیم دست گرفتاری را بگیریم و از بستر زیبایی که کنگره 60 ایجاد نموده است خدمت را ادامه دهیم.

به‌نوبه خود امیدوارم همیشه خدمتگزار بمانم بتوانم از دریای بیکران کنگره استفاده کنم و لذت ببرم. آموزش‌های کنگره بسیار زیبا و گره‌گشا هستند، ناسپاسی است که قدر آن را ندانیم و ادعای اشرف مخلوقات را نیز داشته باشیم. ناسپاسی است اگر بدون پرداخت بهای خدمات کنگره به قلم یا به درم و یا به کرم آن را رها کنیم.

همیشه آرزویم این است اگر روزی در این هستی هم نبودم بتوانم در جای دیگر جایگاه خدمت و کمک را داشته باشم.

از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید سپاسگزارم.

قدردانی از راهنمایان محترم لژیون های ویلیام وایت:

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر محمد و لژیون خدمتگزار
لژیون یکم به کمک راهنمای مسافر حسین

گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافر قاسم
تایپ و ویراستاری:مسافر محسن لژیون یکم
عکاس:مسافر جواد لژیون ششم
تنظیم برای وبلاگ:مسافر علی لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .