English Version
English

ناامیدی از بزرگترین گناهان است

ناامیدی از بزرگترین گناهان است

« به نام قدرت مطلق الله »
در وادی اول ما یاد گرفتیم که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد، حال با مروری به گذشته خود متوجه می‌شوم که تفکراتم تنها در جهت ضد ارزش‌ها بوده و حرکت من در ورطه ناامیدی، اما با شروع تفکر سالم متوجه می‌شوم که چقدر از مسائل و شرایط مناسب را از دست داده‌ام و بلافاصله وادی دوم به ما می‌گوید؛ هیچ موجودی بیهوده آفریده نشده است حتی اگر خودش به هیچ فکر کند، این موضوع باعث می‌شود که من از ناامیدی خارج شوم و بدانم که خداوند متعال این اختیار را به من داده تا با تفکر سالم و درست بازگشت کنم.
این وادی به من می‌آموزد؛ درست است مسیر را اشتباه رفته‌ام، ولی نباید ناامید شوم چراکه هیچ موجودی بی‌هدف آفریده نشده است شاید خالی از لطف نباشد که یک آیه از کلام الله مجید را بخوانیم؛
وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَالْأَرْضَ وَ مَا بَيْنَهُمَا بَاطِلًا ۚ ذَٰلِكَ ظَنُّ الَّذِينَ كَفَرُوا ۚ فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ، أَمْ نَجْعَلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَالْمُفْسِدِينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ الْمُتَّقِينَ كَالْفُجَّارِ
«و آسمان و زمين و آنچه را در بين آنهاست بيهوده نيافريديم. اين پندار كافران است. پس واى به حال كافران از آتش [دوزخ‏] آيا آنان را كه ايمان آورده‏اند و كارهاى شايسته كرده‏اند مانند تباهى كنندگان در زمين مى‏گردانيم؟ آيا پرهيزگاران را مانند بدكاران قرار مى‏دهيم؟»
خداوند متعال از کمال حکمت خود در آفرینش خبر داده و می فرماید؛ او آسمان ها و زمین را بیهوده و بی‌فایده نیافریده، بلكه‌ آن‌ها را آفريديم‌ تا بر قدرت‌ ما دلالت‌ كنند و به‌ طاعت‌ ما عمل‌ شود «اين‌ پندار كسانی است‌ كه‌ كفر ورزيده‌اند» زيرا آنان گمان‌ مي‌كنند اين ‌پديده‌ها بی‌هيچ‌ هدفی آفريده‌ شده‌، حال درست است که خداوند فرموده، من می‌توانم برگشت کنم، اما اصلاح هر تخریبی نیاز به آموزش و تلاش بسیار دارد، تنها رفت‌و‌آمد ما به کنگره کار را درست نمی‌کند باید حتماً به راهنمای خود و کنگره ایمان داشته باشیم و در مسیر مستقیم قدم برداریم، باید حرمت کنگره را رعایت و از ضد ارزش‌ها دوری کنیم تا بتوانیم ذره‌ذره آموزش بگیریم، آموزش و یادگیری سخت است به این‌ دلیل که در صور پنهان و صور آشکار باید تغییر کنیم و قطعاً زمان می‌برد و سختی بسیاری را می‌طلبد، اما اگر فرمانبردار باشیم و در مسیر مستقیم کنگره و اهداف آن حرکت کنیم این زمان برای ما کوتاه‌تر می‌شود.
من در کنگره آموختم به خودم انرژی بدهم و افکار منفی را از خودم دور کنم تا ناامیدی به ذهن من وارد نشود حتی طبق فرمایش کلام‌الله؛ «ناامیدی از بزرگترین گناهان است» قرار نیست حال من یک شبه خوب شود، باید مرتب آموزش بگیرم و در اجرای آن‌ها استمرار داشته باشم تا خرابی‌ها را آباد کنم، زیرا با نفوذ ناامیدی درون خود قادر نیستم هیچ قدم استواری بردارم. حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: هر کسی یک کلمه‌ به من آموزش دهد من را بنده و غلام خود کرده است، بنابراین باید قدر و منزلت و جایگاه کنگره و راهنمای محترم خود را داشته باشم که با آموزش‌های خود باعث تغییرات درون من شدند و با دور کردن احساس منفی من را به سمت آرامش روانه کردند.
در ابتدای وادی دوم سخن از جنگ نرم شده است، جنگی که در آن  مبارزه با کمترین خسارتی انجام می‌شود یعنی شخص تکاپو و جنبشی علیه نیروهای اهریمنی درون خود دارد، اما بدون غوغا، پریشانی و آسیب. یکی از هنرهای نیروهای اهریمنی پنهان ماندن است یعنی به‌ صراحت و راحتی آن‌ها را تشخیص نمی‌دهیم، بنابراین برای شناسایی آن‌ها به دانایی و سیاستی نیاز داریم که از سیاست نیروهای منفی قوی‌تر باشد پس جنگ نرم به‌عبارتی می‌تواند افزایش دانایی نیز باشد و این کار با مثلث دانایی یعنی تفکر، آموزش و تجربه امکان‌پذیر است. ما باید به این جنگ نرم ادامه دهیم تا شهر وجودی و دنیای درون خود را آباد کنیم. جنگ نرم یعنی جنگ اندیشه و جنگ اطلاعات که اعلان جنگ ندارد و کسی متوجه آن نمی‌شود چراکه به آرامی اتفاق می‌افتد و با تفکر همراه است. تا زمانی‌که در ضدارزش‌ها هستیم بدون تغییر تفکر و اندیشه نمی‌توانیم به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم، جنگ نرم زمان‌بر است. 
آب مظهر نرمی و لطافت است و سنگ مظهر سختی، اما قطرات آب با لطافت خاص خود و با استمرار درچکیدن بر روی سنگ سخت، تغییراتی را در طول زمان بوجود می‌آورد و نشان از نتیجه کار تدریجی است که در اثر استمرار بوجود می‌آید. جنگ امروزی جنگ اندیشه‌ها می‌باشد، گاهی یک تفکر و یا ایده منفی و نادرست باعث چنان تخریبی در یک جامعه می‌شود که صدها موشک و تانک به اندازه آن تخریب ندارد، تخریب حرفی که از سر ناراحتی به دیگران می‌زند از تخریب ضربات فیزیکی بیشتر است، گاهی با یک کار فرهنگی اشتباه و یک ساختارشکنی یا یک اطلاعات نرم‌افزاری نادرست، ساختار فرهنگی یک جامعه یا کشور بهم می‌ریزد. همیشه خیانت یک دوست به ما از یک ضربه فیزیکی دردناک‌‌تر است، با جنگ درونی در مسیر مستقیم و با پاسخ منفی به خواسته‌های نامعقول پیروز خواهیم شد، البته همیشه این خواسته‌ها از کم شروع و پس از مدتی که جواب مثبت گرفت به خواسته های بیشتر و بزرگتری تبدیل می‌شود. 
خاصیت جنگ نرم دراین‌ است که همیشه زشتی و پلیدی‌ها درقالبی زیبا قرار می‌گیرند مانند یک مشت آهنی در غلاف ابریشمی یا آب زهرآلود در کوزه طلا و این اتفاقات از نفس اماره صادر می‌شود و نیروهای منفی با توجیهات به ظاهر سالم و نیک همراه شیطان می‌شود. کنگره مانند یک آینه خود واقعی من را به من نشان می‌دهد تا دریابم من نیز مانند هر انسانی پاک از هر اشتباه و ایرادی نیستم و چنانچه از صبح تا شب فقط عیب و ایراد مسافر و اطرافیان را می‌بینم، خود من نیز انسان هستم تابه‌حال چه کاری انجام دادم؟ با این اوصاف اولین قدم برای حرکت تفکر و سپس کوشش است تا خود را بیابیم، برای این کار اولین قدم، نوشتن ضد ارزش‌ها است تا متوجه می‌شویم؛ هیچ کدام بدون هدف قدم به هستی نگذاشتیم و قطعاً هر کدام از ما رسالتی بر عهده داریم.
به‌قلم؛ همسفر آزاده رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)
ویرایش؛ راهنما همسفر فاطمه (لژیون پانزدهم)

عکس؛ همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوازدهم)
ارسال؛ همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر وجیهه (لژیون نوزدهم)
نمایندگی همسفران سلمان فارسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .