English Version
English

خداوند هیچ‌گاه انسان را بدون هدف خلق نکرده است

خداوند هیچ‌گاه انسان را بدون هدف خلق نکرده است

جلسه اول از دوره چهل‌و‌یکم سری کارگاه‌های آموزشی، عمومی مسافران و همسفران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی دستیار محترم دیده‌بان، مسافر حسن، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر یعقوب با دستور جلسه  "وادی دوم و تأثیر آن روی من" در روز پنج‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه 1403 رأس ساعت 16:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسن هستم یک مسافر
از خداوند سپاسگزارم. همچنین از ایجنت محترم، مرزبانان عزیز، نگهبان جلسه و لژیون خدمتگزار که فرصت خدمت را به من دادند، تشکر می‌کنم.
زمانی که من به‌عنوان تازه‌وارد به کنگره آمدم، گفتند باید جهان‌بینی را فرا بگیری و سی‌دی‌ گوش بدهی؛ ولی من اهمیتی ندادم و این باعث خروج من از درمان شد. بعد از آن به کمپ رفتم و این تجربه باعث شد که خود را بشناسم و بدانم که برای درمان، به آگاهی نیاز است.
در دوره قبل، حدود هشت‌هزار نفر در آزمون راهنمائی، شرکت نموده ‌بودندکه پانزده درصد، نمره قبولی را احراز نمودند و این نشان می‌دهد که برای راهنما شدن، باید یک اَبَردانا باشیم و تخصص لازم را هم کسب نموده باشیم.
این نکته‌ها را بیان کردم تا بدانید راهنمائی، چه جایگاهی دارد و این عزیزان برای تربیت و رهائی رهجوهای خود، متحمل چه زحماتی می‌شوند؛ تا انشاءالله در هفته آینده که هفته تجلیل از راهنمایان بزرگوار است؛ آن‌گونه که شایسته است، عمل نمائیم.
"دستور جلسه": ما وادی اول را پشت سر گذاشتیم و فهمیدیم که اول باید تفکر کنیم. زمانی که استخوانی شکسته می‌شود، مسیر درست درمان این است که در جای خود قرار بگیرد و بی‌حرکت بماند تا بعد از یکی دو ماه، جوش بخورد و فرد بتواند مجدداً، فعالیت‌های خود را بدون مشکل انجام بدهد و در غیر این صورت، درد، همیشه همراه او خواهد بود و حل مشکلات و همچنین درمان اعتیاد نیز از این امر مستثنی نیست.

بعد از آشنا شدن با تفکر صحیح در وادی اول، در وادی دوم به نقطه امید رسیدیم. در سی‌دی صلح آقای مهندس می‌‎گوید: برای شناخت خداوند باید ابتدا خود را بشناسیم. برای این‌که بدانیم چقدر ارزشمند هستیم و جایگاه واقعی خودمان در کجا قرار دارد، باید خودمان را بشناسیم. در ادامه اگر تفکر داشته باشیم به هدف نهائی خلقت پی خواهیم برد؛ چراکه خداوند هیچ‌گاه انسان را بدون هدف خلق نکرده است و متوجه می‌شویم که بهشت و جهنم جاری است و به فرموده استاد سردار، هدف از خلقت، اول آموزش و بعد خدمت است. وقتی به جایگاهی رسیدیم که خود را شناختیم، قطعاً خداوند را هم خواهیم شناخت و درنهایت به جایگاه موعود می‌رسیم.
امیدوارم در خدمتگزاری، جایگاه درستی برای خود متصور باشیم تا همان‌گونه که دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما نیز بکاریم تا دیگران، استفاده لازم را ببرند.
در پایان پیشاپیش هفته معلم و راهنما را به استاد راهنمای کنگره60 آقای مهندس دژاکام، تمام راهنمایان و راهنمای عزیز خودم آقا صادق رضوانی تبریک می‌گویم.
"خودتان و آقای مهندس را تشویق نمایید."

تایپ: راهنما مسافر حسین
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .