English Version
English

کارگاه مجازی _ انسان‌های برگزیده در مقام راهنمایی

کارگاه مجازی _ انسان‌های برگزیده در مقام راهنمایی

ابتدا هفته راهنما را خدمت بنیان و نگهبان کنگره ۶۰؛ جناب مهندس دژاکام که اولین راهنمای کنگره ۶۰ می‌باشند و خدمت سرکار خانم آنی، اولین راهنمای گروه خانواده و همچنین استاد جهان‌بینی؛ آقای امین دژاکام تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و این هفته را به‌تمامی راهنمایان ارجمند کنگره ۶۰ نیز تبریک می‌گویم.
آموزش برای انسان در هر مرحله از رشد که قرار داشته باشد لازم و ضروری می‌باشد به دلیل این‌که با بالا بردن سطح دانایی و شناخت و آگاهی و همین‌طور با پالایش حس، سیر تکاملی و وظیفه انسانی خود را به انجام برساند. طبق صحبت‌های استاد امین؛ آموختن و کسب دانش باعث تحول در دنیای درون می‌شود و متعاقباً این تحول، باعث تغییر حس و تغییر فکر و اندیشه انسان می‌گردد، اما باید در نظر داشت که آموزش علم و قوانین علمی به تنهایی به وقوع نمی‌پیوندد، یعنی با یادگیری این قوانین به تنهایی و در یک محل یا جزیره‌ای محصور توسط شخص به خودش بدون حضور استاد و راهنما و تفویض آن علم از سوی او، هیچ اتفاق و تغییری در رهجو انجام‌پذیر نبوده و نخواهد بود.
باید دانست که راهنمای کل هستی خداوند است و بعد از خداوند پیامبران الهی و سپس انسان‌های برگزیده دیگر در مقام و جایگاه مربی قرار گرفتند تا با انتقال علم و دانش، تأثیر شگرفی در جهان هستی بگذارند. زمانی‌که انسان در دل تاریکی‌ها فرو می‌رود و نیروهای اهریمنی بر نیروهای راستین و الهی غلبه می‌کنند بیرون آمدن از عمق تاریکی‌ها کار چندان ساده و آسانی نیست. قطعاً یک سری نیروها و عوامل باید دست‌به‌دست هم بدهند تا شخص بتواند از ضد‌ارزش‌ها فاصله و در صراط مستقیم قرار بگیرد. ما انسان‌ها برای حل مشکلات در دوراهی‌های زندگی به دنبال تشخیص راه‌ درست هستیم، از این روی به تجربه و آموزش فردی که با مسیر آشنا است نیازمندیم تا راه را برای ما روشن کند، در این خصوص تجربه حرف اول را می‌زند در غیراین‌صورت تشکیل کنگره و این همه عوامل برای رویارویی با این مشکل خانمان‌سوز لزومی نداشت.
سرکار خانم آنی در صحبت‌های خود نسبت به آموزش همسفران فرمودند؛ اوایل ما فقط دو سه نفر بودیم، اما به‌مرور زمان تعدادمان زیاد شد، در آن زمان آقای مهندس احساس کردند که همسفران نیز به آموزش نیاز دارند، زیرا بدون هیچ دستاوردی فقط می‌آمدند و می‌رفتند و گریه می‌کردند به همین دلیل ایشان تدبیری اندیشیدند تا در این مکان برای خانواده‌ها نیز آموزش داشته ‌باشیم. فرمودند ما عزیزان را در اینجا آموزش می‌دادیم تا آن‌ها در خانه‌هایشان اجرا کنند، اوایل برای همسفران بسیار سخت بود، برای ما هم سخت بود، زیرا می‌خواستیم به افرادی که یک عمر بدبختی و بیچارگی را به خاطر همسران و فرزندانشان تحمل کرده بودند و دائماً در حال گریه بودند، صبر و رفتار مناسب را آموزش دهیم، اما به آموزش‌های کاربردی در خانواده‌ها نیاز داشتیم تا آن‌ها به آرامش دست یابند و دیگر نیازی به مکان‌های مختلف برای درد دل کردن و بیان مشکلاتشان نداشته باشند. از این روی آموزش‌ها توسط یکسری افراد به عنوان راهنما به دیگر اعضا انتقال داده می‌شد.
در کنگره۶۰ کلمه "راهنما" هم‌تراز واژه‌هایی همچون رب و مربی قرار می‌گیرد که فراتر از معلم و استاد است. قدر مسلم کامل‌ترین برداشت از مفهوم راهنمایی در خود واژه "راهنمایی" است، راهنمایی یعنی نشان دادن راه و مسیر رهایی از اعتیاد و درمان آن، راهنمایی یعنی انتقال اطلاعات دانش، آگاهی و تجربیات از راهنما به رهجو و در کل؛ راهنمایی یعنی پرورش انسان سالم و صالح و متعادل. راهنمایان کنگره ۶۰ افرادی هستند که خود تاریکی‌ها را تجربه کرده‌اند با حالی آشفته وارد کنگره شدند زیر نظر راهنمایان خود آموزش دیدند توانستند از دل تاریکی‌ها بیرون بیایند و در ادامه با تلاش و استقامت خود به مرحله خدمت راهنمایی نائل گردند. این شعبده راهنمایان کنگره۶۰ است که بدون اینکه کسی را مجبور به انجام کاری کنند با آموزش‌های خود و پیوند محبتی که با رهجوی خود برقرار می‌کنند، به کمک آنها آمده و راه را به کسانی که خواستار رهایی هستند نشان می‌دهند. اگر خوب دقت کنیم متوجه خواهیم شد که حضور و فعالیت در حوزه اعتیاد و مواد مخدر و سروکار داشتن با مصرف‌کنندگان مواد مخدر و همچنین خانواده‌های آن‌ها و تلاش در جهت رهایی آنان کار ساده‌ای نیست یا به تعبیر دیگر، کار هرکسی نیست.
راهنمایی قدم زدن در گلستان و باغ در کنار شکوفه‌های زیبا و میوه‌های رسیده و گوارا است. راهنما با عشقی که در وجودش هست رهجو را آبیاری می‌کند و با این دیدگاه که درد و رنجی را بکاهد، رشد و پالایش برای خود او قطعی است و به این ترتیب مزد زحمات خود را دریافت خواهد کرد، اما به نگاه دیگر؛ یکی از موضوعاتی که در آموزش‌های کنگره ۶۰ نهادینه شده و باید با تمام وجود دریافت کنیم، موضوع فراگرفتن قدردانی و تشکر از مخلوقین خداوند است که به هر نوع و شکلی به ما کمک رسانده یا می‌رسانند، شکرگزاری از مخلوق مثل شکرگزاری از خالق است، بنابراین درب ورودی تشکر و شکرگزاری از باری‌تعالی، تشکر و قدردانی از انسان‌هاست و یکی از صفات ذکر شده در کلام الله برای کسانی که گمراه می‌شوند همین ناسپاس بودن است. برای قدردان بودن باید تمرین کرد چراکه قدرشناسی یکسری درب‌هایی را به روی انسان باز می‌کند در واقع با این عمل رحمت خداوند به انسان عطا می‌شود. مراحل قدردانی ابتدا به قلب و دل انسان، سپس به سخن و باید از سخن به عمل انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.
برای رهجو نیز جایگاه راهنما، جایگاه مربی معلم یا استاد و جایگاهی بسیار بلند مرتبه می‌باشد، به همین دلیل رهجو با اطمینان کامل نسبت به راهنمایی راهنما سر تسلیم و پذیرش فرود می‌آورد، می‌آموزد و عمل می‌کند و بدین ترتیب مراتب قدردانی خود را نسبت به راهنما به انجام می‌رساند.
در پایان این هفته مبارک را خدمت راهنمای بزرگوارم خانم فاطمه بابایی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، تا همیشه قدردان زحماتشان هستم و از خداوند متعال برای ایشان بهترین‌‌ها را خواستارم.

عکس؛ همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر وجیهه (لژیون نوزدهم)
ارسال؛ همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوازدهم)
نمایندگی همسفران سلمان فارسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .