English Version
English

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه‌ حساب

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه‌ حساب

 جلسه دهم از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی جهان‌بین، با استادی راهنما همسفر ندا با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا هفته راهنما را تبریک عرض می‌کنم خدمت جناب آقای مهندس، اولین راهنمای کنگره ۶۰ و خدمت خانم آنی، آقای امین، خانم کماندار و خانم شانی تبریک می‌گویم و از خداوند برایشان سلامتی و عمر باعزت خواستارم‌؛ سپس تبریک عرض می‌کنم خدمت آقای کامران راهنمای مسافرم و خدمت خانم مرجان راهنمای عزیزم که اگر آرامشی در زندگیم وجود دارد، مدیون آموزش‌هایی هستم که ایشان در لژیون به من دادند و همچنان اگر مشکلی داشته باشم با ایشان مطرح می‌کنم و ایشان بهترین راه حل‌ها را به من می‌دهند، به راهنمای تازه واردینم خانم نسیم داوودی و خانم زری تبریک می‌گویم و در آخر به همه راهنماهای کنگره 60 تبریک عرض می‌کنم و آرزو می‌کنم در کنگره ماندگار باشند و امیدوارم همه ما بتوانیم رهجوهای خوبی برای کنگره ۶۰ باشیم.

سالیانه یک‌بار امتحان راهنمایی سراسری گرفته می‌شود که تنها کسانی می‌توانند در این امتحان شرکت کنند که در کنگره ۶۰، ده ماه سفر کرده باشند و به رهایی رسیده باشند و چهل سی‌دی را کامل نوشته و وارد سفر دوم جهان‌بینی شده باشند در ضمن مصرف کننده سیگار نباشند یا سفر سیگار انجام داده باشند، بعد از کسب نمره قبولی باید در لژیون راهنمایان، لژیون راهنماهای تازه واردین و لژیون مرزبان‌ها، کارآموزی طی کنند، سپس از مرزبان‌ها و راهنمای خود و مرزبانان پارک تاییدیه کسب کنند، سپس توسط دیده‌بانان یا اسیستانت‌ها مصاحبه می‌شوند و بعد از کسب نمره قبولی، می‌توانند شال نارنجی یا سبز از دستان پر مهر جناب آقای مهندس دریافت کنند.

مراحل راهنما شدن در کنگره ۶۰ را خدمتتان عرض کردم که همگی متوجه باشند، راهنمایی در کنگره ۶۰، با ان‌جی‌اوهای دیگر بسیار متفاوت است و باید همه‌ این مراحل طی شود تا آگاهی لازم را کسب کرده باشد و شخص به این جایگاه برسد و بتواند خدمت کند. راهنمایان در کنگره ۶۰، معلمان قدرتمندی هستند که توسط آموزش‌‌های ناب کنگره و جناب آقای مهندس تربیت شده‌اند. راهنمایان در قسمت مسافران، می‌توانند شخص مصرف کننده را به راحتی به درمان کامل برسانند و در قسمت همسفران می‌توانند شخصی که در کنار مصرف کننده، زندگی کرده و آسیب زیادی دیده را آموزش دهند تا بتواند مرهم زخم‌های خودش باشد و زندگی آرام و بدون تنش را برای خود و مسافرش فراهم کند.

راهنمایان به‌خاطر آموزش‌هایی که در کنگره 60 فرا گرفته‌اند کار خود را خوب بلد هستند و فقط کافی است که شخص مصرف کننده خواسته رهایی داشته باشد تا با راهنمایی‌ها خود را از دام اعتیاد خلاص کند. در این هفته بر همه ما واجب است که از راهنماهای خود تشکر و قدردانی کنیم؛ این کار نشان دهنده این است که آموزش‌هایی که دیده‌ایم را کاربردی کنیم. به فرموده استاد سردار: (انسان با دو هدف پا به حیات می‌گذارد؛ آموزش دادن و خدمت کردن).


به نظر من خدمت‌هایی که در کنگره ۶۰، وجود دارد همه پر خیر و برکت است اما جایگاه راهنمایی از همه پر خیرتر و پر برکت‌تر می‌باشد و آموزش گرفتن در این جایگاه متفاوت است. راهنما بودن یعنی عشق بلاعوض، راهنما عاشق خدمت است و در مقابل آن هیچ توقعی ندارد چرا که عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه‌ حساب دارد؟! امیدوارم قدردان زحمات راهنماهای خود باشیم و ارزش و اعتبار جایگاه‌های آن‌ها را بدانیم و به نحو احسنت قدردانی و سپاسگزاری کنیم.

ویراستاری و ارسال: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون اول)
همسفران نمایندگی جهان‌بین شهرکرد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .