English Version
English

در هستی همه چیز هدفمند است

در هستی همه چیز هدفمند است

جلسه ششم از دوره هشتم سری جلسات کارگاه های آموزشی عمومی نمایندگی شوشتر ویژه مسافران و همسفران به استادی ایجنت محترم شعبه مسافر علی و نگهبانی مسافر سالار ، و دبیری مسافر بابک با دستور جلسه  «  وادی دوم و تاثیر آن برمن  » در روز پنج شنبه 06 /اردیبهشت/ 1403 ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: 
سلام دوستان علی هستم مسافر امیدوارم حال همه شما خوب باشد و در مسیر رشد و تکامل ثابت قدم باشید. در ابتدا رهایی‌های کنگره را درراس به آقای مهندس و همه اعضای کنگره ۶۰، راهنماهای محترم و خود این عزیزان و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم. دستور جلسه امروز وادی دوم است. هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌دهد هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خودمان به هیچ فکر کنیم.این پیام دو بخش دارد و بهترین مثال همان سخن آقای مهندس است که می‌گوید، حضرت موسی به کوه تور برای عبادت می‌رفتند در راه کرمی را دیدند. پس از نیایش از خداوند پرسیدند که چرا این کرم را آفریده‌اید خداوند پاسخ داد اتفاقاً پیش از شما کرم پرسید که چرا موسی را آفریدید. نتیجه اینکه هر موجودی در جایگاه خودش هدفی جهت خلقش وجود دارد. از کجا می‌توان فهمید که ما به عنوان اشرف مخلوقات در نقطه درست قرار گرفته‌ایم یا اینکه به جهت بیهودگی و در مسیر اشتباه قدم برمی‌داریم، واقعا این نقطه درست کجاست.

این وادی به ما می‌گوید که به حس درون خودت نگاه کن، وقتی که خوب تفکر کردی، ببین نگاهت نسبت به زندگی و هستی چیست؟ اگر ما برای خودمان و اطرافیانمان مفید باشیم نشانه این است که بیهوده نیستیم، و در مسیر درست حرکت می‌کنیم. یک زمانی من به عنوان مصرف کننده مواد مخدر در همین مکان یا این شهر به غیر از آسیب و تخریب برای خود و دیگران ثمره دیگری نداشتم، و روز به روز به عمق تاریکی از همه جهت نزدیک‌تر می‌شدم، هر روز عصبانی‌تر، بی‌میل‌تر به زندگی و هر روز تضاد من با اطرافیانم بیشتر می‌شد. این نشان می‌داد که من در نقطه درست قرار ندارم و خود و مسیر خود را گم کرده‌ام دچار بیهودگی شده‌ام. ولی وقتی که با کنگره آشنا شدم و آقای مهندس این دانش را در اختیارم قرار داد و متوجه مفهوم وادی دوم شدم به آرامی حرکتم را شروع کردم و سختی‌های مسیر را پذیرفتم ، تبدیل به آدم دیگری شدم که خودم را دوست داشتم. برای اطرافیانم مفید واقع شدم، تحصیلاتم را ادامه دادم، به کارم سر و سامان بخشیدم، پس با یک چرخش از بیهودگی خارج شدم و تبدیل به آدم دیگری شدم. من همان فرد بودم ولی جهت را تغییر دادم و اتفاقات بهتری برایم رقم خورد. به واقع اگر ما جهت صراط مستقیم را بیابیم و در این مسیر درست آموزش ببینیم به راحتی می‌توانیم سیکل تکامل را کامل نماییم، و در زندگی دچار چالش‌های کمتری بشویم. برای هر موجودی جهت خلقت هدفی وجود دارد اولین نشانه اینکه کسی مسیر خود را گم کرده باشد و در تاریکی و بیهودگی فرو  رفته باشد این است که از قالب خودش خارج می‌شود ،معیارها و خط‌کشی‌هایش عوض می‌شوند، رنگ آدم‌های دیگر را به خودش می‌گیرد. حال خوب در مسیر تکامل و پیدا کردن جهت درست اتفاق می‌افتد. خدا را شکر ما در کنگره آموزش‌های راستین را در اختیار داریم تا بدانیم که بیهوده خلق نشده‌ایم و با تلاش و کوشش و پذیرش سختی‌های مسیر می‌توانیم هم برای خود و هم اطرافیانمان مفید واقع شویم. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

تایپ و ارسال: مسافرداریوش
گروه سایت نمایندگی شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .