English Version
English

نوشیدنی گوارا

نوشیدنی گوارا

«آنچه باور است محبت است و آنچه نیست، ظروف تهی است». 

در ابتدا خداوند بزرگ را شاکرم که در کنگره حضور دارم تا بتوانم آموزش بگیرم و خدمت کنم. این هفته بزرگ را به جناب مهندس عزیز، سرکار خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار، خانم شانی، استاد جهان‌بینی استاد امین، راهنمای عزیزم و تمام راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌نمایم.

ما انسان‌ها همیشه در جست‌وجوی مسیری هستیم که بتوانیم با داشتن آرامش و آسایش به بهترین شکل ممکن از درد و رنج خود در زندگی بکاهیم؛ بنابراین کنگره ۶۰ یکی از همان مسیر‌های صراط مستقیم است که انسان را هدایت می‌کند تا به هدف خود برسد. در این مسیر افرادی خدمت می‌کنند که الگو‌های آموزش‌دیده و راه بلد هستند. آن‌ها همیشه از خداوند سپاس‌گزارند؛ زیرا در این راه، بدون نقص عمل می‌کنند تا ارزش و جایگاه خود را محترم بشمارند.

راهنمایان از قوانین، اصول و حرمت کنگره ۶۰ پیروی می‌نمایند و عشق، عقل و ایمان را سر لوحه کار خود قرار می‌دهند و با در دست داشتن چراغی می‌توانند همراه و همسفر رهجویان در این مسیر باشند. در این مقاله سعی شده است به پاس قدردانی از خدمات این عزیزان و آشنایی با جایگاه و ویژگی‌های آن‌ها مطالبی گفته شود. در کنگره ۶۰، سیستم اجرایی بایستی با رعایت قوانین و حرمت‌ها در نظر گرفته شود. زمانی که یک تازه‌وارد به کنگره می‌آید باید تحت مشاوره راهنمای تازه‌واردین قرار بگیرد، سه جلسه اول برای آشنایی تازه‌واردین با اصول، قوانین و حرمت‌ها و به‌‌طور کلی با محیط و فضای کنگره می‌باشد. 

 پس از سه جلسه تازه واردین، فرد می‌تواند بر مبنای حس خود اقدام به انتخاب راهنما نماید و در لژیون سفر درمان اعتیاد خود را آغاز نماید. در کنگره ‌۶۰ به کسی راهنما گفته می‌شود که در گذشته مصرف‌کننده مواد مخدر بوده و با رسیدن به رهایی و درمان قطعی اعتیاد، در آزمون‌های فنی و جهان‌بینی راهنمایی، نمره قبولی را کسب نموده و در ادامه با اخذ نمره انضباط از مرزبانان، تأیید تربیت بدنی کنگره ۶۰، کنگره دیده‌بانان و هم‌چنین انجام پیمان راهنمایی موفق به دریافت شال نارنجی راهنمایی می‌شود.

برای قرار گرفتن در این مسیر تجربه به تنهایی کافی نیست، بلکه بایستی از علم، دانش و معرفت مربوطه برخوردار باشد؛ بنابراین چنین شخصی از دیدگاه کنگره ۶۰ یک متخصص و صاحب نظر در مقوله اعتیاد است و اعتیاد را به خوبی می‌شناسد و در این خصوص به دانایی رسیده است و قادر است به دیگران منتقل کند. به‌طور کلی آموزش‌های کنگره ۶۰ در تربیت راهنما عبارتند از: شناخت صور پنهان انسان، شناخت سیستم ایکس، شناخت آنتی‌ایکس‌ها یا موادمخدر و هم‌چنین شناخت و تسلط کامل بر پروتکلDST.

کامل‌ترین برداشت از مفهوم راهنمایی در خود واژه راهنمایی است. راهنما یعنی نشان‌ دادن راه، راه و مسیر رهایی از اعتیاد ودرمان آن. راهنمایی یعنی انتقال اطلاعات، دانش، آگاهی و تجربیات از راهنما به رهجو. راهنمایی یعنی پرورش انسان، سالم، صالح بودن و رسیدن به تعادل. راهنمایی بخشی از پروسه درمان و دوره‌ای تکمیلی جهت انسان شدن است. مفهوم راهنمایی چیزی فراتر از معلم و استاد است. برای رهجو، جایگاه راهنما از جایگاه مربی یا معلم بسیار والاتر است و یک رهجو با ایمان کامل به راهنمای درمان اعتیاد می‌تواند فرمانبرداری کند و به آنچه می‌آموزد عمل کند.

راهنمایان کنگره ‌۶۰ با زبان عشق و محبت می‌توانند رهجو را به سمت صراط مستقیم هدایت کنند. اولین و مهم‌ترین شاخصه یک راهنما در کنگره ۶۰ عشق و محبت است که از وجود او فوران می‌کند و خود و رهجویانش را به تلاش وا می‌دارد. اولین مرحله برای رسیدن به درجه راهنمایی، پایان موفقیت‌آمیز سفر اول، درمان اعتیاد و رسیدن به رهایی است. مدت زمان راهنمایی در کنگره ۶۰ چهار سال است. راهنما با تمام آموزش‌ها و دانشی که در اختیار دارد می‌تواند فردی را که سال‌ها در بند تاریکی بوده به روشنایی برساند.

همان‌طور که خداوند می‌فرماید: «همانا اگر نفسی را احیا کنی، گویا تمام نفس‌ها را احیا ساخته‌ای». ان‌شاءالله که بتوانیم در این هفته بزرگ به پاس زحمات این عزیزان با عشق به نحو مطلوب تقدیر و تشکر کنیم؛ تشکری که همراه با زبان، قلب و عمل باشد، هر چند که قادر نیستیم ذره‌ای از این زحمات گرانبها را جبران کنیم؛ زیرا این افراد جام شرابی را در دست ما قرار می‌دهند که می‌توانیم سالهای سال با حرکت درست از این نوشیدنی گوارا بنوشیم.

نویسنده: راهنما همسفر آرزو
ویراستار: همسفر مژگان‌ رهجوی راهنما همسفر راضیه(لژیون سوم)
عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما آرزو (لژیون دوم)
ارسال: همسفر مهری، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .