English Version
English

اهمیت جهان‌بینی

اهمیت جهان‌بینی

هفتمین جلسه از دور چهارم کارگاه های آموزشی ویلیام وایت کنگره۶۰ نمایندگی گرگان، با استادی راهنمای محترم مسافر علی، نگهبانی مرزبان محترم مسافر مهدی و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه "وادی دوم و تأثیر آن روی من"  جمعه 7 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۰  در پارک همکلاسی برگزار شد.

سخنان استاد:
سلام دوستان علی هستم یک مسافر. از دبیر و نگهبان جلسه بابت این فرصت تشکر می‌کنم. قبل از هرچیز هفته راهنما را به جناب مهندس و خانواده محترمشان و همه راهنمایان تبریک عرض می‌کنم. این هفته به تعبیری هفته رهجو هم هست چراکه جایگاه راهنما در کنار رهجو معنا پیدا می‌کنه. امیدوارم هفته بسیار خوبی در پیش داشته باشیم و بتوانیم از این فرصت نهایت بهره را ببریم و بتوانیم از راهنمایان خودمان تشکر  و قدردانی کنیم و پای صحبت‌های آن‌ها بنشینیم.

در کنگره 60 جهان‌بینی یک بحث گسترده است که چیزی که به شخصه به درمان من بسیار کمک کرد مسئله جهان‌بینی در کنگره 60 بود در کنار مصرف دارو و اهمیت جسم. معروف است که می‌گویند 95 درصد بار درمان برعهده جهان‌بینی است. چون جهان‌بینی شامل کلیات است یعنی درک و ادراک و برداشت من نسبت به موضوعات پیرامون خودم. هدف جهان‌بینی در کنگره 60 این است که اگر من جهان‌بینی را بیاموزم و به درک و آگاهی برسم، کمتر به خودم آسیب می‌زنم. یعنی اگر من به این درک و آگاهی برسم که "هیچ موجودی به هیچ آفریده نشده" پس سراغ خودکشی نخواهم رفت یا قبل از هرکاری اگر تفکر کنم دیگر بیگدار به آب نمی‌زنم. اگر آموزش بگیرم که سیگار چه عوارضی برای جسم دارد قطعاً دیگر سیگار نخواهم کشید. اگر جهان‌بینی آن را داشته باشم قبل از ساعت 12 شب بخوابم قطعاً جسم سالمی خواهم داشت.

همه موضوعات جسم،درمان اعتیاد، درمان سیگار و درمان اضافه وزن و موضوعات بسیار دیگر، درک و آگاهی‌ای است که در جهان‌بینی میآموزیم. قبل از کنگره من واقعاً حواسم به اهمیت خواب شب نبود، حواسم به تغذیه و خوراکم نبود و همه موضوعاتی که در کنگره آموختم و امروز اثر کاربردی کردن آن‌ها را در زندگی خودم می‌بینم، و این در واقع نبود جهان‌بینی در زندگی بود. جهان‌بینی این شناخت را در پی خواهد داشت که 37 هزار میلیارد سلولی که در بدن ما است قطعاً اگر سیگار بکشم، دیگر اکسیژن کافی به آن‌ها نخواهد رسید. وقتی می‌گوییم 37 هزارمیلیارد یعنی چندین برابر جمعیت کره زمین و در کره زمین روزانه چندین هزار نفر می‌میرند و زنده می‌شوند و ما از آن‌ها بی‌خبریم. حالا تصور کنیم جمعیتی هزاران برابر کره زمین در بدن ما وجود دارد و روزانه تعداد زیادی از آن ها می‌میرند فقط به خاطر مصرف سیگار، بخاطر کمبود اکسیژن و نرسیدن اکسیژن به آن‌ها. سلول‌ها برای ادامه زندگی نیاز به تغذیه سالم و اکسیژن دارند که یکی از راه‌های رساندن اکسیژن رساندن آب کافی در بدن است.

دیروز به یکی از دوستان سر لژیون گفتم باید آب بخورید. یکی از فواید آب، چون در ترکیب آب اکسیژن نیز وجود دارد، افزایش اکسیژن بدن است. اگر سیگار بکشیم در ریه به جای اکسیژن، دی‌اکسید ذخیره خواهد شد و گلبول‌هایی که وظیفه رساندن اکسیژن برای سوخت‌و‌ساز بدن را دارند، وقتی ببینند نصف آن‌ها دی‌اکسید است مجبور به بردن دی‌اکسیدکربن می‌شوند. به این خاطر در بدن من و شما یک سری سلول‌ها هر روز می‌میرند ولی ما متوجه نمی‌شویم تا اینکه منجر به بیماری‌ها و مشکلات قلبی می‌شود. تنها جایی که می‌توانیم مشکلاتمان را با کمترین آسیب و هزینه برطرف کنیم در کنگره 60 است. وادی دوم نیز همین مسئله را بیان می‌کند که برای حل مشکل به دنبال کمترین هزینه باشیم. درمان اضافه وزن درمان اعتیاد و سیگار و هر مشکلی به راحتی با آموزش‌ها به بهترین نحو انجام می‌شود. امیدوارم بتوانیم در مسیر کنگره به خودمان و خانواده‌هایمان و هم دیگران خدمت کنیم. از این که با سکوت خود به حرفهای بنده گوش دادید سپاسگزارم .

ارسال مرزبان خبری مسافر میثم

تندرست و شادکام باشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .