English Version
English

گروه خانواده_ راهنمایان امروز استادان فردا را پرورش می‌دهند

گروه خانواده_ راهنمایان امروز استادان فردا را پرورش می‌دهند

تمام موجودات هستی در حال تکثیر هم‌نوع خود هستند تا چرخه حیات در گردش باشد کنگره ۶۰ هم در این امر کاملاً موفق بوده و پیوسته در حال تربیت و تکثیر استاد و معلمین راستین هست تا علاوه‌ بر درمان اعتیاد و کاهش رنج انسان‌ها برای جامعه نیز انسان‌های توانمندی تربیت کند راهنمایان کنگره ۶۰ با برخورداری از علوم ارزشمند کنگره و انتقال آن به رهجویان نقش بسیار مهمی را در این راستا ایفا می‌کنند. به مناسبت هفته راهنما گفت‌وگویی داشتیم با راهنما همسفر مهدیه از «نمایندگی ارومیه» که نظر شما عزیزان را به خواندن این مصاحبه دعوت می‌نماییم.

لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.
سلام دوستان مهدیه هستم یک همسفر، تخریب مسافرم بیش از ۱۰ سال، آخرین آنتی ایکس مصرفی شربت تریاک، روش درمان DST، داروی درمان شربت OT راهنمای مسافرم آقا آرمان و راهنمای بسیار عزیز خودم خانم کبری.

کنگره ۶۰ را به کسانی که از این مکان شناختی ندارند، چگونه معرفی می‌کنید؟
کنگره ۶۰ سندی هست بدون نقص و برای درمان اعتیاد تنهاترین، کوتاه‌ترین و به قولی مستقیم‌ترین راه است، پس از عزیزانی که به‌عنوان تازه‌وارد وارد کنگره می‌شوند، درخواست می‌کنم که خودشان بیایند صبوری کرده و آموزش ببینند در نهایت به مراد دلشان که رهایی هست حتماً در این مسیر خواهند رسید.

بزرگ‌ترین هدیه‌ای که جایگاه راهنمایی به شما داده چه بوده؟
قرارگرفتن در این جایگاه خود برای من بزرگ‌ترین هدیه بود که خدا را شکر نصیبم شد تا آموزش ببینم و خدمت کنم.

اوایل ورودتان به کنگره تصور می‌کردید این جایگاه را تجربه کنید؟
علی‌رغم علاقه خیلی زیادی که به این جایگاه داشتم و دوست داشتم که شال خوش‌رنگ راهنمایی را از دستان پرمهر آقای مهندس دریافت کنم، ولی به دلیل مخالفت‌های بسیار شدید مسافرم اصلاً جرأت تصور این موضوع را هم نداشتم، اما خداوند این نعمت عظیم را به من بخشید و همیشه سپاسگزارش خواهم بود.

نظرتان را در مورد این جمله بگویید؛ هر چه بيشتر آموزش می‌گیریم، بیشتر متوجه می‌شوم که خودمان نیاز به آموزش‌دیدن داریم.
به نظر من این جمله تفاوت طرز تفکر انسان آگاه و جاهل را نشان می‌دهد که انسان آگاه طرز فکرش این است که هر چقدر آموزش بگیرد باز نیاز به آموزش و یادگیری بیشتر دارد، اما انسانی که خودش را عقل کل بداند و بگوید که من همه چیز را می‌دانم و دیگر نیازی به آموزش ندارم با دستان خودش خود را نابود می‌کند.

بیشترین آموزشی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟
خوشبختانه من به دلیل تغییر شعبه با دو راهنمای عزیز سفرم را در کنگره ۶۰ انجام دادم که جا دارد از همین‌جا خدمت راهنمای سفر اولم خانم منیره عزیز و خانم کبری راهنمای سفر دومم این هفته عزیز را تبریک بگویم و امیدوارم که بهترین‌ها نصیب دل مهربان این عزیزان گردد که بی‌وقفه برای آموزش من تلاش کردند. من از هر دوی این عزیزان صبر، بردباری، محبت و خدمت بدون چشم‌داشت را آموختم.

ما را مهمان حسی که هنگام دریافت شال داشتید بکنید.
حس بسیار عجیبی داشتم، اصلاً قابل‌توصیف نیست، بعضی از حس‌ها هستند که هر چقدر هم تعریف کنند، انسان نمی‌تواند تصورش را بکند مگر اینکه خود فرد آن را تجربه بکند، امیدوارم که همه عزیزان این حس و حال را تجربه کنند.

زیباترین و بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟
راهنما یعنی عاشق بودن و عشق به نجات‌دادن همنوع خود.

از نظر شما یک رهجو چطور می‌تواند، زحمات راهنمایش را جبران کند؟
به نظر من یک رهجو زمانی که به راهنمایش اعتماد بکند و مرتب در جلسات حضور پیدا کند، سی‌دی‌ها را منظم بنویسد و به رهایی برسد و در ادامه مسیر یک خدمتگزار باشد برای یک راهنما بهترین حس دنیا هست.

چطور یک راهنما می‌تواند قهر پدر و مهر مادر را یک‌جا داشته باشد؟
به نظر من یک راهنما باید در ظاهر هیبت و جاذبه یک پدر را داشته باشد و در صور باطن مانند یک مادر مهربان باشد. منظور از قهر پدر یعنی اینکه یک راهنما باید در مورد اشتباهات و بی‌خیالی‌های رهجو طوری برخورد کند که رهجو خیال نکند، آزاد است و مهر مادر یک راهنما هم یعنی اینکه یک راهنما عاشقانه تک‌تک رهجویان خود را دوست دارد چه آن‌هایی که سفر خوبی دارند و چه آن‌هایی که در مسیر نیستند و این هنر راهنما هست.

پیامی بگوید که رهجویتان را ترغیب به کسب این جایگاه بکند.
آن چیزی که من در کنگره ۶۰ یاد گرفتم اینکه به رهجو به چشم امانت نگاه کنم و صحیح‌وسالم و درحالی که به استاد یا معلم تبدیل شده است، تحویل کنگره ۶۰ بدهم و به قول آقای مهندس استادان امروز استادان فردا و فرداها را تربیت می‌کنند.

کلام آخر؛
آقای مهندس حسین دژاکام نمونه بارز یک استاد عاشق هستند که با صدای پر مهرشان عشق، گذشت، صبر و مهربانی را در گوش یک همسفر ناامید و بریده از همه‌جا زمزمه می‌کنند. بهترین‌ها را برای ایشان و خانواده محترمشان خواستارم و این هفته را خدمت ایشان تبریک عرض می‌کنم.

سپاس از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید.

عکاس: همسفر فاطمه (خدمتگزار سایت)
تهیه و ارسال: همسفر هانیه (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی ارومیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .