English Version
English

خدمت خالصانه و بی‌توقع

خدمت خالصانه و بی‌توقع

با عرض تبریک هفته راهنما به‌تمامی راهنماهای عزیز کنگره شصت. برداشت از سی‌دی هفته راهنما را داریم که این سی‌دی شامل دو بخش شده که در ابتدا جناب مهندس به امر مهم قدردانی و سپاسگزاری از اشخاصی که در مشاغل مختلف به ما خدمت می‌کنند و بیشترین موضوع موردبحث راهنماها و معلمان ما هستند. دقت جناب مهندس در ریزترین مسائل مربوط به هدیه‌دادن و قدردانی‌کردن در جایگاه خود آموزش بسیار زیادی برای ما دارد تأکید این مطلب که بهترین هدیه‌ای که ما می‌دهیم همان پاکت پول است.

باتوجه‌به وسع خودپرداخت می‌کنیم، به‌جای خرید هدیه‌های بی‌مصرف و در بعضی‌اوقات جاگیر برای خانه‌ها یا تذکر این مطلب که دسته‌جمعی هدیه‌ای را نخریم و اجازه بدهیم هر شخصی مبلغ موردنظر خودش را هدیه بدهد چرا که این کار ممکن است مانع پرداخت مبلغ بیشتر هدیه شخصی که توانمندتر است شود. در کل زیباترین جمله‌ای که در این باب وجود دارد این است که «لم یشکر الخالق لم یشکر المخلوق» که اصل سپاسگزار بودن و قدرشناسی از افراد است که به هر شکلی خدمتی به ما می‌کنند مخصوصاً کسانی که در رسیدن ما به آرامش و آموزش‌دیدن تلاش می‌کنند و نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند.

وقتی قدردان آدم‌ها باشیم مثل این است که قدردان خدای خود بوده‌ایم؛ پس من به‌عنوان یک رهجو حواسم به تمام خدمات یک راهنما که خالصانه و بی‌توقع و بدون دریافت دستمزدی وقت، انرژی و سلامتی‌اش را برای من گذاشته؛ باشد و جزو انسان‌های نمک‌نشناس نباشم مطلب بعدی این سی‌دی در مورد درون و بیرون ماست. یاد گرفتیم که همه چیز صور آشکار دارد و صور پنهان و ندیدن صور پنهان دلیل بر نبودنش نیست فقط برای پی‌بردن به صور پنهان هر چیزی آموزش و تلاش بیشتری نیاز داریم که مهم‌ترین آن تصفیه، تسویه، پالایش و دوری از ضدارزش‌های ریزودرشت است تا آینه جانمان صیقل بخورد و شفاف شویم و بتوانیم به مسائل درون دست پیدا کنیم و قدرت درک و شناخت بیشتری به دست آوریم و این عین عدالت است که هر کسی به‌اندازه تلاش خود از هستی برخوردار شود.

نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون دوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی همسفران شمس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .