English Version
English

راهنما باید مهم‌تر از هر چیز عاشق باشد

راهنما باید مهم‌تر از هر چیز عاشق باشد

جلسه دوازدهم از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی دکتر مسعود؛ به استادی مسافر احمد، نگهبانی مسافر علی و دبیری مسافر عرفان، با دستور جلسه «هفته راهنما» شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان احمد هستم یک مسافر؛ خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم و امیدوارم حال دلتان خوب باشد و جلسه خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشیم.
قبل از هر چیز هفته راهنما را در رأس به آقای مهندس دژاکام اولین راهنمای کنگره ۶۰، اساتید و راهنماهای آقای مهندس، خانم آنی اولین راهنمای خانواده، تمام راهنماهای کنگره ۶۰ و در آخر به راهنمای خودم آقای اکبر سعادتی راد تبریک عرض می‌کنم.
دستور جلسه «هفته راهنما» است. به صورت کلی ما ۴ جشن در کنگره ۶۰ داریم که یکی از آنها جشن هفته راهنما است و ما می‌بایست در این هفته از زحمات راهنماهایمان تقدیر و تشکر کنیم؛ به چه علت باید از راهنما قدردانی بکنیم؟ و چگونه بایستی قدردانی بکنیم؟
کنگره ۶۰ بر پایه اصل پذیرفته شده کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فردی که خواهان رهایی از بند اعتیاد می‌باشد، تشکیل شده است. برخی این‌طور گمان می‌کنند که هرکس بیاید و اعتیاد خود را درمان کند می‌تواند راهنما شود؛ در صورتی که این‌گونه نیست و رسیدن به جایگاه راهنمایی شرایط دارد. بایستی در کنگره ۶۰ به درمان رسیده باشد و وارد سفر دوم شده باشد، آموزش‌های لازم را ببیند و در مقوله شناخت انسان، جهان‌بینی و شناخت انواع مواد مخدر به اندازه کافی اطلاعات کسب کرده باشد، در آزمون راهنمایی شرکت کند و با نمره بالا قبول شود و از همه مهم‌تر اینکه عاشق باشد.
نوشتاری از استاد سردار در کتاب ۶۰ درجه هست که می‌گوید دانسته باید، لیکن شایسته باید.
در کنگره ۶۰ کلمه راهنما مترادف عاشق بودن است؛ عاشق هم نوع خود بودن و اینکه بخواهد به فرد گرفتار دیگری کمک کند که به رهایی برسد و این تجربه خوب را احساس کند.
راهنما نیز مانند سایر افراد مشکلات و گرفتاری های خود را در زندگی و خارج از کنگره دارد ولی به این مرحله از عاشق بودن رسیده است که وقت و انرژی خود را برای رسیدن افراد گرفتار به رهایی و حال خوش صرف می کند. یک راهنمای خوب علم راستین کنگره را به رهجویان انتقال می دهد.
چگونه قدردانی کردن در طی سال در واقع به این شکل است که آموزش‌های راهنمای خود را کاربردی کنیم، منظم و گوش به فرمان باشیم؛ ولی در این هفته که جشن راهنما است نحوه سپاسگزاری فقط از طریق پاکت پول و طلا انجام می‌شود. به قول استاد امین هر چقدر روش DST  مهم است، پاکت دادن در این ایام هم مهم است و خیلی به ما می‌آموزد که سپاسگزار بودن را فرا بگیریم.
روز دوشنبه در قسمت مسافران و روز سه‌شنبه در قسمت همسفران جشن خواهیم داشت که امیدوارم همگی با پاکت و شرایط خوب و آراسته به استقبال این جشن برویم.
ممنون که به صحبت‌های بنده توجه نمودید.

تایپ: مسافر محمود

تنظیم: مسافر ابوالفضل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .