English Version
English

راهنمایان کنگره زبده ترین افراد دنیا در درمان اعتیاد

راهنمایان کنگره زبده ترین افراد دنیا در درمان اعتیاد

پنجمین جلسه از دور پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ به نمایندگی شعبه سنقر با استادی دیده‌بان مسافر کامران ، نگهبانی مسافر شعیب و دبیری مسافر فرشید با دستور جلسه « وادی دوم و تاثیر آن روی من » و همچنین مراسم اعطای شال مرزبانی و ایجنتی در روز پنجشنبه مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.



خلاصه سخنان استاد: سلام دوستان کامران هستم یک مسافر. خداوند را شکر می‌کنم که در خدمت شما عزیزان هستم و از ایجنت و گروه مرزبانی تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قراردادند. خوشحالم که امروز اینجا هستم و یک خدا قوت جانانه می‌گویم به مهرداد عزیز که زحمات زیادی از ابتدای راه‌اندازی لژیون سنقر تا رسیدن به این مرحله انجام داده است ، که البته بر هیچ‌کس پوشیده نیست. و همچنین خدا قوت می‌گویم به دوستانی که در این راه به مهرداد کمک کردند تا این شرایط مهیا شود و ما بتوانیم در کنار خانواده‌هایمان با صلح و آرامش از این جلسات استفاده کنیم. در اجتماعی مثل کنگره انسان‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول کسانی هستند که وقتی وارد کنگره شده و متوجه هدف ساختار می‌شوند تفکر می‌کنند که افراد زیادی در اینجا تلاش کرده‌اند تا این ساختار شکل بگیرد و در ادامه از خود سؤال می‌کنند من چه‌کاری می‌توانم برای این سیستم انجام دهم؟ این افراد انرژی زیادی دارند و وقتی کنارشان هستی حالت خوب می‌شود چون خیرخواه هستند که درد دیگر انسان‌ها کاهش پیدا کند. این‌ها یواش‌یواش به چشمه‌های جوشان تبدیل می‌شوند و قطعاً انسان‌های خوشبختی خواهند بود. گروه دوم انسان‌هایی هستند که به دنبال منفعت می‌باشند وقتی وارد کنگره می‌شوند به فکر این هستند که چیزی گیرشان بیاید و به‌عنوان یک دادوستد به آن نگاه می‌کنند. وقتی خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم کسانی هستند که کاری انجام می‌دهند و به دنبال مزد کارشان نیستند و با این تفکر رشد می‌کنند و نتیجه‌اش می‌شود اینکه یک شخصی مثل مهرداد عزیز بیاید و این کار بزرگ را انجام دهد. این تفکر که من چه‌کاری برای کنگره می‌توانم انجام دهم یکی از لذت‌بخش‌ترین اندیشه‌هاست که نسبت به درد و مشکل انسان‌های دیگر بی‌تفاوت نباشیم. به قول شاعر: « تو که از محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی » نمیشه انسان بود و نسبت به درد انسان‌های دیگر بی‌تفاوت بود. پرورش این تفکر کار عظیمی است به جرات می‌توان گفت صدها نفر از خدمتگزاران کنگره به‌صورت روزانه و مکرر در حال رفت‌وآمد در جاده‌ها هستند و این کار را سال‌های سال است که انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند تا جایی مثل اینجا راه‌اندازی شود. ما باید این اندیشه و تفکر بلند را پرورش دهیم.



قسمتی از زندگی ما که در تاریکی‌ها طی شد ، قسمت دیگر این است که به ما فرصت داده‌شده تا روی این صندلی‌ها بنشینیم و آموزش بگیریم. من به این فرصت به‌عنوان تاوان و عذاب گذشته تاریک نگاه نمی‌کنم بلکه به‌عنوان یک هدیه برای رشد خودم به آن نگاه می‌کنم. شما اگر به خدمتگزاران کنگره نگاه کنید هیچ‌وقت گذشته تاریک خود را مرور نمی‌کنند و آن زمان را فرصتی می‌دانند برای خدمت به دیگر انسان‌ها. آقای مهندس فرمودند: راهنمایان کنگره از زبده‌ترین افراد دنیا در مسئله درمان اعتیاد هستند. معجزه‌ای که توسط علم کنگره و با اجرا کردن آن توسط شماها اتفاق می‌افتد همین است که از افرادی مثل مهرداد بدون چشم‌داشت و انتظاری می‌آیند و خدمت می‌کنند. آیا همین کافی نیست؟ ما باید چشمانمان را بازکنیم و بیدار شویم و به این سیستم ایمان بیاوریم. آقای مهندس همیشه می‌گویند اگر کاری داریم انجام می‌دهیم هیچ منتی سر هیچ انسانی نداریم و حتی هیچ تمنایی هم از خداوند نداریم چون ما برای رضای خداوند کاری انجام نمی‌دهیم بلکه به دیگر انسان‌ها یاری می‌رسانیم ، این را وظیفه خودمان می‌دانیم و با آگاهی کامل انجام می‌دهیم. شاید برای دیگران عجیب باشد اینکه شخصی سال‌های سال بدون مزد خدمت می‌کند ولی برای بچه‌های کنگره مثل انجام دادن فعالیت‌های عادی و روزانه است. چرخه خور و خواب کاری است که خیلی از موجودات زنده انجام می‌دهند اما ما به‌عنوان یک انسان باید جایگاه خودمان را در هستی پیدا کنیم. کسانی که جایگاه خودشان را در هستی و در جامعه پیدا می‌کنند تبدیل به انسان‌های صالحی می‌شوند. وادی دوم هم همین را می‌گوید اینکه تو به هیچ نیستی و برای به دست آوردن جایگاه‌های رفیع و خروج از هیچ بودن باید هدفت را پیدا کنی. تا زمانی که خودت را هیچ ببینی خداوند هم تو را هیچ می‌بیند جامعه و خانواده و اطرافیان هم همین‌طور تو را به هیچ می‌بینند. باید عیار خودمان را پیدا کنیم و این تلاش‌هایی که بچه‌های کنگره انجام می‌دهند برای همین است.

خدا قوت می‌گویم به عزیزانی که ۱۴ ماه در جایگاه مرزبانی خدمت کردند و تصور نکنید که کار تمام‌شده و بدانید پایان هر خدمت آغاز خدمت دیگریست. باید برای رشد و ارتقا شعبه از تجربیات خودتان در قسمت‌های دیگر استفاده کنید. همچنین تبریک می‌گویم به عزیزانی که جدیداً به‌عنوان مرزبان انتخاب‌شده‌اند ، امیدوارم بهترین خدمت را ارائه دهند و خداوند یاری کند که به بهترین حالت ممکن خدمتگزار بمانند. اداره یک شعبه با یک یا دو نفر نیست و این موضوع می‌طلبد که همه اعضا دست‌به‌دست هم بدهند و کمک کنند. مرزبانان و خدمتگزاران بر اساس شرح وظایفشان عمل می‌کنند و شما باید بدون چون‌وچرا دستورات را انجام دهید چون حرف و کلام این‌ها در شورای دیده‌بان‌ها به تصویب می‌رسد و به آن‌ها ابلاغ می‌شود پس باید از آن‌ها حرف‌شنوی داشته و کمک کنید تا یک شعبه فعال و پویا داشته باشید. از همه خدمتگزاران و مخصوصاً در قسمت همسفران تشکر می‌کنم. شکرگزاری آدابی دارد و ما باید آن را به‌جا بیاوریم وظیفه خودم می‌دانم و همیشه این کار را انجام داده‌ام که در هفته راهنما از راهنمای درمانم به بهترین نحو تشکر کنم و اگر انجام ندهم ناسپاسی کرده‌ام ، شکرگزاری همین است. از اینکه به صحبت های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

در ادامه جلسه مراسم اعطای شال به ایجنت و مرزبان های جدید برگزار گردید.

 

 

 

 

 

 

 

 

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

عکس: مسافر محمدرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .