English Version
English

خدمت بلاعوض به خلق خداوند

خدمت بلاعوض به خلق خداوند

جلسه هفتم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی علیرضا به استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر ریحانه، با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

در ابتدا هفته راهنما را خدمت آقای مهندس، خانم آنی بزرگوار، خانواده محترمشان و تمامی راهنمایان کنگره۶۰ تبریک عرض می‌کنم.

کنگره بر اساس اصل پذیرفته شده، کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌نماید. در تمام دنیا دو گروه به عنوان صاحب‌نظر در مقوله اعتیاد به رسمیت شناخته می‌شوند. گروه اول: پزشکان و روان‌پزشکان و گروه دوم: افرادی که تجربه مصرف مواد مخدر و رهایی از دام اعتیاد را دارند.

در کنگره۶۰ فرد تازه‌وارد با تخریب زیادی از مصرف هرگونه مواد مخدر، وارد می‌شود و با گذراندن سه جلسه مشاوره توسط راهنمای تازه‌واردین (راهنمایان شال سبز) علت اعتیاد و درمان آن با شربت OT و روش DST را می‌شناسد. فرد پس از پشت سر گذاشتن این سه جلسه، ملزم به انتخاب راهنما و ورود به لژیون می‌شود و سفر خودش را آغاز می‌کند. در کنگره۶۰ به چنین شخصی رهجو گفته می‌شود؛ زیرا جوینده راه درمان است.

یک مسافر طی ۱۰ الی ۱۱ ماه با آموزش دیدن توسط راهنمای خود، اجرای روش DST و مصرف داروی OT، به تعادل نسبی جسم، روان و جهان‌بینی و همچنین رهایی از بند مواد مخدر می‌رسد. زمانی که فرد به رهایی از اعتیاد و حال خوش رسید؛ بند عشقی بین خود و الله پیدا می‌کند که همین امر سبب می‌شود تا با رعایت و حفظ حرمت و قوانین کنگره۶۰ تلاش نماید و در جایگاه‌های متعدد خدمتی قرار‌ بگیرد؛ همچنین او منابع آموزشی که شامل کتاب‌ها، سی‌دی‌ها و جزوات کنگر‌ه است را مطالعه می‌کند تا بتواند در آزمون راهنمایی شرکت کند.

رهجو پس از قبول شدن در این آزمون، پیمان وادی هشتم از کتاب عشق را می‌بندد و بعد از تایید راهنما، مرزبانان و ورزشبانان به مصاحبه می‌رود و با گرفتن شال سبز یا نارنجی از دستان پر‌توان و پرمحبت آقای مهندس، خدمت راهنمایی خود را آغاز می‌کند. در این مرحله فرد علاوه بر رهجو بودن، در جایگاه راهنما قرار دارد؛ چراکه تجربه استفاده از مواد مخدر را داشته و تمامی تاریکی‌های اعتیاد را گذرانده است.

حال چنین شخصی با کوهی از تجربه، آگاهی و آموزش، راهنمای رسیدن به روشنایی برای دیگر افرادی می‌‌شود که در تاریکی به سر می‌برند و خواسته‌ واقعی درمان شدن را دارند.

جناب مهندس می‌فرمایند: راهنمایان کنگره۶۰ از نظر شناختن راه درمان اعتیاد از تمامی پزشکان این زمینه در سطح جهانی بهتر و آگاه‌تر هستند.

آن‌ها با برپایی لژیون و شروع خدمت، کم‌کم به سلاح عقل، عشق و ایمان واقعی می‌رسند. این دریادلان بدون دریافت هیچ مزد و حقوقی خدمت‌گزار خلق خداوند می‌شوند تا بتوانند مصرف‌کنندگان دیگر را راهنمایی کنند و آن‌ها را مانند خودشان به حال خوش برسانند.

برای افرادی که خارج از کنگره هستند یا با این سیستم آشنایی ندارند باور کردنی نیست که راهنما از کار و زندگی خود می‌زند و بدون دریافت حق‌الزحمه به مشاوره دیگر انسان‌ها می‌پردازد. آن‌ها باور نمی‌کنند؛ چراکه صور ظاهر و پنهان انسان را نمی‌شناسند! عشق، عقل و ایمان راستین را نمی‌شناسند و نمی‌دانند عشق واقعی؛ یعنی خدمت بلاعوض به خلق خداوند و بدون عشق هیچ عملی در جهان هستی انجام نمی‌شود.

راهنمایان کنگره ۶۰ در کنار خدمت خود باز هم آموزش می‌بینند و هر لحظه برای انجام این عمل عظیم که از لطف الله نصیبشان شده، شاکر خداوند هستند.

در قرآن کریم آمده است:《هر کس نفسی را احیا کند، گویی تمام انسان‌ها را احیا کرده است》حال عملی که راهنمایان انجام می‌دهند به همین معناست و آن‌ها نقش کارخانه‌ها در جهان هستی را دارند.

جایگاه راهنمایی به قدری ویژه و ارزشمند است که آقای مهندس یک هفته از سال را به نام هفته راهنما در نظر گرفته‌اند و در این هفته رهجو وظیفه دارد در حد توانش با دادن پاکت به راهنمای خود از او تشکر کند. البته هیچ مبلغی این همه لطف، محبت و از خود‌گذشتگی را جبران نمی‌کند؛ اما در کنگره یاد گرفته‌ایم که بایستی سپاس‌گزاری از مخلوقین خداوند را در عمل نشان دهیم و می‌دانیم اگر این کار را انجام ندهیم، شکر خداوند را هم نمی‌توانیم به جای آوریم.

امید به اینکه همه ما بتوانیم در این هفته مبارک از راهنمایان خود آن‌گونه که شایسته است تشکر و قدر‌دانی نماییم.‌

 

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر ریحانه

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

ویراستار و ارسال مطلب: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .