English Version
English

رهجو، تحت‌الامر و تحت‌الحمایه راهنما

رهجو، تحت‌الامر و تحت‌الحمایه راهنما

جلسه یازدهم از دوره دهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰، شعبه شیخ‌بهایی با استادی همسفر رحمان، نگهبانی همسفر علی و دبیری همسفر ایمان، با دستور جلسه "هفته راهنما" شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛
دستور جلسه امروز هفته راهنما می‌باشد.
در کنگره ۶۰ چهار جشن برگزار می‌گردد: جشن دیده‌بان، جشن ایجنت و مرزبان، جشن راهنما و جشن همسفر.
به‌طورکلی ساختاری که در کنگره وجود دارد به دو بخش تقسیم می‌شود:
۱. بخش اجرایی که تحت نظر آقای مهندس، دیده‌بانان، ایجنت‌ها و مرزبانان انجام می‌شود.
۲. بخش آموزشی که تحت نظر راهنمایان انجام می‌گردد.
اگر ساختار کنگره را به یک درخت تشبیه کنیم، ریشه درخت به‌مثابه بنیان کنگره، تنه درخت دیده‌بانان، شاخه‌های اصلی ایجنت و مرزبانان، شاخه‌های کوچک‌تر راهنمایان و سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها برگ‌ها و میوه‌های درخت و در پایان تازه‌واردین همانند شکوفه‌های این درخت هستند.
بخش آموزش در کنگره مربوط به راهنمایان است. درمان اعتیاد در کنگره به‌واسطه آموزش انجام می‌شود. استاد امین در سی‌دی معلم اشاره می‌کنند که رهجو تحت‌الامر و تحت‌الحمایه راهنما است‌؛ به عبارتی راهنما از رهجو حمایت می‌کند.
راهنما جلوی تاریکی را برای رهجو می‌گیرد. البته این حس می‌تواند جاری باشد.
اما این فرایند چگونه رخ می‌دهد؟ درواقع راهنما یک سری آموزش‌‌هایی را به رهجو انتقال می‌دهد.
اما این آموزش‌ها برای کدام رهجو جلوی فرورفتن در تاریکی‌ها را می‌گیرد؟ رهجویی که فرمان‌بردار است. وقتی رهجو به حرف راهنما گوش می‌دهد، از تاریکی فاصله می‌گیرد و در این حالت تاریکی نمی‌تواند به رهجو غلبه کند.
برای مثال راهنما به رهجو می‌گوید: اول وقت در شعبه حضور داشته باش، سی‌دی بنویس، مشارکت و خدمت کن و اگر این‌گونه باشد، رهجو آموزش‌ها را با بالاترین کیفیت دریافت می‌کند.
در پایان هفته راهنما را به بنیان کنگره۶۰، آقای مهندس دژاکام عزیز، استاد امین و خانواده آقای مهندس، دیده‌بانان محترم، تمام راهنمایان، راهنمایان تازه‌واردین، راهنمایان وایت و به راهنمای عزیز خودم آقای صالح کردگاری تبریک عرض می‌نمایم.

"گزارش جشن هفته راهنما"

تایپ و ویرایش: همسفر سجاد
تنظیم‌ و ارسال؛ همسفر سهیل
نمایندگی شیخ بهائی، همسفران آقا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .