English Version
English

راهنما منبع روشنایی

راهنما منبع روشنایی

جلسه نهم از دوره چهارم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی عمان سامانی با دستور جلسه«هفته راهنما» با استادی راهنما همسفر عاطفه در روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

هفته راهنما را خدمت آقای مهندس و خانواده‌ بزرگوارشان، خدمت خانم آنی عزیز و سپس به راهنما مهربان خودم و تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌کنم.

همانطور که در جزوه‌ شرح وظایف آمده است؛ راهنما؛ یعنی کسی که راه را نشان می‌دهد، روزی این راه را رفته، تجربه کسب کرده و سپس این تجربه و دانش را با عشق در اختیار کسانی که خواستار رهایی هستند، قرار می‌دهد؛ مانند شمع می‌سوزد، انرژی می‌دهد تا ذره ذره رهجو به منبع روشنایی برسد.

راهنما یکی از اعضا کنگره است که روزی به عنوان تازه‌وارد، خود را معرفی می‌کند و بعد از پایان سفر اول، رهایی و ارائه ۴۰ سی‌دی در آزمون فنی و جهانبینی شرکت می‌کند و زمانی که نمره قبولی گرفت؛  بعد از مصاحبه و قبولی در آن، اجازه‌ تشکیل لژیون را می‌گیرد و شروع به خدمت می‌کند. یک راهنما از جان، خانواده و زمان خود می‌گذرد و این چیزی جز عشق‌ نمی‌تواند باشد، آموزش می‌دهد و آموزش می‌گیرد. راهنما، باید طبق قوانین کنگره خدمت صادقانه داشته باشد تا به آن حال خوش که می‌خواهد برسد، و این همان فرمانبردار بودن است.

هفته راهنما، یکی از چهار جشنی است که در کنگره برگزار می‌شود؛  در این هفته همه‌ اعضا از راهنمایان خود به صورت کلامی و پاکت قدردانی و تشکر می‌کنند؛ یک مصرف کننده به دلیل نقض فرمان تبدیل به مصرف‌کننده بی‌مصرف و مخرب شده‌ است، حال برای برگشت باید تبدیل شوند و این تبدیل شدن بدون راه‌ بَلد و راهنما امکان پذیر نیست.

خداوند را سپاس که در کنگره، ما از نعمت راهنما برخوردار هستیم. در همان بدو ورود راهنما تازه‌وارد ما را با آغوش باز می‌پذیرد، راهنمایی می‌کند و سپس با حس خود، راهنما درمان خود را انتخاب می‌کنیم و ذره ذره شروع به بازسازی جسم و روح خود می‌نماییم تا به آنچه هدف و مقصد است برسیم؛  هدف ما چیزی جز سلامتی، آسایش، آرامش و تعادل نیست و به ‌دست آوردن اینها همه زیر چتر آموزش‌های یک راهنما می‌باشد.

در پایان خواستار این هستم که همه‌ راهنمایان کنگره ۶۰ در این راه روز به روز شادیشان افزون‌تر گردد.

رابط خبری: همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر آسیه  (لژیون یکم)
ویراستار و ارسال: همسفر طاهره رهجوی راهنما همسفر آسیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی عمان سامانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .