English Version
English

راهنما یعنی ذره‌ای از وجود خدا

راهنما یعنی ذره‌ای از وجود خدا

هفته راهنما را به آقای مهندس و تمام راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم.

راهنما یعنی نشان دهنده راه؛ راهنما درکنگره۶۰ فردی است که آموزش دیده و در بدو ورود به عنوان مسافر و همسفر وارد کنگره شده و بعد از حداقل ۱۱ ماه که سفر خود را به پایان رسانید و به تعادل جسمی و روانی رسید، وارد سفر دوم شده و آموزش های لازم و تخصصی در زمینه ی اعتیاد را فرا گرفته باشد تا بتواند در پروسه درمان و رهایی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

شرایط رسیدن به درجه‌ راهنمایی
۱- قبولی در امتحان فنی و جهان بینی و کسب نمره‌ی خدمت
۲- کسب نمره ی انضباط از مرزبانان
۳- کسب تأییدیه از تربیت بدنی کنگره برای اثبات فعالیت او در یکی از رشته های ورزشی
۴- مصاحبه با نگهبان کنگره ۶۰ یا دیده‌بان
۵- انجام پیمان راهنمایی و امضای پیمان نامه
۶- دریافت شال نارنجی

تمام افرادی که در کنگره خواستار راهنمایی هستند باید آموزش‌های لازم را ببینند. این آموزش‌ها از دروس و کلاس‌های بیشماری تشکیل گردیده که در دو شکل فنی و جهان بینی تدریس می‌گردد، اما موضوع مهم‌تری که برای شخص برای پذیرفتن مسئولیت راهنمایی وجود دارد عشق است. عشق کمک به دیگران، عشق به خواستن رهایی برای مصرف کنندگان، عشق کمک به انسان های در بند زمانی‌ که این موضوع با علم و آموزش در آمیزد، جایگاهی به وجود می‌آید که شاید در هیچ مکان دیگری نتوان آن را تجربه نمود.

شاید وجود عشق به اضافه‌ی علم است که خدمت گزاران کنگره را با دیگران متفاوت نشان می‌دهد. راهنما نقش راهنمایی و انتقال اطلاعات و آموزش را همراه با رعایت اصول اخلاقی بر عهده دارد. مهم ترین ویژگی یک راهنما خدمت خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی است.

جایگاه راهنما در مقابله با رهجو؛ جایگاه استادی، معلمی و مربی است.  این جایگاه را نمی‌توان با جایگاه دوست و رفیق مقایسه کرد استادی که کارش با عشق است نه با معشوق، معلمی که کارش درس محبت است، نه درس شاگردی و حرکت در ادامه ی مسیر با ترسیم مثلثی از عشق و عقل و ایمان که اساس کنگره بر آن بنا شده است.

راهنما انسانی است که سرشار از تجربه و آگاهی است. تجربه های تلخ و شیرین، شاید ویران‌‌ترین ویرانه‌ها و در حال حاضر بهترین سازه و پایه است. فردی که می‌‌توان به او تکیه کرد و زندگی خود را به او بسپاریم شخصی که امین است و مورد ستایش است. یک بنای بسیار زیبا و دلنواز که با او می‌شود آرامش گرفت،  فقط با او می‌توان راحت بود و درد و دل کرد بدون این‌که خم به ابرو بیاورد، داشتن چنین نعمتی یعنی این‌که خداوند حواسش بیش از اندازه به من است.

راهنما زندگی‌بخش است و امید را در دل تک تک انسان هایی که غرق در تاریکی و ظلمات بوده‌اند زنده می‌کند و راه و رسم زندگی را به هم نوعان خود می‌آموزد راهنما یعنی بخشش، برای حال خوش، برای زندگی بهتر، کسی که تلاش بی وقفه می‌کند بدون هیچ چشم داشتی، بدون هیچ توقعی، می‌سوزد و می سازد با بد.رفتاری‌ها، بد‌اخلاقی، ناراحتی، تند خویی، بی‌احترامی، ولی باز از تلاش دست بر نمی‌دارد  و به هدف والا می‌اندیشد چرا که می‌داند خوبی فقط مخصوص و صفت قدرت مطلق است.

راهنما همواره تلاش می‌کند تا رهجو از مسیر جدا نشود. راهنما؛ رب من است احترام بر او واجب و پیروی کردن از او یعنی به حال خوش رسیدن، باید عاشق باشی تا بتوانی تلاش کنی و خدمت کنی.
راهنما يعني ذره ای از وجود خداوند
راهنما یعنی حسین دژاکام
راهنما یعنی آن خانم مرضیه عزیزم
راهنما یعنی آقای علی کاظمی راهنمای گرامی مسافرم
امیدوارم بهترین‌ها برای همه را‌هنمایان عزیز کنگره ۶۰ اتفاق بیفتد و همیشه سالم و مستدام باشند.

نویسنده: همسفر الهه رهجوی  راهنما همسفر مرضیه(لژیون اول)
ویراستار و رابط خبری: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مرضیه(لژیون اول)
عکس و ارسال: مرزبان خبری همسفر شهناز
همسفران نمایندگی چرمهین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .