English Version
English

پیوند عشق و محبت، قوی‌ترین پیوند

پیوند عشق و محبت، قوی‌ترین پیوند

راهنما در کنگره ۶۰، عشق و محبت بلاعوض است که از وجود او فوران می‌کند. هفته راهنما را به همه راهنمایان بزرگوار کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. به مناسبت هفته راهنما با همسفر فاطمه یکی از راهنمایان محترم «نمایندگی نیمایوشیج» به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم، شما را به خواندن این گفت‌وگوی صمیمانه دعوت می‌نماییم.

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر جعفر، تخریب بیش از ۱۰ سال، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، ۱۰ ماه و ۱۲ روز به راهنمایی استاد محترم مسافرم آقا بهرنگ با روش dst و داروی ot سفر کردیم. راهنمای سیگار، آقا الیاس، راهنمای ارزشمندم خانم فیروزه، رهایی از مواد و سیگار یک سال و ۱۰ماه، رشته ورزشی؛ والیبال.

زیباترین تعریفی که از واژه راهنمایی دارید، چیست و راهنمای موفق به چه کسی اطلاق می‌شود؟

راهنمایی یعنی هدایت کردن، هدایت شخصی که از اصلاح و بهبود زندگی و شرایط، ناامید است و در ترس و تاریکی به‌سر می‌برد و رساندن به حس شیرین و لذت‌‌بخش امید، خودباوری و توان تغییر دادن امور و شرایط زندگی. راهنمای موفق کسی است که در راستای عدالت، معرفت و عمل سالم حرکت کند و از چارچوب‌های مشخص شده در حرمت‌ها و قوانین کنگره خارج نشود.

چگونه یک راهنما می‌تواند تفکر و اندیشه رهجو را عوض کند؟

رهجویی که در ابتدا وارد لژیون می‌شود یک حس بی‌اعتمادی به راهنما و کنگره دارد. راهنما در وهله اول باید این اعتماد را بین خود و رهجو به وجود بیاورد که سفری که شروع شده و کاری که انجام می‌شود در کنگره می‌تواند مشکل او و مسافرش را حل کند. وقتی به این باور برسد و با توجه به محبتی که بین این دو به وجود می‌آید رهجو با تمام توان گوش به حرف‌های راهنما می‌سپارد و با خواسته رهایی و رسیدن به اعتمادبه‌نفس، هدفش در زندگی و در تفکر و اندیشه او نفوذ می‌کند. تغییر در تفکر و اندیشه فرد رابطه مستقیم با خواسته خود فرد دارد. رسیدن به خودباوری و خودشناسی باعث تقویت خواسته‌ها می‌شود.

مهم‌ترین آموزشی که از خدمت در جایگاه راهنمایی دریافت کرده‌اید را برایمان بفرمایید.

خوب دیدن و خوب شنیدن، مسائل را فقط از یک زاویه نگاه نکردن؛ یاد گرفتم که اگر مشکلی پیش آمد فقط از زاویه دید خودم نگاه نکنم. سخنانی که می‌شنوم را زود باور نکنم، این نکته خیلی برای من اهمیت داشت.

برای اینکه یک راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خود را انجام دهد چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشد؟

اولین نکته رعایت حرمت‌ها و قوانین کنگره است. هر چیزی خارج از این اصول معین شده باشد باعث تضعیف من می‌شود. دور بودن از حس مخرب منیت، درک کردن رهجویان و عملم با حرفی که در لژیون گفته می‌شود، هماهنگ باشد.

نقش عشق به لژیون و عشق به رهجویان را در تربیت رهجو چقدر موثر می‌دانید؟

قوی‌ترین پیوندی که در کنگره وجود دارد پیوند عشق و محبت است. وقتی رهجو به راهنمای خود اعتماد می‌کند و گوش به فرمان راهنما می‌شود پیوند عشق و محبت در آن‌ها روز‌به‌روز محکم‌تر و قوی‌تر می‌شود و این باعث تغییرات زیادی در رهجو می‌شود. اگر عشقی نباشد تمام تلاش‌ها بیهوده است. این پیوند تاثیر زیادی در پیشرفت رهجو و قوی‌تر شدن لژیون دارد. رهجو عشق راهنما را دریافت می‌کند و باعث حرکت رو به جلوی او و رسیدن به حال خوب می‌شود.

بیشترین آموزشی که از راهنمای محترمتان گرفته‌اید چه بود؟

جا دارد اینجا از راهنمای محترم، دوست‌داشتنی و عزیزم بسیار تشکر کنم. پایبند بودن به قوانین، صبور بودن و احترام گذاشتن به تمامی اعضا به‌خصوص خدمتگزاران را از خانم فیروزه، راهنمای خوبم آموزش گرفتم.

در کنگره چگونه می‌توان قدر‌دان راهنما بود و زحمات آن‌ها را جبران کرد؟

راهنما هیچ چشم‌داشتی در مقابل خدمت خود از رهجو ندارد. منِ راهنما وقتی می‌بینم حال رهجویم روز‌به‌روز بهتر می‌شود و لبخند روی لب‌های او جا دارد خدا را شکر می‌کنم. با نوشتن سی‌دی‌ها و حاضر‌شدن در جلسات لژیون و آموزش پذیری، برای من راهنما بسیار ارزشمند است.

ضرورت آوردن همسفر به کنگره ۶۰ چیست و نظرتان را در ارتباط با نقش همسفر در درمان مسافر بفرمایید.

در کنگره به وجود همسفر در کنار مسافر بسیار تاکید می‌شود. وجود همسفر باعث می‌شود مسافر با دلگرمی و امید فراوان به سفر خود ادامه دهد و همسفر، همراه همیشگی مسافر با بالابردن سطح آگاهی و دانایی خود این سفر را برای هر دو آسان و لذت رهایی را دو چندان می‌کند.

بزرگ‌ترین هدیه‌ای که جایگاه خدمتی راهنمایی به شما داد چه بود؟

به‌دست آوردن اعتمادبه‌نفس و ایمان به قدرت عشق.

کلام آخر:

از خداوند بزرگ سپاسگزارم که توفیق خدمت را به من داد و برای آقای مهندس و خانواده عزیزشان سلامتی و سعادت خواهانم. از تمامی خدمتگزاران شعبه تشکر می‌کنم. از راهنمای خوبم خانم فیروزه و همچنین راهنمای محترم مسافرم آقا بهرنگ متشکرم و در نهایت از مسافر عزیزم ممنون و سپاسگزارم که همیشه حامی و پشتیبان من بودند که در این راه به من کمک کردند. خسته نباشید به شما و اعضای محترم سایت. هفته راهنما را به راهنمایان عزیز تبریک می‌گویم.

عشق معلم ار بُوَد زمزمه محبتی 

جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را

از راهنمای بزرگوار همسفر فاطمه بسیار سپاسگزارم که وقت باارزششان را در اختیار ما قرار دادند. از خداوند بهترین‌ها را برایشان خواستارم.

تایپ: همسفر صدیقه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

عکس: همسفر رقیه (مرزبان خبری)

تهیه گزارش، ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .