English Version
English

جایگاه راهنمایی، بخشی از پروسه درمان است

جایگاه راهنمایی، بخشی از پروسه درمان است

در ابتدا هفته راهنما را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس، اولین راهنمای گروه خانواده خانم آنی، استاد امین و تمام راهنمایان کنگره ۶۰ و راهنمای خودم خانم زهرا عزیز تبریک می‌گویم و برای همه این عزیزان سلامتی را خواستارم.

هدایت؛ یکی از نیازهای اساسی بشریت است، به‌همین دلیل خداوند، انبیاء را برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها فرستاد. انسان‌ها در هر شرایطی که باشند نیاز به آموزش دارند و این آموزش باید توسط یک فرد آموزش دیده منتقل شود و هر سیستم نیز برای رسیدن به هدف خود نیازمند نیروی متخصص است.

کنگره ۶۰ نیز برای انتقال علم و دانش خود به دیگر انسان‌ها، نیازمند افراد آموزش دیده است. کنگره ۶۰ بر اساس کمک فرد رها شده از دام اعتیاد به فرد در حال مصرف مواد فعالیت می‌کند. راهنما در کنگره ۶۰ یا خودش مصرف‌کننده بوده یا در کنار فرد مصرف‌کننده تخریب‌های زیادی را متحمل شده است. به هر حال خودش روزی رهجو و فرمانبردار بوده و الگویی است که پس از طی کردن راه طولانی به این جایگاه رسیده است.

راهنما؛ یعنی نشان دهنده راه و مسیری که قبلاً خودش آن را طی کرده است. راهنما در کنگره ۶۰، مجهز به سلاح عشق و محبت است. عاشق بودن راهنما، همان بند عشقی است که در پیام سفر اول بین او و قدرت مطلق بسته شده است و اولین مشخصه او عشق نسبت به هم نوع خودش می‌باشد.

کنگره ۶۰ معتقد است که در جنگ اعتیاد، مجروحین بهتر خدمت می‌کنند؛ چون جای زخم‌ها را بهتر از دیگران بلد هستند و راهنمایان کنگره ۶۰، همه زخم اعتیاد خود را درمان کردند و می‌دانند چگونه باید مرهمی بر جراحات دیگران باشند. البته راهنمایان درمانگر نیستند؛ فقط راه را نشان می‌دهند و رهجو باید بداند که خودش ناجی خودش است.

راهنما بلد این کار است که در چارچوب قوانین و حرمت‌ها حرکت می‌کند و دانسته‌های خود را در قالب تفکرات کنگره در اختیار رهجو می‌گذارد. راهنما از قدرت خود برای حکومت استفاده نمی‌کند؛ بلکه در کمال تواضع درس زندگی و انسانیت می‌آموزد و به‌عبارتی رهجو را به سمت شهر وجودی‌اش هدایت می‌کند تا فرماندهی آن را در اختیار بگیرد. در واقع راهنما؛ طلایه دار محبت، ایمان، صبر و بردباری و مظهر معرفت، عدالت و عمل‌سالم است و به معنای واقعی کلمه به این حقیقت رسیده است که ما برای آموزش و خدمت پا به این حیات نهاده‌ایم.

به گفته آقای مهندس؛ «ما اگر راهنما باشیم، می‌توانیم به قالب‌های دیگران رنگ و جان بدهیم». خیلی مهم است که راهنما چه‌چیزی را پرورش می‌دهد؛ آیا این قالب‌ها مفید هستند یا نه! راهنمایان، بخشنده‌ترین انسان‌های روی زمین هستند؛ چون روزی از تمام تلخی‌ها، ناامیدی‌ها و سختی‌ها عبور کردند و اکنون تمام امید و عشق خود را به دیگران می‌بخشند.

جایگاه راهنمایی بخشی از پروسه درمان است؛ گاهی گره‌هایی در وجود انسان است که با قرار گرفتن در این جایگاه آن گره‌ها برای او باز می‌شود. راهنمایان در صور ظاهر مزدی دریافت نمی‌کنند، اما در صور باطن بزرگترین پاداش‌ها را دریافت می‌کنند و خداوند، لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی‌دهد و راهنمایان بزرگترین خدمت را ابتدا به خودشان و بعد به دیگران می‌کنند و یادمان باشد ما در هر جایگاهی که قرار بگیریم، رهجوی آقای مهندس و کنگره هستیم و همیشه باید در حال آموزش گرفتن باشیم؛ اگر روزی فکر کنیم نیازی به آموزش نداریم، لحظه سقوط ما فرا رسیده است.

امیدوارم در هر جایگاهی که هستیم بهترین بهره را از آن ببریم و از خداوند خیر و برکت برای بنیان کنگره ۶۰، خانواده محترم ایشان و تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰ را خواستارم.

 

نویسنده و رابط خبری: راهنما همسفر نرگس (لژیون پنجم)
عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .