English Version
English

جایگاه راهنمایی بسیار رفیع و ارزشمند است

جایگاه راهنمایی بسیار رفیع و ارزشمند است

جلسه هفتم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی ساوه با استادی راهنما همسفر سارا با دستور جلسه «هفته راهنما» روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا هفته راهنما را خدمت بزرگ راهنمای کنگره ۶۰، جناب آقای مهندس دژاکام تبریک عرض می‌کنم. هم‌چنین خدمت تمامی راهنمایان در شعب سراسر کشور تبریک می‌گویم.

واژه راهنما به معنای نشان‌دهنده راه و بلد راه می‌باشد. اولین شرط لازم برای راهنما شدن این است که شخص باید یک مصرف‌کننده درمان شده باشد؛ یعنی اعتیاد را باتمام وجود درک و لمس کرده باشد تا بتواند به مصرف‌کنندگان به نحو‌احسنت کمک کند البته علاوه‌ بر این، شخص باگذراندن دوره‌های آموزشی، شرکت در آزمون و گرفتن تأییدیه از ایجنت، مرزبانان و... مجاز به‌ خدمت در این جایگاه می‌شود.

جایگاه راهنمایی بسیار رفیع و ارزشمند است. تمامی راهنمایان از صافی‌ها و فیلترهای مختلفی عبور می‌کنند تا به این درجه برسند. این افراد علاوه برتجربه اعتیاد و گذراندن تاریکی‌ها، علم و دانش اعتیاد را نیز کسب می‌نمایند. راهنمایان مسیر درست برای خروج از ظلمت را به ما نشان می‌دهند و در قبال کاری که انجام می‌دهند، هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند و این کار را به‌صورت رایگان و باعشق انجام می‌دهند.

راهنما الگوی آموزش‌ دیده و تزکیه شده است، باید بدون نقص عمل کند و ارزش جایگاه خود را محترم شمارد و سپاسگزار خداوند باشد. از قوانین و اصول کنگره ۶۰ پیروی نماید، عشق و ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهد. راهنمایی در کنگره ۶۰؛ یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت و کمک به هم‌نوع خود. از نظر کسانی که دید حسابگرانه دارند، این عمل دیوانگی است که سال‌ها، روزها و هفته‌ها بدون مزد خدمت کرد؛ ولی اگر بادید عاشقانه و عاقلانه نگاه کنیم این عمل مفهوم دیگری دارد.

راهنما مظهر عشق، محبت و ایمان است. نمادی از عدالت، معرفت و عمل سالم می‌باشد. تکثیر همیشه به‌راحتی اتفاق می‌افتد؛ اما تکثیر دانایی دشوار است و راهنمایان کنگره تمام سختی‌ها و مصائب این مسیر را به جان می‌خرند تا، فقط یک نفر به آگاهی برسد و رها شود. آموزش و خدمت نبض زندگی هستند و زندگی بدون این‌ها معنایی ندارد. راهنمایان کنگره ۶۰ آموزش می‌بینند، آموزش می‌دهند و خدمت می‌کنند، در اصل نبض زندگی راهنمایان کوک است. به‌قول استاد سردار که در کتاب ۶۰ درجه می‌فرمایند: «ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات نهاده‌ایم، ابتدا برای آموزش دیدن و سپس خدمت کردن.» 

در تقویم کنگره ۶۰ یک هفته به‌نام هفته راهنما نامگذاری شده است که مصادف باهفته معلم می‌باشد؛ زیرا راهنمایان کنگره نیز معلم هستند. در این هفته پرشگون رهجویان موظف هستند از تمام راهنمایان و زحمات این بزرگواران به نحواحسنت سپاسگزاری و قدردانی نمایند.
استاد شهریار چه زیبا درباره معلم سخن‌ گفته است:
از پدر گر قالب تن یافتیم
از معلم جان روشن یافتیم
ای معلم چو کنم توصیف تو
چون خدا مشکل توان تعریف تو

در کنگره ۶۰ آقای مهندس روی مسئله شکرگزاری خیلی تأکید می‌کنند و همه اعضا مؤظف هستند نسبت به کسی که به آن‌ها خدمتی می‌کند و یا آموزشی می‌دهد، سپاسگزار باشند. اگر ما انسان‌ها از افرادی که به ما خدمت می‌کنند قدردانی نکنیم، قطعاً نمی‌توانیم قدردان نعمت‌های خداوند باشیم. این مطلب در قرآن کریم نیز به وضوح آمده است. لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق. هستی با انسان‌هایی که شکرگزاری را آموخته‌اند، به‌گونه‌ای دیگر برخورد می‌کند و انسان هرچه شکرگزارتر باشد دریافت‌های او نیز بیستر خواهد بود.

همه ما باید در این هفته به خوبی از راهنمایان و مربیان خود قدردانی کنیم، هرچند عمل این بزرگواران غیرقابل جبران است اما ما به‌رسم ادب، دست‌بوس این عزیزان هستیم تا شاید ذره‌ای از خدماتشان جبران شود.

رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر سارا (لژیون ششم)
تایپ: راهنما همسفر سارا
ویراستاری و ارسال: خدمتگزار سایت، همسفر فاطمه
همسفران نمایندگی ساوه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .