English Version
English

برای انجام این عمل عظیم شکر شکر شکر

برای انجام این عمل عظیم شکر شکر شکر

عارفان علم عاشق می‌شوند
بهترین مردم معلم می‌شوند
عشق با دانش متمم می‌شود
هر که عاشق شد معلم می‌شود

هفته بزرگداشت مقام راهنما که فراتر از مقام معلمی است را خدمت جناب مهندس دژاکام، استاد راهنمای بزرگ جمعیت احیاء انسانی کنگره ۶۰، خانواده محترم‌شان و همچنین خدمت تمام راهنمایان کنگره تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

در یکی از بندهای قوانین کنگره۶۰ ذکر شده است: «کنگره بر اساس اصل پذیرفته شده کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به‌فرد در حال مصرف مواد مخدر فعالیت می‌کند.» در کنگره ۶۰، افرادی در جایگاه راهنمایی قرار می‌گیرند که در گذشته مصرف‌کننده مواد مخدر بوده‌اند و پس از رسیدن به رهایی و درمان قطعی آن در آزمون فنی و جهان‌بینی موفق به اخذ قبولی در آزمون راهنمایی شده و در ادامه با اخذ نمره انضباط از مرزبانان، تاییدیه تربیت‌بدنی کنگره ۶۰ در جایگاه‌های مختلف با بستن پیمان و با دریافت شال خدمتی مشغول به خدمت می‌شوند.

گروه اول: با دریافت شال نارنجی در جایگاه راهنمای درمان به‌روش DST، روش تیپرینگ کنگره ۶۰ در قسمت مسافران و در قسمت همسفران در جایگاه آموزش همسفران و مسافران قرار می‌گیرند.

گروه دوم: با دریافت شال سبز در جایگاه راهنمای تازه‌واردین برای راهنمایی اولیه، توضیح و تشریح صورت مسئله اعتیاد، تشریح روش درمانی، یادگیری اصول و قوانین و حرمت‌های کنگره۶۰ مشغول به خدمت می‌شوند.

گروه سوم: با توجه به درمان قطعی سیگار و نیکوتین در کنگره؛ افراد با دادن آزمون جداگانه و با کسب نمره قبولی با دریافت شال سورمه‌ای در جایگاه راهنمای ویلیام برای کمک به‌افرادی که با مصرف هر نوع نیکوتین خواستار رهایی هستند، قرار می‌گیرند.

گروه آخر: با توجه به درمان قطعی اضافه‌وزن با روش صحیح یا تدبیر جناب مهندس از طریق اعضایی که با این روش به وزن ایده‌آل خود رسیده‌اند در جایگاه راهنمای تغذیه قرار می‌گیرند.

معنای کلمه راهنما همان‌گونه که در جزوه راهنما و راهنمایی کنگره ذکر شده است؛ کاملترین مفهوم کلمه راهنمایی در خود واژه راهنمایی است که می‌توان گفت: راهنمایی یعنی نشان دادن راه و مسیر رهایی از اعتیاد، رهایی از نیکوتین و رهایی از اضافه‌وزن که منشا بسیاری از بیماری‌هایی است که اکثر آحاد جامعه را درگیر کرده است و هزینه‌های گزافی را برای افراد دارد. این اطلاعات و آگاهی که راهنما به رهجوی خواستار درمان می‌دهد او را به یک زندگی سالم و سرشار از انرژی و همراه با تعادل رهنمون می‌کند و این یعنی پرورش انسان صالح؛ سالم زندگی کردن و معتدل بودن در تمام زمینه‌های زندگی.

از دیدگاه کنگره ۶۰ راهنمایان آموزش‌دیده تبدیل به یک شخص متخصص و صاحب‌نظر در مقوله اعتیاد می‌شوند که صورت مسئله اعتیاد را خوب می‌شناسند و در این خصوص به دانایی رسیده‌اند و قادر به انتقال این علوم بدون نقص هستند؛ علومی از جمله:

۱-شناخت سیستم ایکس (فیزیولوژی بدن، سیستم‌های تولید‌کننده مخدرهای طبیعی جسم)
۲-شناخت آنتی‌ایکس‌ها و انواع مواد مخدر و عوارض و اثرات آن‌ها بر جسم
۳- شناخت صور پنهان انسان در قالب آموزش‌های جهان‌بینی که ارتباط مستقیم با اعتیاد و ضد ارزش‌ها و خواسته‌های نامعقول دارد.
۴-شناخت و تسلط کامل بر پروتکل DST و چگونگی انجام آن و عملیات تیپرینگ با استفاده از داروی اپیوم یا اپیوم تینکچر

نکته قابل توجه این است که یکی از عوامل تاثیرگذار برای موفق بودن یک راهنما، آموزش دیدن مشخص خود شخص راهنما در مسیر خدمتش است، زیرا جایگاه راهنمایی بخشی از پروسه درمان و دوره تکمیل شدن و رسیدن به مقام انسانی و انسانی زیستن می‌باشد. در کنگره درمانگر، خود فرد خواهان رهایی از نیروی اهریمن اعتیاد است و راهنما چگونگی حرکت را با تمام نیروی خود برای مهار مصرف مواد مخدر می‌آموزد، چون سیرت راهنما در اثر آموزش‌های بسیار تغییر کرده است و بعضا خصوصیات راهنما به رهجو منتقل می‌شود رهجو عاشقانه دنباله‌رو راهنما خود می‌شود.

در این مسیر با تنظیم داروی درمان خود، اپیوم از طریق راهنما در طی یازده‌ماه با برنامه منظم به‌صورت کاهش تدریجی و پله‌ای تبپر می‌شود و درمان به‌صورت کامل و قطعی انجام می‌شود. راهنما به‌خوبی آموخته است که برای به‌انجام رساندن این خدمت نیاز به ‌سلاح و ابزاری از جنس احترام، محبت، عشق، دانش و تجربه ‌همراه با سه مولفه بسیار مهم عشق، ایمان و عقل است و این خدمت پاداش بسیار نیکویی به‌همراه دارد و آن بند عشقی است که بین او و قدرت‌مطلق الله برقرار می‌گردد و این وعده عشق به‌ راهنما در پیام سفر اول و در سفر اول گوشزد شده است و یک راهنما با همین عشق، زندگی افراد را در سفرهایی که شخص در کنگره پشت سر می‌گذارد متحول می‌سازد.

نکته مهم‌ِ جذب یک تازه‌وارد و ماندگار شدن او برای قرار گرفتن او در پروسه درمان، همین مقوله عشق به‌خدمت در راهنمایان حوزه درمان است با شعار «نیاز ما در دل نیاز دیگران و نیاز دیگران در دل نیاز ما» و همین‌طور که به‌حل مشکلات دیگران اقدام می‌کنند، قطعاً مشکلات خودشان هم حل خواهد شد؛ زیرا طبق آیه شریفه: «اِنَ‌الله مَعَ الصابِرین» انسان را به صبر، استقامت، محبت و انجام عمل سالم  توصیه می‌کنند.

به‌تدبیر جناب مهندس در سال، چهار جشن ارزشمند برگزار می‌شود که یکی از این جشن‌ها به‌پاس خدمات عزیزان راهنما است که با شکوه فراوان برگزار می‌شود تا رهجو این نکته را بیاموزد و از راهنما و استاد خود، یعنی از کسی که از او آموزش دیده است تقدیر و تشکر کند. ارزش این تشکر و قدردانی برای خود رهجو است تا بتواند با این سیستم ارتباط برقرار کند و این امر باعث تغییرات بسیاری در رهجو می‌شود. دیده‌بان محترم جناب زرکش جمله بسیار زیبایی را بیان کردند: «تو هستی، من هستم و برای اینکه من از من بگذرم و به ‌من جدید برسم از من قدیمی خود بگذرم.» از ترسم و از صفات گذشته‌ام با تغییرات درونی و بیرونی بگذرم؛ زیرا این تغییرات بر عهده کسی نیست؛ نه زن، نه فامیل و نه خانواده! چراکه محور اصلی درمان، خود فرد است و شخص باید در این مسیر حواسش را جمع کند و به‌پاس گذشتن از وقت، زمان و انتقال این علم الهی، رهجو با سپاسگزاری در قالب هدیه دادن توسط پاکت پول، شکر نعمت می‌کند و تمام نعمت‌های الهی بر او افزون می‌شود.

نکته آخر؛ راهنما خود از یک فرد مخرب و مصرف‌کننده تبدیل به ‌یک فرد قوی و سازنده شده است. همان‌گونه که اساتید می‌فرمايند: «راهنما همانند آتشی است که اگر نزدیک شوی خواهی سوخت و اگر از او دور باشی دوباره در بی‌خبری و بی‌حسی فروخواهی رفت.» این یعنی حفظ حریم راهنما و رهجو است که درست است و خیلی سخت؛ اما به‌دنبال آموزش‌پذیر شدن و انجام قوانین و حرمت‌ها باعث سازندگی رهجو می‌شود و شکوفه‌هایی که در کنگره سفر اولی می‌نامیم، تبدیل به‌ یک محصولاتی می‌شوند که از زیر چتر اعتیاد بیرون می‌‌آیند و با خارج شدن از این مرحله وارد دنیای جدید و تازه‌ می‌شوند. دنیایی از جنس امنیت، آرامش و به‌دست‌گرفتن تمام قدرت‌ها در تمام قسمت‌های مورد نیاز خدمتی و شخص تازه‌وارد دلش قرص می‌شود و به‌جان او امید تاز‌ه‌ای می‌بخشد که این روش با روش‌های دیگر ترک قابل مقایسه نیست. خیلی محکم برای رسیدن به‌ بیداری و هوشیاری تلاش می‌کند و به‌‌این نتیجه می‌رسند که خودشان بالاترین ارزش را دارند و باید برای خودشان و برای سلامتی، حیثیت و آبروی از دست‌رفته خودشان تلاش کنند و از طریق الگوها محبت را می‌فهمند.

هر کس قدر این راه را بشناسد و درست حرکت کند، قطعاً به رهایی و آرامش درونی و بیرونی می‌رسد. همه ما قدردان راهنمای بزرگ خود، جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان هستیم. برای مهیا نمودن بستر کنگره ۶۰ و نجات انسان‌های گرفتار شده در بند اعتیاد از این بزرگواران بسیار سپاسگزاریم.

برای انجام این عمل عظیم شکر، شکر، شکر.

 

نویسنده: همسفر زهرا، ایجنت گروه خانواده
تایپ: همسفر حکیمه رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون دوازدهم)
عکس: مرزبان خبری، همسفر فاطمه
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر مریم
همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .