English Version
English

راهنما؛ یعنی عشق را بلد بودن

راهنما؛ یعنی عشق را بلد بودن

به نام نامی انسانی که قطره‌ای از اقیانوس قدرت مطلق است. همه ما می‌دانیم که جایگاه راهنما در کنگره‌۶۰ چقدر مهم و ضروری است. یک فرد رها شده از دام اعتیاد که بایستی در ادامه سفر خود آموزش‌های لازم را ببیند و علم و دانش و شناخت مواد مخدر و انسان را تا سطحی که به شناخت کامل اعتیاد منتهی شود را کسب نماید و در آزمون‌‌های کمک راهنمایی با نمره بالا قبول شود که برای قبولی در این آزمون باید ماه‌ها کتب و جزواتی که مخصوص کنگره‌۶۰ است را بخواند و مطالعه کند در حقیقت درس بخواند تا بتواند شال خوش‌رنگ نارنجی را به دست آورد و خدمت کند که خدمتی والا است.

این فقط یک طرف قضیه است، اساس و بنیان کنگره‌۶۰ عشق و محبت است و یک راهنما قطعاً در وجود خود عشق و محبت را لمس کرده که در این جایگاه قرار گرفته و خدمت می‌کند که اگر این حس قوی وجود نداشت هیچ حرکتی صورت نمی‌گرفت. شاید این سؤال باشد که چگونه ممکن است شخصی که در رنج و سختی بوده، کسی که بی‌محبتی را لمس کرده، کسی که در تاریکی بوده، اکنون این‌گونه عشق می‌ورزد و محبت در چشمانش موج می‌زند! آری کسی که رنج‌کشیده است درد را می‌فهمد کسی که در تاریکی بوده معجزه نور را درک می‌کند.

این‌گونه است که بدون هیچ توقعی عاشقانه، عاقلانه و مؤمنانه در این راه خدمت می‌کند که باورش کار هرکس نیست مگر معنای آن بداند. به قول استاد بزرگ سردار، ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم؛ شاید بتوان گفت آموزش و خدمت نبض زندگی است و اگر این دو موضوع نباشد آن زندگی، زندگی نیست. راهنمایان گوئی از اول خلقت وجود داشته‌اند تا به دیگران راه را نشان بدهند راهی که قبل‌ها خود رفته‌اند و می‌دانند انتهای این مسیر تاریکی است و حال با تجربه‌ای که به دست آورده‌اند به ما رهجویان ثابت می‌کنند که اکنون در این مسیری که قدم برداشته‌ایم مصمم باشیم؛ چون درست و مستقیم است و یادآور آن هستند که هر چیزی امکان‌پذیر است اگر خواستار آن باشیم؛ حتی درمان اعتیاد.

و چه واژهٔ وسیعی دارد واژهٔ راهنما؛ باید ژرف‌اندیشید. راهنما یعنی عشق‌ورزیدن به خود، راهنما؛ یعنی عشق را بلد بودن، راهنما؛ یعنی عشق مخلوق به مخلوق، راهنما؛ یعنی از خود‌گذشتگی، راهنما؛ یعنی دیدن مخلوقات خداوند و حس‌کردن خالق و راهنما؛ یعنی مهندس حسین دژاکام که به ما عاشقی آموخت همان عشق بلاعوض. در کتاب آسمانی در سوره بلد خداوند می‌فرماید: کسی که یک نفر را احیا کند؛ مانند این است که هزاران نفر را زنده کرده است و اگر اکنون مردگان متحرک نیستیم و زنده‌ایم به‌خاطر وجود پربرکت آقای مهندس است. تبریک می‌گویم هفته راهنما را به آقای مهندس و خانواده گرامی‌شان و به‌تمامی راهنمایان عزیز کنگره‌۶۰.

نویسنده: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر پریناز (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .