English Version
English

خوشحالیم که ما به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم

خوشحالیم که ما به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم

 دهمین جلسه از دوره نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران آقا، نمایندگی پرستار، به استادی راهنمای محترم همسفر حسن ، نگهبانی همسفر چنگیز و دبیری همسفر عادل، با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403، راس ساعت 14 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسن هستم یک همسفر. اگر دوستان به جزوه جهان بینی 1و2 مراجعه کنند در آنجا ما یک مثلث دانایی داریم که اجزای تشکیل دهنده این مثلث تفکر، تجربه و آموزش است. در مقابل این مثلث، ما مثلث جهالت را داریم که اجزای تشکیل دهنده این مثلث ترس، ناامیدی و منیت است. وادی دوم در رابطه با ضلع دوم مثلث جهالت یعنی نا امیدی است و سعی می‌کند ما را از این معضل نجات دهد تا بتوانیم ادامه این مسیر را طی کنیم. پیامی در این وادی است که می‌گوید: خوشحالیم که ما به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم.

من اگر می‌خواهم که این پیام را بهتر بفهمم و درک کنم می‌توانم به وادی دهم مراجعه کنم. در وادی دهم ما یک چرخشی داریم که از شش مبحث تشکیل شده است:

مبحث اول تفکر سالم است. من وقتی از طریق دوستانی وارد کنگره می‌شوم آنها به من می‌گویند به کنگره بیا و مشکل خودت را حل کن. در این مرحله من با تفکر سالم وارد کنگره می‌شوم. مرحله‌ی بعد ایمان است. اگر من توانستم این مسِئله‌ی ناامیدی را حل کنم پس وادی دوم را درک کرده‌ام و به مسیرم ادامه می‌دهم. بعد از ایمان سالم، عمل سالم می‌آید. ما دیده‌ایم که کسانی آمدند، روش را دیدند، ایمان آوردند، عمل کردند و رها شدند. بعد از عمل کردن حس سالم را به دست می‌آوری و مرحله‌ی بعد به عقل سالم می‌رسی و در آخر عشق سالم را تجربه می‌کنی.

دستور جلسه می‌گوید وادی دوم و تاثیر آن روی من پس از تجربه خود می‌گویم تا بتوانیم بهتر وادی دوم را باز کنیم. در روز شنبه‌ی گذشته ما آزاد مردی آقا حنیف را با پنچ سال رهایی داشتیم. پدر و مادر ایشان زمانی که به اینجا آمدند آقا حنیف هنوز تشریف نیاورده بودند. ولی همسفران آقا حنیف وادی دوم را درک و به آن ایمان پیدا کردند.

من این مسئله را برای دوستان همسفر که خیلی عجله دارند مطرح کردم که ناامیدی را کنار بگذارند و مطمئن باشند که اگر تلاش و زحمت خود را بکنند، مسافران آنها هم خواهند آمد.

از اینکه به حرف‌های بنده توجه کردید از همه‌ی شما متشکرم.

 

تایپ، ویراستاری و بارگذاری: خدمت‌گذاران سایت همسفران آقا- شعبه پرستار 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .