English Version
English

دیوار نا امیدی

دیوار نا امیدی

هفتمین جلسه از دور سیزدهم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی گرگان با استادی مسافر حسین و نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر موسی با دستور جلسه" وادی دوم وتاثیر آن روی من" پنج شنبه 7 اردیبهشت1403 راس ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. شاکر و سپاسگزار خداوندم که امروز توانستم در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. از ایجنت محترم مسافران و همسفران که اجازه دادند در ایام افطاری ماه مبارک در آشپزخانه خدمت کنم تشکر می‌کنم. و همچنین از عزیزانی که به هر نوعی به مراسم افطاری کمک نقدی و غیر نقدی رساندند تشکر میکنم.

در ابتدا هفنۀ راهنما را به جناب مهندس دژاکام و خانوادۀ محترمشان، همچنین به ایجنت و تمام راهنمایان نمایندگی گرگان تبریک عرض می‌کنم. ما در کنگره آموخته ایم که با قلب و زبان و پاکت تشکر کنیم و امیدوارم که هفتۀ آینده در اجرا و برگزاری جشن راهنما موفق باشیم.

دستور جلسۀ امروز وادی دوم است. ما در کنگره چهارده وادی را طی می‌کنیم که مثل پله عمل می‌کند. من در زمان مصرف مواد، در راه ضد ارزش‌ها بودم، مثلاً نق زدن بر سر خانواده و پدر و مادر یا جامعه. اما خداوند را شاکرم پس از ورود و آموزش در کنگره در تلاش هستم تا از این رذایل اخلاقی فاصله بگیرم. مثلاً با خانواده قصد مسافرت عید فطر را داشتم که بعد از برگشت از محل کارم دیم تمام روغن ماشینم که در پارکینگ منزل پارک بود خالی شده و ماشین دچار خرابی شدیدی شده است. اگر این اتفاق قبل از ورود من به کنگره می‌افتاد شاید دنیا را به آشوب می‌کشاندم و یا ناراحتی خود را بر سر دیگران یا خانواده خالی می‌کردم. ولی در آن لحظه فقط گفتم خدایا شکرت. اگر این اتفاق در مسیر جاده و یا در بیابان اتفاق می‌افتاد به غیر از صرف هزینه‌های زیاد برای جابجایی ماشین و تعمیر آن در جای دیگری، چقدر خانواده دچار رنج و عذاب می‌شد و این آگاهی را مدیون آموزش‌های کنگره هستم. مثال دیگر این که من در زمان مصرف مسولیت‌های خود را به دوش دیگران می‌انداختم، ولی پس از آموزش وادی دوم و سوم دریافتم که هیچ مخلوقی بیهوده به این دنیا پا نگذاشته بنابراین هم امیدوار و هم مسولیت‌پذیر شدم.

استاد امین می‌فرماید: نا امیدی مانند دیوار است که مانع ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد نعمت و رحمت خداوند به‌ طرف انسان جاری شود و باعث می‌شود انسان خودش را نابود کند و او را از زندگی و پیشرفت باز می‌دارد. باید در نظر داشته باشیم که همۀ موجودات نقش خاص خودشان را دارند. انسان که اشرف مخلوقات است قطعاً جایگاه و توانایی منحصر به‌ فرد خود را دارد که باید با به‌ کارگیری صحیح، در صراط مستقیم حرکت کند. برای زندگی‌ و حیات خودش، ارزش قائل باشد و از آنچه دارد بهترین بهره را ببرد. در پایان مجدداً از جناب مهندس دژاکام و همچنین راهنمای خوبم آقاوحید تشکر می‌کنم. از اینکه با سکوت خود به حرف‌های من گوش دادید از شما سپاسگزارم.

تایپ و عکس : مسافر عبداله 

ارسال: مسافر محمد

پیروز و سربلند باشید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .