English Version
English

قدرت عشق

قدرت عشق

جلسه یکم از دوره پنجم کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی جواد با استادی راهنما همسفر مریم با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

از خالق مهربانم سپاس‌گزارم که اجازه خدمت کردن در هستی را به من داد؛ خدمتی که ابتدا و انتهایش ما را به عشقی بی‌انتها می‌رساند.

در رأس سخنانم، هفته راهنما را خدمت آقای مهندس، سرکار خانم آنی، راهنمای خودم خانم زهرا عزیز و راهنمایان کنگره ۶۰ به ویژه راهنمایان ارجمند شعبه جواد تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. دستور جلسه این هفته «جشن راهنما» می‌باشد. این دستور جلسه باعث می‌شود که در ابتدا در مورد جایگاه راهنما تفکر کنیم و سپس با کار راهنما آشنا شویم.

در وادی هشتم گفته می‌شود: «با حرکت راه نمایان می‌شود»، یعنی فرمان حرکت صادر می‌شود. گاهی‌ اوقات ما نمی‌دانیم چگونه باید حرکت کنیم و نمی‌توانیم تشخیص بدهیم که قرار گرفتن در کدام مسیر برای ما بهتر است. راهنمایان راه و مسیر درست را به رهجو نشان می‌دهند در صورتی‌که پیمودن مسیر برعهده خود رهجو می‌باشد؛ اما این‌که چه راهی برای ما نمایان می‌شود و بر چه اساسی متوجه درستی مسیر حرکت خود می‌شویم؛ قطعاً با توجه به خواسته ما، راه درست نمایان خواهد شد؛

ولی صراط مستقیم راهی است پر از پیچ‌ و خم‌ و راه‌های انحرافی، که هر کس در این راه قدم می‌گذارد؛ یقیناً اولین باری است که در چنین مسیری قدم می‌گذارد و طبیعتاً از هیچ‌چیز این راه خبر ندارد.بدیهی است که چنین شخصی برای این‌که سر از بیراهه‌ها در نیاورد نیاز به یک راهنما آموزش دیده دارد که خودش قبلاً این مسیر را پیموده و با مطالعات فراوان نسبت به تمام جزئیات این راه آگاهی کسب نموده است؛ کاملاً از تمام فراز و نشیب‌ها ، راه‌ و بیراه‌های این مسیر آگاه می‌باشد؛ مانند بزرگانی که برای نشان دادن مسیر درست به انسان‌ها برگزیده شده‌اند.

در کنگره ۶۰، به چنین شخصی که آگاه به مسیر باشد، راهنما گفته می‌‌شود. اساس کار راهنما عقل،عشق و ایمان است. شخصی که می‌خواهد راهنما شود، نمی تواند به آسانی در این جایگاه قرار بگیرد؛ زیرا باید در آزمون راهنمایی نمره قبولی را کسب کرده باشد و علم، دانش و آگاهی کافی در زمینه شناخت مواد و انسان را داشته باشد .بعد از گذراندن این مراحل باید به اندازه کافی سرشار از عشق و محبت باشد تا بتواند رایگان علم و آگاهی خود را به دیگران بیاموزد.

این قدرت عشق است که باعث می‌شود راهنما کار و زندگی شخصی‌اش را رها کند و به کنگره بیاید تا به امور رهجویانش بپردازد؛ بنابراین این کم‌ترین بهایی است که یک راهنما برای نگه داشتن این عشق عظیم می‌پردازد. هر رهجو شرایط خاص خودش را دارد؛ در نتیجه کوچک‌ترین اشتباه و بی‌توجهی به این شرایط باعث سقوط رهجو به اعماق تاریکی‌ها می‌شود. در این‌جاست که برای راهنمایان کنگره ۶۰ مسأله تفکر عمیق و اصل عقل مطرح می‌شود و به‌ واسطه همین اصل است که یک راهنما رهجویان خود را از گردنه‌های مختلف زندگی به سلامتی عبور می‌دهد.

اصل بعدی ایمان است که راهنما با تمام وجودش به مسیر خود ایمان دارد و باور دارد که با استقامت در این مسیر صعب العبور به نور و روشنایی خواهند رسید. اکنون وظیفه ما در مقابل چنین انسانی که با تمام وجودش، خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد، چیست؟ تقدیر و تشکر از راهنما مثل سایر مراسم در کنگره ۶۰ از قبیل تقدیر از همسفر و... یک هدف را دنبال می‌کند و آن‌ هم آموختن شکرگزاری و قدردانی از نعمت‌هایی است که در اختیار ما قرار گرفته است.


علت گرفتار شدن اکثر انسان‌ها در دام اعتیاد ناشکری عملی در برابر نعمت‌های خداوند و عدم قدردانی نسبت به سلامتی سیستم و ساختار جسم خود بوده است؛ بزرگ‌ترین قدردانی که یک رهجو می‌تواند در برابر راهنمایش به انجام برساند این‌است‌که به فرمان‌های راهنمای خود گوش کند؛ زیرا انجام این امر،‌ بزرگ‌ترین کمک را به خود رهجو می‌کند و هم‌چنین این فرمانبرداری حال خوشی را برای راهنما و رهجو به ارمغان می‌آورد.

طبق فرموده جناب مهندس قدردانی باید به زبان، عمل و قلب باشد. ما باید در این هفته بهترین قدردانی را از راهنمای خود داشته باشیم که شایسته و در شأن و منزلت ایشان باشد، هرچند که اگر تمام دارایی‌های خود را به راهنما هدیه کنیم، باز جبران ذره‌ای از زحمات ایشان در امور آموزش‌ را نخواهد کرد. امیدوارم تمام راهنمایان کنگره ۶۰ در این هفته زیبا به بهترین شکل ممکن به خواسته‌های خود برسند .

ویراستار: همسفر مژگلن رهجوی راهنما همسفر راضیه (لژیون سوم)
عکس: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون دوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر حمیده
همسفران نمایندگی جواد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .