English Version
English

رسالت راهنما، احیا و از نو ساختن انسان‌ها است

رسالت راهنما، احیا و از نو ساختن انسان‌ها است

جلسه دوازدهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی وحید با دستورجلسه: «هفته راهنما» با استادی راهنما همسفر مریم در روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد: 

در ابتدا هفته راهنما را خدمت جناب مهندس و خانواده محترمشان و همه راهنمایان عزیز تبریک عرض می‌کنم؛ زیرا از خودگذشتگی این عزیزان، باعث شد که ما حال خوش را تجربه کنیم. هفته راهنما بهانه قشنگی است تا رهجو از راهنما تشکر و قدردانی کند. یکی از کارهای ارزشمندی که در کنگره انجام می‌گیرد، سپاسگزاری و قدردانی است. ما انسان‌ها باید همیشه و در هر جایگاهی که قرار داریم چه در خانواده و چه در اجتماع و چه در کنگره، قدردان و سپاسگزار همه افرادی که در زندگیمان تأثیرگذار بوده‌اند، باشیم. 

قدردانی کردن شکر نعمتهای خداونداست. انسانی که همیشه قدردان است، نعمت‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. وقتی سپاسگزار باشیم، انرژی خوبی برای خودمان جاری می‌کنیم و بعد، برکت آن انرژی را هر لحظه در زندگی خود احساس خواهیم کرد. راهنما مظهر عشق و از خودگذشتگی است. او در کنار سختی‌ها و تلخی‌های مسافر و همسفر می‌ایستد و چراغ راهشان می‌شود. روزی که وارد کنگره شدم، راهنما را فرشته نجاتی دیدم از جنس زمینی. او با روی باز و حال خوش، با صبوری، شنونده دردها و رنج‌هایم شد و راه را به من نشان داد و در ادامه، آن‌قدر این نقش در زندگیم پررنگ شد که امروز خودم در این جایگاه قرار دارم و تمام تلاشم، رهایی افرادی است که در بند تاریکی‌ها و رنج‌ها و خواهان رسیدن به روشنایی‌ها هستند.

مهم‌ترین کار‌ یک راهنما، پرورش رهجو است. آن هم رهجویانی که با رعایت قوانین و با تلاش و همت خودشان، خدمتگزار کنگره شده و ادامه دهنده راه کنگره باشند. راهنما انرژی و وقت و تمام توانش را برای رهجو می‌گذارد و بدون هیچ توقعی، با عشق، رهجو را هدایت و حمایت می‌کند. راهنما در کنگره وظیفه سختی برعهده دارد؛ زیرا رسالت راهنما، احیا و از نو ساختن انسان‌ها است؛ انسان‌هایی که مسیر را گم کرده‌اند و اینک با غم، ناامیدی و شکست‌های فراوان وارد کنگره شده‌اند.

 همان‌طور که جناب مهندس فرمودند: یک راهنما باید هم مهر مادری و هم جذبه‌ پدری داشته باشد تا رهجو بتواند با حرکت‌های درست، به سرمنزل مقصود برسد و در این خصوص، همه رهجوها برای راهنما یکی هستند. راهنما و جایگاه راهنمایی یکی از بهترین خدمت‌های کنگره و پر از حال خوب و انرژی عالی است. راهنما آن‌چه که به رهجو می‌آموزد را خود، پیش‌تر، تجربه کرده پس کلامش بر دل رهجو می‌نشیند. 

ما در هستی در هر مقطع از زندگی خود، نیازمند راهنما و راهنمایی هستیم و درس‌های کنگره، آموزش‌هایی عالی هستند که به عقیده من، صفت‌های منفی هر انسانی با این آموزش‌ها تغییر می‌کند. خدا را هزاران بار شاکر و سپاسگزارم که این مکان خوب را در مسیر زندگی من قرار داد تا با انسان‌هایی از جنس عشق و محبت واقعی آشنا بشوم و امیدوارم بتوانم تا زمانی که در این هستی فرصت دارم، خدمتگزار خوبی برای کنگره ۶۰ باشم.

رابط خبری: راهنمای تازه‌واردین همسفر فرشته
عکس: همسفر اعظم مرزبان خبری
ویراستاری و ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر ندا (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .