English Version
English

تفکر در واقع راه رسیدن به هدف را برای ما نمایان می کند

تفکر در واقع راه رسیدن به هدف را برای ما نمایان می کند

دومین جلسه از دوره دوازدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی قائم‌شهر، با استادی پهلوان مسافر صامت، نگهبانی مسافر جلال و دبیری مسافر اکبر با دستور جلسه‌ «وادی دوم و تاثیر آن روی من» پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان صامت هستم یک مسافر.
از ایجنت محترم و لژیون سردار سپاسگزارم که این فرصت را به من دادند تا در این جایگاه قرار بگیرم و آموزش ببینم. دستور جلسه امروز "وادی دوم و تاثیر آن روی من است".
گر که خواهی رسی به معرفت/ چهارده وادیست کلید عافیت/ یک به یک خوان و به انجامش رسان/ تا که گردی در جهان پر مرتبت.
ما در وادی اول، سه پارامتر فکر، تعقل و تفکر را داریم. زمانی که من فکر می کنم تا بیایم در جایی قرار بگیرم و خودم را از آن آتش ویرانگر نجات دهم،اولین قدم را برداشته ام که همان  فکر کردن است. زمانی که در مسیر فکر کردن قرار گرفتم، آن فکرها می آیند و در مسیری جمع می شوند و تبدیل به تفکر می شوند و تفکر نیز در واقع راه رسیدن به هدف را برای ما نمایان می کند.

وادی دوم وادی امید است؛ یعنی منی که در این هستی خلق شده ام، حاصل یک تفکر عظیم توسط خداوند هستم. از آنجایی که همه ی هستی تفکر است، اگر من فکر کنم که موجود بدرد نخوری هستم، بدرد نخور می شوم. اگر فکر کنم که آدم مضری هستم، آدم مضری می شوم. به عبارتی خداوند تعقل، هستی تفکر و ما انسان ها نیز فکر هستیم.
ما انسان ها به هستی آمده ایم تا ارتقاع پیدا کنیم و به ذات پاک الهی برسیم. در مقابل، نیروهای منفی در انسان ترس و ناامیدی بوجود می آورند تا جلوی بخشش ما انسان ها را بگیرند. به ما القا می کنند که اگر ببخشی، ندار می شوی. اگر مواد مصرفیت را کم کنی، خمار می شوی. اما زمان انجام کارهای ضد ارزشی، دیگر نه تنها در شما ترسی بوجود نمی آورند، بلکه زشتی های آن کار را هم بر شما می پوشانند. به عنوان مثال زمانی که فردی در حال سیگار کشیدن است و حتی خودش هم حواسش به کشیدن سیگارش نیست و تنها طبق عادت آن کار را انجام می دهد، نیروهای منفی به شما این موضوع را القا می کنند که به نحوه ی چرخش دود در اطراف صورت آن فرد توجه کنید و به این فکر کنید که او چه لذتی از کشیدن سیگار می برد. درواقع نیروهای منفی دردسرهای کشیدن سیگار را از نگاه شما مخفی می کنند.
زمانی که وارد کنگره می شویم از همان اول با بخشش آشنا می شویم، یک پنجم مواد مصرفیمان را کم می کند، اما حالش بهتر می شود، سیگارش را کنار می گذارد همینطور،از وقتش، از کلام و پولش می بخشد و هربار حالش بهتر می شود. مانند چاهی که هرچه آب بیشتری از آن بگیری آب آن زلال تر می شود.
ما مدت زیادی را در تاریکی ها قرار داشتیم و  از خداوند خواستیم تا ما را از آن تاریکی ها بیرون بیاورد. حالا زمانی که از آن تاریکی ها رهایی پیدا کردیم وظیفه داریم بعد از آن در زمره ی نیروهای مثبت قرار بگیریم و مانند همان افرادی که دست ما را گرفتند ما هم دست دیگران را بگیریم تا این جریان تداوم داشته باشد. لژیون سردار هم مانند وفای به عهد می ماند که خداوند می فرماید: "ای کسانی که ایمان آوردید، وفای به عهد کنید". بعضی ها وقتی رها می شوند می گویند چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است؛ اما به این فکر نمی کنند که چه کسی این چراغ را به دست آنها داده!


همه ی ما در کنگره یک خانواده هستیم و باید برای پیش برد اهداف کنگره تلاش کنیم. بخش علمی کنگره که تمام و کمال در اختیار جناب مهندس می باشد. بخش نیروی انسانی هم که خدا را شکر در کنگره مشکلی ندارد. می ماند قسمت مالی که ما باید با فهم و درک درست از اهمیت آن، این قسمت را هم فراهم کنیم.
موضوع بعدی اهمیت نوشتن سی دی ها است. همه ی ما در زندگی می خواهیم بهترین عکس العمل را در شرایط مختلف زندگی داشته باشیم. این تجربه برای اکثر بچه کنگره ای ها اتفاق افتاده است که گاهی افراد فامیل و یا آشنایان را به گونهای نصیحت می کنیم که حتی خودمان هم نمی دانیم این صحبت ها از کجا آمده! این دانش از نوشتن سی دی ها بدست می آید. چون با نوشتن سی دی ها، علمی که من در زندگی به آن نیاز دارم در اختیار من قرار می گیرد.
ممنونم که با سکوتتان به صحبت های من گوش دادید.

 

تنظیم: مسافر احسان لژیون یکم

ارسال: مسافر کاوه لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .