English Version
English

راهنمایان، مسلح به سلاح عشق، عقل و ایمان هستند

راهنمایان، مسلح به سلاح عشق، عقل و ایمان هستند

هفته راهنما بر تمامی راهنمایان کنگره ۶۰  مبارک و پرشگون باد.

فراگیری علم و دانش و انتقال آن به‌دیگران و همین‌طور جایگاه معلم، استاد و مربی در کلام‌الله و آموزه‌های ما بسیار محترم شمرده شده‌است؛ این اهمیت تا بدان‌جا است که حضرت علی(ع) می‌فرمایند: «هرکس کلمه‌ای به من بیاموزد، مرا بنده خود کرده است.» انسان برای آموزش گرفتن، باید فرمانبردار باشد و برای این‌که در ابتدا فرمانروای وجود خود باشد، باید علم داشته باشد. زمانی‌که علم در انسان زنده‌شود‌، ماهیت مسائل برای او روشن خواهد شد. علم در واقع به‌معنی دانستن قوانین می‌باشد، یعنی در خط و خطوط ارزش‌ها و در مسیر صراط‌مستقیم قدم برداشتن.

مفهوم راهنما و راهنمایی، چیزی فراتر از معلم و استاد است. راهنما یعنی نشان‌دهنده راه، کسی که با تفکر صحیح و با تکیه بر توان و نیروی درونی خود، در مسیر درست حرکت کرده، آموزش دیده و تجربه کسب کرده و در این خصوص به دانایی رسیده و اکنون، تجربه ارزشمند خود را در قالب آموزش، به‌دیگران هدیه می‌کند. راهنما به‌مرحله‌ای از علم، تجربه، معرفت و خودشناسی می‌رسد که می‌تواند به انسان‌های دربند تاریکی، راهنمایی و کمک برساند و آن‌چه را که آموخته در فرآیند راهنمایی به رهجو منتقل کند. رابطه راهنما و رهجو، رابطه شاگرد و استاد است و هرگز بر مبنای دوستی و رفاقت نیست. دانایی یک راهنما به دانایی‌موثر تبدیل شده‌است‌. یک راهنما از تاریکی‌‌‌‌ درون خود، خارج شده و به روشنایی دست‌ پیدا‌می‌کند. او صدای فرمان عقل را در وجودش بیشتر احساس می‌کند.

راهنمای کنگره ۶۰ فردی است که در گذشته، خود یک مصرف‌کننده بوده و یا از اعضای خانواده یک مصرف‌کننده است؛ اگر در گذشته معلم آموختن اعتیاد بوده، اکنون اما می‌تواند معلم رهایی دیگران باشد! یک رها‌یافته‌ می‌تواند تبدیل به استاد شود و ده‌ها انسان دیگر را به رهایی برساند. اولین مرحله برای رسیدن به جایگاه راهنمایی ، پایان سفر اول و رسیدن به رهایی می‌باشد. فرد، پس از درمان قطعی اعتیاد با گذراندن آموزش‌های فنی و جهان‌بینی، شرکت در آزمون راهنمایی و اخذ نمره قبولی در آن و گذراندن مراحل متعدد (مثل تأییدیه تربیت بدنی، نمره انضباط از مرزبانان و انجام پیمان) موفق به دریافت شال نارنجی راهنمایی می‌شود. چنین شخصی از دیدگاه کنگره ۶۰، یک متخصص و صاحب‌نظر در مقوله اعتیاد است.

اگر هر مراجع‌کننده، پس از درمان در کنگره، به دنبال زندگی خود می‌رفت، امروزه کنگره در این جایگاه نبود و اگر کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف نبود، حتی اگر از تمام کادر درمان و پزشکان و متخصصین اعتیاد کشور در این زمینه یاری گرفته می‌شد، باز هم جوابگوی این عده کثیر از مصرف‌کنندگان نمی‌شدند. راهنما علم و دانش خود را به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ مزدی در اختیار دیگران قرار می‌دهد، زیرا معتقد است که پاداش و مزد خود را که همان رهایی است، در ابتدا دریافت نموده است. انسانی که آموزش می‌دهد، خودش نیز آموزش می‌بیند و بزرگترین خدمت را در ابتدا به‌خود می‌کند که همان کسب آگاهی و دانایی است.

راهنمایان، مسلح به سلاح عشق، عقل و ایمان هستند؛ عشقی که در سفر اول، وعده آن داده شده‌است، همان‌که باعث حرکت و تلاش در این مسیر می‌شود. خدمت صادقانه، توأم با عشق، ایمان و محبت و بدون چشم داشت به انسان‌های در بند که خواستار رهایی از تاریکی درون خود هستند، خدمتگزاران کنگره ۶۰ را از دیگر افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، متمایز می‌نماید. قطعاً چنین افرادی، نتیجه تلاش خود را که همان سعادت و آرامش و خوشبختی است، دریافت خواهند کرد. یک راهنما همواره باید عدالت، معرفت و عمل سالم را سرلوحه کار خود قرار دهد. افرادی که به یاری دیگران می‌پردازند، مطمئناً از بعد دیگر، یاری خواهند شد. به راستی کار راهنمایان کنگره ۶۰ را با چه ترازو و سنگ محک یا معیاری می‌توان سنجید؟

راهنمایان کنگره ۶۰ در مقوله سیستم‌ایکس و چگونگی راه‌اندازی آن، آنتی‌ایکس یا انواع موادمخدر و عوارض آن‌ها، شناخت و تسلط کامل بر پروتکلDST همراه با داروی اپیوم‌تینکچر، شناخت صورپنهان انسان که ارتباط مستقیم با اعتیاد و ضدارزش‌ها دارد و همچنین آموزش جهان‌بینی کاربردی، فعالیت می‌کنند. رشد علمی و معنوی کنگره را می‌توان در دو بخش علم و پرورش استاد بررسی نمود؛ که هردو به موازات هم بایستی رشد کنند. گسترش شعب بدون داشتن نیروهای آموزش دیده و متخصص در علوم کنگره امکان‌پذیر نیست؛ این بستگی به میزان فهم و درک هر انسان دارد که همچنان این جایگاه را قدر بنهد و شکرگزار باشد، زیرا تشکر از مخلوقین، تشکر از خالق تلقی می‌گردد.

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
نویسنده: راهنما همسفر سوسن
عکس: همسفر اعظم، مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .