English Version
English

هفته راهنما مبارک باد

هفته راهنما مبارک باد

هفته راهنما را در رأس به جناب مهندس دژاکام و شما راهنمایان با عشق و محبت تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و امیدواریم در مسیر عشق و نور همواره بدرخشید.

سلام دوستان فریبا هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
۴ سال

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
احساس نیاز به آموزش‌های کنگره و همان‌طور که اصل پذیرفته شده در کنگره کمک فرد رها شده به یک فرد در حال مصرف است، من که به حال خوش رسیدم باید بمانم آموزش بگیرم و برای رشد خودم و انتقال منابع ناب آقای مهندس به کسانی که در بند اعتیاد هستند برسانم و مهم‌ترین جایگاه خدمتی، جایگاه راهنمایی است، دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم دیگران استفاده کنند. بعد از اینکه از تاریکی عبور کردم و روزنه نور و روشنایی را لمس کردم، احساس قدرت، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس به من داده شد.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
یک راهنما باید همیشه حافظ حرمت‌ها و اجرای قوانین کنگره در سایه عشق و محبت باشد و تمام آموزش‌هایی که دریافت کرده را یکی‌یکی اجرا کند و یک الگوی بدون نقص باشد تا حرف و کلامش تأثیرگذار و به دل بنشیند.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
بالاترین صفت خداوند، بخشندگی است، اگر این صفت در انسان تداعی شود به انسان احساس شعف و انرژی داده می‌شود و ادامه مسیر خودشناسی برایش هموار می‌شود، اگر به تک‌تک صفات خداوند برسیم به خودمان خواهیم رسید.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه، برای رسیدن به این مرحله باید به تعادل مثلث کار، کنگره، خانواده رعایت شود، منابع آموزشی را خط‌به‌خط چندین بار بخوانند (روزی ٢ ساعت) تا به فهم بهتر مطالب برسند در آزمونهای جهت سنجش خود، شرکت کنند.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
مهم‌ترین عامل به نظر من مثلث جهالت که شامل: منیت، ترس و ناامیدی است، راه خروج از ترس، منیت و ناامیدی تزکیه و پالایش و دوری از ضدارزش‌ها است.

سلام دوستان کبری هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
حدود ۴ سال و ۸ ماه در شعبه البرز در جایگاه راهنمایی خدمتگزار بودم.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده؟
من زمانی که وارد کنگره شدم و با علم و روش درمان اعتیاد در کنگره آشنا شدم و حال خوش رهایافتگان را دیدم و مهر و محبتی که بین اعضا بود بخصوص عشق و محبت راهنمای خود را نسبت به رهجوها دیدم‌ عاشق خدمت در این جایگاه شدم و به پیشنهاد راهنمای عزیزم در امتحانات شرکت کردم. بعد از قبولی و تشکیل لژیون احساس مسئولیت زیادی نسبت به عزیزانی که به‌عنوان رهجو در کنار من بودند و اینکه مسئولیت بقا و سلامت یک خانواده کنگره به من سپرده شده و من باید طبق حرمت و آموزش‌های کنگره عمل کنم و عاملی برای وصل این عزیزان به کنگره باشم.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
راهنما باید بداند که رهجوها یک امانتی هستند که کنگره به او سپرده  است. من راهنما با دادن آموزش‌های کنگره همراه عشق و محبت کمک کنم رهجو به روش درمان در کنگره ایمان پیدا کند و دست از تلاش بر ندارد و هرگز ناامید نشود. باید حرمت راهنما و رهجو برقرار باشد.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
عضویت در لژیون سردار به دو عامل بستگی دارد؛ یکی داشتن شرایط مالی مناسب و دیگری احساس مسئولیت در قبال‌ رشد کنگره از نظر مالی که به نظر من اگر احساس مسئولیت همراه عشق و ایمان باشد، حتماً راهی برای عضویت در لژیون سردار را پیدا می‌کنیم. لذت عضویت در لژیون سردار را باید تجربه کرد.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
مطالعه منظم و پیوسته از اول تا آخر هر کتاب و یا جزوه داشته باشند؛ مثلاً کتاب عشق  یا کتاب ۶۰ درجه از صفحه اول تا صفحه آخر را پیوسته و دقیق بخوانند و نت‌برداری کنند، شاید لازم باشد یک نکاتي را دو بار یا  سه بار بنویسند تا کاملاً متوجه شنوند و در ذهنشان حک بشود، بعد بروند دنبال مطالعه کتاب بعدی. دنبال سؤالات امتحانی نباشند.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کند؟
بعضی از رهجوها در سفر اول بیشتر به رهایی فکر می‌کنند و کمتر آموزش‌ها را کاربردی می‌کنند. رهجو بعد از رهایی فکر می‌کند که همه مطالب را می‌دانم و دچار منیت می‌شود و آن زمان است که نیروهای منفی به رهجو غلبه می‌کند. ولی آموزش‌ها را باید کاربردی کنیم و مرتب تزکیه و پالایش را به‌مرورزمان انجام بدهیم تا در صراط مستقیم قرار بگیریم. در غیر این صورت در سفر دوم نیروهای منفی برای ما مشکل‌ساز می‌شوند.



سلام دوستان خدیجه هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
۳ سال و ۳ ماه است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنم.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده؟
چون خودم و خانواده‌ام از مرگ تدریجی مسافرم و ازبین‌رفتن زندگی‌ام، احیاء شدیم و تولد دوباره مسافرم و همچنین تولد دوبارهٔ زندگی‌ام توسط راهنمای خوبم در سفر اول خانم عالیه عزیزم و راهنمای سفر دوم خانم سارای عزیزم، راهنمای مسافرم آقای امیر کفافی بود. به همین دلیل من نیز خواستم که در قبال این حرکت عظیم و بزرگ، شریک باشم، چون دیگران کاشتند و ما خوردیم ما نیز بکاریم که دیگران بخورند. افرادی که همانند من و مسافرم دربند اعتیاد گرفتار شده‌اند دست یاری و حمایت به آنها بدهم تا به حال خوش برسند، چه لذتی بالاتر از نعمت الهی حال خوش و تندرستی.

برای اینکه یک راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خود را انجام بده چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهد؟
راهنما باید الگوی بدون نقص برای رهجوهایش باشد، در وحله ی اول، مرتب و منظم باشد و پوشش سفید و مناسب داشته باشد. از لحاظ اخلاق، رفتار و کردار بی نقض باشد، انسان سه‌بعدی باشد، همه را دوست داشته باشد از خدمتگزاری به هم نوع خود خالصانه و عاشقانه لذت ببرد، سرشار از عشق و محبت باشد و در آموزش و تدریس همیشه مطالعه کند و جلودار باشد تا رهجو کم‌وکاستی نداشته باشد، این موضوع را کاملاً درک کند که در کنار رهجو می‌آموزد، طوری پرتوان و پرقدرت آموزش بدهد و تدریس کند که رهجو عاشق تدریس و آموخته‌های راهنمای خود باشد، به‌هیچ‌وجه کبر و نخوت نداشته باشد، بی‌آلایش و مؤدب باشد و از رفتار متکبرانه و دیکتاتوری پرهیز کند.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان از عضویت در لژیون سردار چیست؟
لژیون سردار لژیون مالی و گلریزان کنگره ۶۰، ستون‌های مستحکم کنگره ۶۰ هستند که هرچقدر این لژیون وسیع، گسترده و عظیم برگزار شود، باعث ایجاد سرمایهٔ زیادی برای رسیدن به اهداف مثبت کنگره ۶۰ است، احداث شعبات جدید و خانه‌دارشدن بعضی از شهرستان‌ها که مستأجر هستند، اجاره‌نشینی یک خانواده ۴ نفره کلی جوابگویی می‌خواهد اجاره‌نشینی ۱۰۰۰ نفر یا ۷۰۰،۸۰۰ نفر که دیگر کار سختی است. لژیون سردار، ستون‌های کنگره هستند که اگر سست باشند، خیلی زود این مکان مقدس ریزش می‌کند پس در نتیجه  گستره شدن لژیون سردار برای تحقیقات بیشتر و رسیدن به درمان انواع بیماری‌ها، رشد اطلاعات، شناخت و علم به‌روز کنگره ۶۰ و راه‌گشای درمان افراد زیادی در سراسر کشورمان و حتی کشورهای توسعه‌یافته است. خدا را شکر برای این افتخارات بزرگ کشورمان همه‌وهمه از لژیون سردار نشئت می‌گیرد و کنگره از لحاظ مالی خیلی خوب حمایت می‌شود و هر روز شاهد تأسیس شعب جدید و رهایی‌های بسیار هستیم.

پیشنهاد و راهکار شما بدای کسی که دوست دارد در آزمون رهایی قبول شود چیست؟
در وهله اول برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند برای یادگیری، وقتی متون را می‌خوانند حتماً صدایشان را ضبط کنند و با صدای خودشان از روی منابع مطالعه کنند. منابع، متون، جزوات و کتاب‌ها را بخوانند و سی‌دی‌های سفر اول و سفر دوم را به‌دقت گوش کنند. به طور روزانه مطالعه داشته باشند و مرور کنند. انشا الله در جایگاه خطیر و مهم و پر از عشق، ایمان و عدالت قرار بگیرد و سربلند باشند.

به نظر شما چه عاملی باعث می‌شود در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
فکر می‌کنم تکبر، خودبرتربینی، ضعف عشق و عقل و ایمان و عدالت به مخلوق  و خالص نبودن و صادق نبودن فرد با خودش و هم‌نوعش، در اصل باید عشق، محبت، معرفت، ایمان و عمل سالم و همچنین برقراری عدالت هم در ظاهر و هم در باطن صورت بگیرد اگر احیاناً این عمل معکوس باشد مسلماً نتایج معکوس خواهد بود و بنا را به ویرانی خواهد کشید.

سلام دوستان کبری هستم یک همسفر
چه مدت است در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
۲ سال و ۳ ماه است که راهنمای لژیون سوم هستم و ۱ سال و ۶ ماه است که راهنمای جونز هستم.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بود؟
من همیشه در سفر اول خدمت می‌کردم و این عشق از روزهای اولی که به کنگره آمده بودم در وجودم شکل گرفت که باید خدمتگزار باشم و جایگاه راهنمایی را تجربه کنم و به همدل و هم‌دردان خود دست یاری بدهم که خیلی خوشحال هستم خداوند توفیق خدمت داد تا در این جایگاه آموزش بگیرم و خدمت کنم.

شما به‌عنوان راهنما چه انتظاری از رهجو خود دارید؟
اینکه خدمتگزار باشد؛ چون وقتی در کنگره خدمت می‌کنی حال، رفتار و کردارت خوب می‌شود؛ چون این مکان مقدس است و پر از عشق و آموزش.

شما به عنوان راهنما جونز هم در کنگره خدمت می کنید لطفا بفرمایید سفر جونز چگونه سفری است؟
سفر جونز خیلی سفر خوبی است که آقای مهندس می‌فرمایند: طعام از درون خالی دار تا نور معرفت بینی. وقتی در صور آشکار و پنهان اتفاق خوبی می‌افتد و کاهش وزن پیدا می‌کنیم حس و حال خوبی داریم و آن عشق در وجود ما جریان پیدا می‌کند و حال خوب و آموزش را دریافت می‌کنیم.

آیا در طول سفر جونز با نیروهای بازدارنده مواجه شده‌اید؟
نیروهای بازدارنده مکمل ما هستند و وقتی وجود دارند ما باید خواسته خودمان را قوی کنیم، در سفری که من داشتم وقتی صبح ساعت ۵ باید حرکت می‌کردم و به تهران می‌رفتم یه وقت‌هایی مهمان داشتم یا مسئله‌هایی بود که اجازه نمی‌داد من به لژیون برسم؛ ولی من با آگاهی هدفم را دنبال می‌کردم و مستدام بودم تا به خواسته قلبی خودم برسم.

سلام دوستان ستاره هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
مدت ۳ سال است که به لطف خداوند در جایگاه راهنمایی در حال آموزش گرفتن هستم.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
بزرگ‌ترین دلیل من برای خدمت‌کردن در این جایگاه فقط آموزش گرفتن و قوی‌شدن بود چرا که به نظر من قرارگرفتن در جایگاه راهنمایی برای یک رهجو اول آموزش است و مهم‌ترین و زیباترین اتفاقی که در دوره کمک راهنمایی می‌افتد این است که در اثر تکرار مطالب جهان‌بینی و تلاش در ابتدا فهم آن مطالب و سپس تفهیم آنها صورت می‌گیرد. انسان مفاهیمی را آموزش می‌بیند که به‌واسطه تکرار فراموش نمی‌شوند و چون در حال انتقال به دیگران است خود هم در به اجرا در آوردن آنها تلاش می‌کند. از طرفی خدمت به دیگران برای اینکه تجربیات خوبی از سفر در کنگره داشته باشند و شادی و آرامش را با آموزش‌های کنگره ۶۰ تجربه کنند شیرین و دلپذیر است و همهٔ اینها باعث شد برای به‌دست‌آوردن این جایگاه تلاش بیشتری کنم.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
یک راهنما برای خدمت کردن هرچه بهتر و با کیفیت تر باید در تمام مراحل خدمتی طبق قوانین و حرمت های کنگره ۶۰ حرکت کند و این قوانین و حرمت ها را به رهجو انتقال بدهد.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
در کنگره جایگاه‌های خدمتی زیادی را تجربه کرده‌ام، هر جایگاه آموزش‌های خاص خودش را دارد و همیشه سعی‌ام بر این بوده که در هر مسئولیتی که به من واگذار می‌شود، تمام توانم را به کار ببندم تا به بهترین شکل خدمتم را انجام دهم و به‌تبع، بهترین آموزش و برداشت را نیز دریافت کنم و شرکت در لژیون سردار برای من همواره یادآور لحظاتی درگذشته بوده که با تمام وجود از خداوند طلب می‌کردم که هر آنچه دارم را از من بگیرد؛ اما سلامتی مسافرم را به من برگرداند پس تصمیم گرفتم مبلغ ناچیزی پرداخت کنم تا شاید بازپرداخت و کمکی برای خودم باشد.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
اگر بخواهم از تجربهٔ خود بگویم راستش را بخواهید همیشه از قرارگرفتن در این جایگاه ترس داشتم، فکر این که من چگونه می‌توانم راه کنگره را برای کسی نمایان کنم و به یک همسفر کمک کنم، همیشه این ترس درونی همراهم بود؛ زیرا تصورم بر این بود که باید خودم بی‌عیب‌ونقص باشم تا بتوانم رهجوی خوبی را برای کنگره پروش دهم، غافل از این که رهجو آینهٔ  تمام‌قد راهنماست و من در این جایگاه قرار می‌گیرم تا با دیدن هر رهجو، گره‌های درونی خود را برطرف کنم و در کنار آن‌ها، آموزش ببینم. مدیریت زمان در هر بخش از زندگی اهمیت زیادی دارد، همهٔ ما اگر در طول روز خودمان دقت کنیم، زمان‌هایی را صرف استراحت و کار‌های متفرقه می‌کنیم، من همیشه سعی می‌کردم که در طول روز حداقل یک ساعت در روز را که شده، منابع آموزشی را موردمطالعه قرار دهم. برای آزمون هر منبع را به طور جداگانه در یک دفترچه نوشتم و سؤال طرح کردم و همین نوشتن سؤالات، باعث تثبیت بیشتر آن‌ها در حافظه‌ام می‌شد. البته بدون شک خدمت در سایت نیز تأثیر به سزایی در قبولی‌ام داشت؛ زیرا باعث می‌شد که مطالب مختلف از جمله سی‌دی‌ها، وادی‌ها و... را چندین بار بخوانم و ویرایش کنم و همین موجب ماندگاری مطالب در من  می‌شد.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
به نظر من باید در سفر دوم مراقب باز شدن حس‌های درون خود باشیم، افکار منفی به سراغ ما می‌آیند تا ما را بازی دهند و مانع پیشرفت ما شوند اگر تحت آموزش نباشیم و وادی دهم را کاربردی نکنیم به زمین می‌خوریم و حتی شاید برگشت کنیم به تاریکی‌ها. برای مسافرها داروی اوتی بخشی از درمان در سفر اول است و این آموزش‌ها و جهان‌بینی است که رهجو را در مقابل افکار و نیروهای منفی قوی‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند در مسیری که قدم گذاشته‌ استوارتر باشد.

سلام دوستان بتول هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
مدت 7 سال است که شکر خدا راهنما هستم.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
دوست داشتم راهنما باشم، خیلی خوشحال شدم که در آزمون قبول شده‌ام؛ چون آرزویم بود و مطمئن شدم که می‌توانم تغییر کنم رشد نمایم.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
قوانین کنگره را کاملاً اجرا نماید و از سی‌دی‌ها استفاده کند و به‌روز باشد و آموزش‌های کنگره را عملی نماید.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
استاد را  حس‌کردن بسیار لذت‌بخش است از استاد خواستم که مرا بطلبد و شکر خدا عضو شدم.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
اگر می‌خواهی تغییر کنی و رشد کنی و از ضد ارزش‌ها دور شوی راهنما شو.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
منیت فرد و عمل‌نکردن به فراگیری‌های جهان‌بینی.

سلام دوستان فریده هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
مدت ۶ ماه  است که تشکیل لژیون داده‌ام.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی تشکیل لژیون چه بوده است؟
مهم‌ترین دلیل عشق من به کنگره بود که بتوانم در کنگره ماندگار باشم و خدمت کنم و آموزش بگیرم و آنچه دریافت کرده‌ام به دیگران انتقال دهم.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
یک راهنما باید جایگاه خود را محترم بشمارد و سپاسگزار خداوند باشد و از قوانین و اصول و حرمت کنگره پیروی نماید و عشق و تحمل و ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
عضو لژیون سردار بودن حس خیلی خوبی است امیدوارم به یاری خداوند این توفیق را به دست بیاورم.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
به نظر من اولین شرط شرکت در آزمون داشتن علاقه و پشتکار است و این که مطالعه داشته باشد و مرتب تکرار کند.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
ذرات ناخالص نفس، نفس گرسنه، عدم رشد دانایی و خواسته‌های درونی.

سلام دوستان سعیده هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
۴سال و ۲ماه

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
مهم‌ترین دلیل من فرصت برای آموزش بیشتر و خدمتگزار بودن بود و احساس من برای قبولی و تشکیل لژیون غیرقابل‌وصف است و گویی روحم به پرواز درآمد و همچنان هم همین حس را دارم.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
این خدمت و این فرصت می‌تواند ما را هم به صعود و هم به سقوط برساند، باید هوشیار باشیم و تابع حرمت‌ها و قوانین باشیم و فراموش نکنیم که همه برای یادگیری و آموزش قدم به حیات گذاشته‌ایم و مثلث عدالت، معرفت و عمل سالم  را سرلوحه کارمان قرار دهیم. پس فرصت را غنیمت شماریم و دانایی را تبدیل به دانایی مؤثر کنیم و سندی باشیم بدون نقص.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
لژیون سردار فرصتی است الهی تا گره‌های درونی خود را باز کنیم. لذت و آرامش و حضور در لژیون سردار دقیقاً مصداق تعریف از عطر گل یاس است که تا خودت استشمام نکنی با تعریف متوجه آن لذت نمی‌شوی. آقای مهندس بسیار متفکرانه این بستر را برایمان فراهم کردند تا  نامی برای خود در جهان‌های بعد ثبت کنیم و بذری بکاریم و هر روز و هرسال این بستر و این بذرها را گسترش دهیم و از حس و انرژی‌های ناب آن نهایت لذت را ببریم چرا که پول معادل انرژی است و با بخشش که همراه می‌شود، انرژی در تمامی ابعاد و جهان‌ها در چرخش است و یاد می‌گیریم وابسته دنیا و متعلقات آن نباشیم. تا از خود نگذری، به خود نمی‌رسی.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
آقای مهندس به ما آموزش داده‌اند و در سی دی اشراق هم فرمودند که زندگی بر مبنای خواست ما، تقدیر ما و فرمان الهی اتفاق می‌افتد؛ ولی شما اگر خواسته‌ای دارید به حرکت خود ادامه بدهید و با تقدیر کاری نداشته باشید. ‌ پس باایمان و تلاش به حرکت خود ادامه بدهند. بهشت را به بها می‌دهند، نه به بهانه.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
ما آموزش گرفته ایم که جهان بر پایه اضداد بنا شده است. نیروهای منفی وقتی از مسیر خارج می شویم و هدف و‌ مقصد مشخص نداریم قوی تر عمل می کنند و بر ما غلبه می کنند، اما زمانی که آگاهی باشد به مانند سایه ای می آید و می رود، چون ما به آن ها قوت نداده و در مسیر درست به آموزش گرفتن و خدمت کردن ادامه می دهیم.‌ پس با ایمان به حرکت خود در مسیر مستقیم ادامه بدهیم.

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
مدت ۲ سال

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
مهم‌ترین دلیل آموزش هر چه بیشتر یا بهتر بگم کاربردی‌کردن آموزش‌ها چون راهنما اگر آموزش‌های که در لژیون می‌دهد خودش عمل نکند تأثیری بر رهجو نمی‌گذارد، احساس من‌بعد از قبولی قابل‌وصف نیست، پس از تشکیل لژیون هر چه جلوتر می‌رفتم خدا را شاکرتر می‌شدم که به بنده حقیر فرصت خدمت داده تا از فاطمه قبل از خدمت راهنمایی فاطمه جدیدی متولد شود.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
هوشیار باشد که اضلاع مثلث جهالت ترس، ناامیدی، منیت همیشه در کمین است؛ ولی من راهنما با آموزش که درحال‌خدمت می‌گیرم و کاربردی‌کردن آن می‌توانم حال خوش داشته باشم و آن را به رهجو منتقل کنم.

به عنوان راهنما حس و حالتان در رابطه با عضویت در لژیون سردار چیست؟
لژیون سردار برکات زیادی برای من داشت و گره‌های زیادی هم در صور پنهان و هم در صور آشکار از من بازکرده است.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
پیشنهاد من همیشه به رهجوهای لژیون این است که برای بهترشدن حال دلتان منابع امتحان را بخوانید؛ ولی نکته مهم خواندن خط‌به‌خط مطالب و درک مطالب است که در پس این مطالعه تغییر حس به وجود می‌آید، چون در لژیون فرصت لازم برای ارائه همه مطالب نیست.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
شاید اولین دلیل این باشد که منیت به سراغ رهجو می‌آید و رهجو فکر می‌کند هر آنچه نیاز بوده را آموخته؛ ولی باگذشت زمان پی می‌برد که مشکلات زیادی غیر از اعتیاد همواره در زندگی ما وجود دارد که با گرفتن آموزش می‌توانیم حل کنیم آموزشی که هرچه بیشتر می‌آموزیم بیشتر پی می‌بریم که هیچ نمی‌دانیم.

سلام دوستان زهره هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
یک سال و ۴ ماه.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
خدمت و آموزش در کنگره. حس ناب و زیبایی که هیچ‌وقت تجربه نکرده بودم و احساس مسئولیت بیشتری می‌کردم.

برای اینکه راهنما بتواند به بهترین شکل خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
باید خدمت او خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی باشد و در مورد مطالب کنگره به‌روز باشد.

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
اعضای لژیون سردار یک خانواده بزرگ هستند که  پر از عشق و محبت هستند.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون راهنمایی قبول شود چیست؟
باید تمام تلاش خودش را کند و بقیه را به خدا بسپرد.

از نظر شما چه عاملی باعث می‌شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کنند؟
-شاید به این دلیل که احساس دانایی بالایی می‌کنند و فکر می‌کنند که همه چیز تمام شده درصورتی‌که تازه اول راه هستند.



سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
۳ سال و ۲ ماه

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بوده است؟
در وهله اول خدمت و مساعدت از کسانی که خواستار درمان هستند و در وهله دوم دریافت آموزش در جهت رسیدن به تکامل و  درک و حس خداوند با تمام وجودم‌.

برای اینکه راهنما بتواند بهترین شکل ممکن خدمت خودش را انجام دهد چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشد؟
رعایت حرمت‌ها و قوانین کنگره و انتقال رعایت حرمت‌ها به رهجو
نظم و دیسیپلین راهنما در لژیون
سوق‌دادن رهجو در مسیر خدمت، شرکت در امتحانات، حضور در پارک...
مطالعه مداوم و مستمر و آمادگی کامل برای حضور در لژیون
استفاده از تمام متون آموزشی و سی‌دی‌های کنگره برای تدریس در لژیون
و گاهی اوقات اداره لژیون بر اساس نیاز تشویق رهجو برای مشارکت‌کردن در لژیون
توجه به این نکته مهم که راهنما فقط خطابه‌گو نباشد و حتماً از مشارکت اعضاء لژیون برای اداره جلسه استفاده کند.
اداره لژیون بر مبنای عدالت، معرفت و عمل سالم

به‌عنوان راهنما حس و حالتان دررابطه‌با عضویت در لژیون سردار چیست؟
حسی که من اخیراً از بودن در لژیون سردار دریافت کردم و با تمام وجود درک کردم سخن آقای مهندس در زمینه مادیات و غلبه بر نیروی شیطان که می‌فرمایند: اگر بر مادیات سوار باشی بر نیمی از نیروی شیطان غلبه کرده‌ای و اگر بر مادیات سوار باشی ۱۰۰درصد مغلوب شیطان خواهی شد. در حال حاضر احساس می‌کنم که با تمام وجود توانستم از بخشی از خواسته‌های مادی معقول خود گذر کنم تا دیگران هم بتوانند از سلامتی برخوردار باشند و در مسیر درمان قرار بگیرند و دغدغه پرداخت هزینه‌های گزاف برای درمان مسافر خود را نداشته باشند.

پیشنهاد و راهکار شما برای کسی که دوست دارد در آزمون کمک راهنمایی قبول شود چیست؟
به نظر من کسی که خواسته راهنمایی را در ذهن خود پرورش می‌دهد باید بتواند بستر مناسبی را در وجودش فراهم کند تا بذری که دارد را در این بستر مناسب بکارد و با فراهم‌کردن شرایط لازم شاهد رشد بذر کاشته شده باشد.

به نظر شما چه عاملی باعث شود که در سفر دوم نیروهای منفی به رهجو غلبه کند؟
با کسب معرفت، شناخت و دانایی می‌توانیم از نیروهای منفی دور شویم. ولی نکته خیلی مهمی که من فکر می‌کنم می‌تواند قدرت نیروهای منفی را در ما کاهش دهد، این است که اگر ما قضاوت و قیاس را از ذهن بگیریم به بیش از ۵۰ درصد از امواج منفی ذهن خود غلبه می‌کنیم.

سلام دوستان فریده هستم یک همسفر
چه مدت است که در جایگاه راهنمایی خدمت می‌کنید؟
۲ سال و ۳ ماه و مدت راهنمایی جونز ۴ ماه.

مهم‌ترین دلیل شما برای شرکت در آزمون راهنمایی و همچنین احساس شما پس از قبولی و تشکیل لژیون چه بود؟
دلایل بسیار زیاد است؛ ولی مهم‌ترین دلیلی که باعث شد من در آزمون راهنمایی شرکت کنم در واقع احساس نیاز به دانستن و آموختن و عشق ماندن در کنگره بود، چرا که هر چه بیشتر آموزش‌ می‌گرفتم به این نتیجه می‌رسیدم که چقدر نمی‌دانم، اغلب شنیدن این جمله که راهنمایی آغاز آموختن است توجه مرا جلب می‌کرد. طبیعتاً موفقیت و پیروزی در هر آزمونی لذت خاص خودش را دارد با شنیدن خبر قبولی دو تا حس متفاوت  وجودم را فراگرفت در ابتدا حس خوشحالی بسیار زیبا و وصف‌نشدنی، دوم حس ترس از مسئولیت بزرگی که در پیش داشتم که به لطف خدا و باتکیه‌بر آموزش‌های ناب کنگره توانستم به ترس‌‌های خود غلبه کرده و حس خوب خدمت به همنوعان خود را تجربه نمایم.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟
دوره راهنمایی سراسر موهبت الهی است. بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی این است که  گره‌های وجودی خود را با  تزکیه و پالایش ذره‌ذره بازکرده و عشق و محبت را جایگزین آنها می‌کنم.

شما به‌عنوان راهنمای جونز هم در کنگره خدمت می‌کنید لطفاً بفرمایید چرا نام جونز را برای درمان اضافه‌وزن گذاشته‌اند؟
لیدی جونز نام یکی از اساتید آقای مهندس در کتاب ۶۰ درجه است، همان‌طور که سفر سیگار به لژیون ویلیام وایت معروف است، لژیون تغذیه سالم نیز به اسم خانم لیدی جونز نام‌گذاری شده است.

چه عاملی باعث شد شما وارد لژیون جونز شوید؟
قبل از تشکیل لژیون جونز در شعبه کرج من سی‌دی‌های اضافه‌وزن آقای مهندس را گوش کرده بودم که چاقی موجب بسیاری از  بیماری‌های جسمی و روانی در انسان می‌شود و اولین اثرش کوتاهی عمر است. بیماری چاقی علاوه بر درد و رنج  جسمی، درد و رنج  روحی و روانی را نیز برای من ایجاد کرده بود،  مانند خجالت از ظاهر ناموزون و همین‌طور دوری از اجتماع  و ناتوانی در فعالیت‌های ورزشی و روزمرگی و... در کل این‌ها عواملی بودند که باعث ورود من به لژیون جونز شدند.

سپاس از همه راهنمایان عزیزی که وقت خود را برای تهیه این گفتگو در اختیار خدمتگزاران سایت همسفران قرار دادند. مسیر زندگی‌تان همیشه‌سبز باد.

عکس: همسفر سپیده (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .