English Version
English

کلمه راهنما به معنای نشان‌دهنده راه است

کلمه راهنما به معنای نشان‌دهنده راه است

در ابتدا این هفته را خدمت جناب مهندس،استاد امین و اولین راهنمای گروه خانواده خانم آنی بزرگ تبریک عرض می‌نمایم؛ زیرا آقای مهندس و خانواده محترمشان بهترین الگوی رستگاری، درستکاری، عشق و محبت هستند.  کلمه راهنما به معنای نشان‌دهنده راه است. در کنگره به کسانی که شال سبز فسفری دارند، راهنمای تازه واردین گفته می‌شود. شال نارنجی و آبی راهنما و شال سرمه‌ای راهنمای ویلیام‌وایت گفته می‌شود، این شال‌ها و رنگ‌های متفاوت آن برای تازه واردینی هست که تازه‌ وارد کنگره می‌شوند، بتواند راهنماها را از دیگر افراد تشخیص دهند. راهنمایی بخشی از پروسه درمان و دوره‌ تکمیلی، جهت ساخته‌شدن انسان است.

راهنما به معنای پرداخت زکات رهایی است. اولین و مهم‌ترین مشخصه یک راهنما عشق و محبت بلاعوض است. راهنما به معنای کسی است که این راه را قبلاً طی کرده است و از گذرگاه‌ها عبور نموده و حالا با تجربیات و آموزش‌هایی که در این راه کسب نموده است، راه نشانه‌گذاری شده را به دیگرانی که می‌خواهند، از تاریکی اعتیاد و ضد ارزش‌ها خارج شوند، با خدمت کردن در کنگره، چراغی می‌شود در دست، تا زندگی‌ تاریک آنها را تبدیل به روشنایی کند و آرامش را به آغوش خانواده‌ها هدیه کند و آب حیات را جرعه‌جرعه در پیمانه زندگی‌ها ریخته و خزان زندگی‌ها را تبدیل به بهار کند و این حال خوشی را که در کنگره به دست آورده است، با دیگران تقسیم می‌کند تا دیگران هم از تاریکی‌های درون خود خارج‌شده و به روشنایی دست پیدا کنند.

در کنگره راهنما شخصی هست که بدون چشم‌داشت و توقعی، عاشقانه به دیگرانی که در درد و رنج هستند، کمک می‌کند. به نظر من راهنما یعنی، ذره‌ای از وجود خداوند. جایگاه راهنما در کنگره، مانند جایگاه معلمی یا استادی یا مربی است که نمی‌توان با جایگاه دوست و رفیق مقایسه کرد. مسئولیت راهنماها در کنگره نشأت گرفته از مثلث عشق، عقل و ایمان هست که اساس کار کنگره بر آن بناشده است؛ اما کسانی در کنگره می‌توانند راهنما شوند که طبق شرایط خاصی از فیلترهای زیادی عبور کنند، یعنی حداقل یک سال در جلسات آموزشی شرکت کرده باشند و به رهایی رسیده باشند، در آزمون راهنمایی شرکت کنند و بعد از کسب نمره قبولی در آزمون و کسب نمره انضباطی از مرزبانان و ایجنت شعبه، تأییدیه از تربیت‌بدنی پارک مبنی بر حضور فعال در یکی از رشته‌های ورزشی، مصاحبه حضوری، انجام پیمان راهنمایی، تأییدیه نگهبان کنگره و در انتها شال راهنمایی را از دستان نگهبان کنگره آقای مهندس دریافت نمایند.

به دستور جناب مهندس، در کنگره ۶۰ یکی از 52 دستور جلسات، به‌ نام راهنما در نظر گرفته‌شده است؛ زیرا در کنگره ۶۰، سپاس‌گزاری و تشکر کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنگره به‌ پاس گرامی داشت و مقام و منزلت راهنما در این هفته هر رهجویی موظف است، با پاکت و دل‌نوشته، نهایت تشکر و قدردانی خود و عشق و محبتی که به راهنمای خود دارد ابراز نماید. آقای مهندس همیشه می‌فرمایند: «تشکر و قدردانی به حرف و سخن نیست». طبق اصول و قوانین کنگره، تشکر و قدردانی باید به سه روش قلبی، زبانی و رفتاری انجام شود و اینکه ما چقدر قدردان و شاکر از راهنمای خود باشیم، بستگی به درک و برداشت ما دارد. در انتها به ریشه و بنیان کنگره و خانواده محترمشان، هم‌چنین خدمت راهنمای خودم هفته راهنما را تبریک عرض می‌نمایم.

«من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق؛هر کس در مقابل خوبی مخلوقین تشکر نکند، از خداوند تشکر نکرده است.»

تایپ و رابط خبری: راهنما همسفر یگانه (لژیون بیست و یکم)
عکاس خبری، ویراستاری: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر هاجر (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مریم رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون شانزدهم)
نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .