English Version
English

در قول و قرارها باید به توانایی‌های خود توجه کنیم

در قول و قرارها باید به توانایی‌های خود توجه کنیم

به‌نام قدرت مطلق الله
هفتمین جلسه از دوره چهارم جلسات لژیون سردار همسفران شادآباد با نگهبانی همسفر معصومه، دبیری همسفر فتانه و استادی همسفر اکرم با دستور جلسه‌ "قول و قرار، وفای به عهد" در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۴ رأس ساعت  ۱۴:۴۵ الی ۱۵:۴۵ به‌صورت حضوری برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:
خداوندا دریا و آسمان و دشت پوشیده از رقصنده‌های آسمانی‌است و روح ناآرام ما خواستار رهایی‌ است نه از خلاصی، بلکه دیدار معشوق است
خداوندا تنها تو را می‌ستاییم و تنها تو را ستایش می‌کنیم برای انجام این عمل عظیم شکر، شکر، شکر
در ابتدا خداوند را شکر می‌کنم که در کنگره و همین‌طور در لژیون سردار حضوردارم، از نگهبان خانم معصومه عزیز تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم، امیدوارم بتوانیم در کنار هم آموزش بگیریم، به قول و قرارها و عهدهایی که با خودمان می‌بندیم وفا کنیم.
آقای مهندس هر ساختاری را که در کنگره به‌وجود می‌آورند پشت آن یک تفکر عظیم است، این ساختارها و همین‌طور لژیون سردار برای ما آموزش دارد.
هر ساختاری که در کنگره و در جهان هستی وجود دارد هم صور پنهان و هم صور آشکار دارد.
صور آشکار لژیون سردار، پرداخت‌های مالی است و باید بتوانیم از منیت، ترس و فقر عبور کنیم و همه این‌ها بخشی از مسیر تزکیه و پالایش است.
در مورد ترس خاطره‌ای دارم که می‌خواهم برایتان تعریف کنم، یکی از عزیزانم که الآن در کنگره حضور دارند و پهلوان هستند، چند سال پیش زمانی‌که در شعبه تولد بود ایشان کل دارایی‌شان فقط ۵۰ هزار تومان بود و دیگر هیچ پولی نداشتند، این مبلغ را در پاکت گذاشتند و هدیه دادند، زمانی‌که به خانه رفتند دیدند پدرشان که روح‌شان شاد باشد در پاکت چندین برابر آن پول را به ایشان هدیه دادند، این نشان می‌دهد که ایمان و توکل داشتند، همان ایمان و توکل باعث شد ترسی از آینده نداشته باشند.
صور پنهان لژیون سردار، بخشش، گذشت و انفاق است و باید در صور پنهان اتفاق بیفتد تا انسان رشد کند و ظرف وجودیش بزرگ وبزرگ‌تر شود.
قول و قرارهایی هم که من با خودم می‌گذارم باید به توانایی‌هایم نگاه کنم، باید ببینم توانایی انجام آن کار را دارم یا نه؟ من در گذشته به این توجه نداشتم و مدام دیگران را ملاک قرار می‌دادم که آن شخص چون  می‌تواند انجام بدهد من هم می‌توانم و همیشه با شکست مواجه می‌شدم و باعث می‌شد اعتماد‌به‌نفس خود را از دست بدهم و نتوانم کاری انجام بدهم، اما زمان گذشت و من آموزش گرفتم، متوجه شدم هر کاری می‌خواهم انجام بدهم و قول و قراری را هم که می‌خواهم با خودم یا دیگران بگذارم، باید با توجه به توانایی‌ها و با در نظر گرفتن شرایط خودم باشد اگر غیر از این باشد من شکست خواهم خورد.
با برنامه‌ریزی‌هایی که می‌کنم و قول و قرارهایی که می‌گذارم متوجه شدم شاید صد‌در‌صد کار‌ها را انجام ندهم، اما اکثر آن‌ها را می‌توانم انجام بدهم، مانند در طی یک سال با خود عهد می‌بندم کتاب ۶۰ درجه زیر صفر، کتاب چهارده مقاله، جزوات را بخوانم  و همین‌طور سی‌دی نوشتن را در اولویت قرار داده‌ام، ممکن است گاهی اوقات یک وقفه‌ای بیفتد، اما مطمئن هستم به عهد خود وفا  خواهم کرد.
مدتی است به این فکر می‌کنم که آیا به تعهدات خود نسبت به وظیفه مادر، فرزند، رهجو، همسر و همسفر بودن عمل می‌کنم؟ متوجه شدم در گذشته اصلاً می‌ترسیدم حتی به آن فکر کنم و تا یک جایی جلو می‌رفتم و ترس جلوی ارزیابی مرا می‌گرفت، اما دیدم این ترس فایده‌ای ندارد و باید جلو بروم و خودم را بازنگری کنم تا بتوانم در تعهداتی که دارم موفق باشم.
تعهدات مادری فقط این نیست، که برای فرزندان خود غذا درست کنم، لباس‌های‌شان را شست‌و‌شو کنم، مدرسه ببرم و بیاورم و اتاق‌شان مرتب باشد، باید کاری کنم آگاهی‌شان بالا برود، در تربیت آنها دقت بکنم، حق انتخاب به آن‌ها بدهم، اختیار بدهم که خودشان بتوانند انتخاب کنند، فرصت بدهم و کاری را که باید فرزندانم انجام بدهند من انجام ندهم، بعدها متوجه شدم آن‌ها هیچ لذتی نمی‌بردند.
زمانی‌که قولی به فرزندانم می‌دادم و آن را عملی می‌کردم احساس شادی و غرور در چهره‌شان موج می‌زد و من هم خیلی خوشحال می‌شدم.
امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: که قول و قرار مانند نذر می‌ماند و باید به آن وفا کنیم.
مورد دیگر ما باید امیدوار باشیم تا بتوانیم به قول وقرارهایی که گذاشته‌ایم وفا کنیم و برای انجام این کار اول باید خودمان را بشناسیم تا به قو‌ل‌هایی که به خود و دیگران می‌دهیم جامه عمل بپوشانیم.
دیده‌بان محترم آقای علیرضا زرکش می‌فرمایند: بین صور آشکار و پنهان محبت است و درست در قلب محبت، عشق وجود دارد.
بخشش فقط در قسمت معنویات و بخشیدن دیگران نیست، بخشش در قسمت مادیات هم بسیار مهم است.
من به جرأت می‌توانم بگویم زمانی توانستم در کنگره شروع به حرکت کنم و آموزش بگیرم که نیت کردم عضو لژیون سردار شوم، از آن موقع مسیر من باز شد، خیلی از مسائل برایم مشخص و آشکار شد و توانستم خیلی راحت‌تر آنها را حل کنم. خدا را شکر عضو لژیون سردار هستم و خیلی دوست دارم دنور، پهلوان و به نشانی‌در‌بی‌نشانی برسم.
نشانی‌در‌بی‌نشانی خیلی لذت بخش است، وقتی‌که مطلب آقای مهندس را می‌خواندم این جایگاه قلب مرا لرزاند و چه‌قدر این جايگاه زیباست، امیدوارم قسمت و روزی همه ما باشد تا بتوانیم به این جایگاه‌‌ها برسیم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما عزیزان ممنونم.

تعداد اعضای لژیون سردار: ۱۵۷ نفر
تعداد حاضرین در جلسه: ۱۰۶ نفر
تعداد مشارکت کنندگان: ۱۰ نفر
تعداد میهمانان: ۱۹ نفر
خزانه‌دار: همسفر عاطفه رهجوی راهنما همسفر فریده لژیون پانزدهم
تهیه و تنظیم: دبیر لژیون همسفر فتانه
ویراستاری و ارسال: همسفر اکرم رهجوی راهنما همسفر صبا لژیون یکم
همسفران نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .