English Version
English

راهنما یعنی چراغ راه و نور هدایت

راهنما یعنی چراغ راه و نور هدایت

گفت و گویی ترتیب دادیم با راهنمای محترم مسافر مرتضی در رابطه با هفته راهنما، توجه شما را به این گزارش جلب می‌کنیم.

به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید!

سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر؛ با بیش از ۳۰ سال مصرف وارد کنگره شدم. آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک. مدت ۱۰ ماه و ۴ روز به روش DST همراه با داروی OT به استادی راهنمای عزیزم آقا شهرام مؤمنی سفر کردم، رهایی از اعتیاد ۴ سال و ۴ ماه. ورزش در کنگره بدمينتون و شنا.

در ابتدا بفرمایید علت نامگذاری هفته‌ای به نام هفته‌ی راهنما در کنگره ۶۰ چیست؟

در ابتدا لازم می‌دانم هفته راهنما را خدمت بنیان کنگره ۶۰ آقای مهندس و خانواده محترمشان وهمچنین استاد امین وهمه‌ی دیده‌بان‌ها و راهنماهای سراسر کشور در کنگره ۶۰ تبریک عرض کنم. به نظر من یکی از هدف‌های کنگره ۶۰ پرورش استاد و راهنما است که برای پیشبرد اهداف کنگره ۶۰ فعالیت می‌کنند و کاملاً لازم و ضروری است، به همین دلیل نقش راهنما در کنگره بسیار ارزشمند است. برای نجات یک انسان از دام تاریکی‌ها و اعتیاد، یک راه بلد با تجربه و با دانش و آگاهی لازم در زمینه اعتیاد ضروری است. از این رو این راه بلد در کنگره به نام راهنما به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته که ابزار دست او چیزی جز عشق و محبت نیست. این افراد در کنگره از ارزش و مقام بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل آقای مهندس هفته‌ای را به نام هفته راهنما برای قدردانی و تشکر از این افراد نامگذاری کرده است.

زیباترین و بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟

راهنما در کنگره یعنی نشان دهنده راهی که خودش رفته و تجربه کرده و می‌خواهد این حس زیبا را با دل و جان در اختیار راه گمگشتگان قرار دهد. به نظر من بهترین واژه همان چراغ راه یا نور هدایت است. که اینجا نور هدایت تمثیلی است که یک راهنما با عشق انرژی می‌دهد تا جان ببخشد.

ازنظر شما به‌جا آوردن حرمت بین راهنما و رهجو در به‌جای آوردن مراتب قدردانی روز راهنما چگونه باید باشد؟

از نظر من بهترین قدردانی همانطور که مربی‌ها و معلم‌های ما در گذشته به ما می‌گفتند، گرفتن بهترین نمره است. برای یک راهنما بهترین هدیه فرمانبرداری و اطاعت کردن از قوانین و فرامین کنگره توسط رهجو می‌باشد، ولی من در جایگاه رهجو همیشه فرمانبردار آقای مهندس هستم و با جان و دل و با عشق پاکتی را برای راهنمای خودم تهیه می‌کنم و به ایشان تقدیم می‌کنم.

بزرگترین موهبت جایگاه راهنمایی برای شما چه بوده است؟

جایگاه راهنمایی موهبت‌های بسیار زیادی‌دارد، اول اینکه به عنوان یک انسان دیده شدم، خداوند من را مورد لطف خودش قرار داد، دیده شدن نه از آن جهت که مورد توجه دیگر انسان‌ها قرار گیرم، بلکه از آن جهت که مورد لطف رحمت خداوند قرار گرفتم و معنی عشق واقعی و حس خوب خدمت کردن به هم نوع های خودم را درک کردم.

من به عنوان یک مصرف کننده خودم را بیهوده می‌دانستم، ولی کنگره در جایگاه راهنمایی به من چیز دیگری از خودم را به من نشان داد، که آن چیز در مسیر عشق ورزیدن به انسان‌های دیگر بود.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، از شما سپاسگزاریم، در کلام آخر چه صحبتی با مخاطبان این گفت وگو دارید؟

کلام آخر اینکه از فرصتی که آقای مهندس برای همه ما فراهم نموده تا بتوانیم خودمون را بشناسیم و با خودمون به صلح برسیم و در مسیر آموزش دیدن قرار بگیریم، حس خوب خدمت کردن به دیگران را تجربه کنیم استفاده کنیم و این فرصت شرکت کردن در امتحان راهنمایی می‌باشد، زیرا که یکی از مسیرهای به آرامش رسیدن یک فرد مصرف کننده که اکنون به درمان رسیده است از جایگاه راهنمایی می‌گذرد. امیدوارم همه عزیزانی که خواستار این جایگاه خدمتی هستند، با خواسته قوی و سعی و تلاش به این جایگاه برسند.

خیلی ممنون که این فرصت را در اختیار من قرار داده‌اید، و از دوستان خدمتگزار در سایت سپاسگزارم.

 

تهیه مصاحبه و نگارنده: مسافر بهزاد لژیون ۷

ویراستار: مسافر عباس لژیون ۸

تنظیم: مسافر وحید لژیون ۱۸

ارسال: مرزبان خبری مسافر ایمان

نمایندگی جهانبین شهرکرد /مسافران 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .