English Version
English

همه ما انسان‌ها باید در زندگی به تمامی قول و قرارها پایبند باشیم‌ و به آن‌ها عمل کنیم

همه ما انسان‌ها باید در زندگی به تمامی قول و قرارها پایبند باشیم‌ و به آن‌ها عمل کنیم

جلسه اول از دوره چهارم جلسات لژیون سردار همسفران نمایندگی جواد با استادی همسفر رحیمه، نگهبانی پهلوان همسفر معصومه و دبیری همسفر سمیه با دستور جلسه (قول و قرار، وفای به عهد) ساعت ۱۳:۴۵ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

«خوشا به حال آن کس که می‌بخشد و به دنبال باز پس گرفتن نیست، بی‌دریغ همچون‌ قدرت مطلق. آن‌گاه با بال‌هایی به پرواز در خواهید آمد که در آن غیر از نور دیگر هیچ نخواهيد بود».

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه این ماه لژیون سردار در مورد "قول و قرار، وفای به عهد" می‌باشد. همان‌طور که همه می‌دانیم، قول و قرار به معنای عهد و پیمان می‌باشد؛ به همین دلیل همه ما انسان‌ها باید در زندگی به تمامی قول و قرارها پایبند باشیم‌ و به آن‌ها عمل کنیم. البته این قول و قرارها چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی بسیار مهم می‌باشند به‌ همین دلیل باید به آن‌ها پایبند باشیم؛

بنابراین اگر ما بتوانيم به عهد و پیمان خود پایبند باشیم، هم حال خوش را دریافت می‌کنیم و هم بین دیگران اعتبار کسب می‌کنیم. البته من همسفر در ابتدا باید توانایی‌های خودم را بسنجم و تفکر کنم که آیا می‌توانم از پس قول و قرارهایم برآیم؟ زیرا بستن قول و قرار نباید از روی شور باشد، بلکه باید از روی شعور باشد.

در ادامه باید بگویم: اولین پیمان بسته شده از طرف انسان زمانی بود که انسان در روز الست در پیشگاه خداوند پیمان بست که از دستورات و فرامین الهی پیروی کند تا به رستگاری برسد؛ اما همان‌طور که همه می‌دانیم زمانی که این پیمان بسته شد، حضرت آدم و حضرت حوا از این پیمان سرپیچی کردند و از بهشت رانده شدند و به زمین فرستاده شدند تا جبران خسارت نمایند.

 پس در این‌جا متوجه می‌شویم که وفای به عهد بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در سوره اسرا نیز به صراحت به این موضوع اشاره شده که در روز قیامت در این مورد از انسان سؤال پرسیده خواهد شد. یکی دیگر از این پیمان‌ها، پیمان زناشوئی است که بین زن و مرد بسته می‌شود که باید نسبت به آن پایبند باشند. البته در گذشته با وجود مشکلات زیاد زن و مرد بر پیمان خود وفادار باقی می‌ماندند و با صبر و شکیبایی بر مشکلات غلبه می‌کردند و زندگی را برای اعضای خانواده شیرین می‌کردند؛

اما امروزه زن و مرد به خاطر نداشتن صبر و شکیبایی، نمی‌توانند بر سر عهد و پیمان خود باقی بمانند به همین خاطر آمار طلاق بسیار زیاد شده است. در ادامه باید بگویم: زمانی که وارد کنگره شدم راهنمای تازه‌واردین به من تأکید کرد که سی‌دی وظایف رهجو را بنویسم و چندین بار آن را بخوانم‌. زمانی که این کار را انجام دادم کلیه قوانین در ذهن من حک گردید و من از این طریق با وظایف خودم آشنا شدم و متوجه شدم که رعایت کلیه قوانین کنگره ۶۰ در اصل همان عهد و پیمانی است که بین ما و کنگره ۶۰ بسته شده است؛

بنابراین کسانی که به قوانین احترام گذاشتند و آن‌ها را اجرا کردند، توانستند به درمان و رهائی مطلوب برسند و حال‌خوش را دریافت کردند و در ادامه برای ادای دین خودشان وارد لژیون سردار شدند و عضوی از لژیون سردار شدند تا از این طریق بتوانند مقداری از درد انسان‌های دیگر را بکاهند. پس ما نیز باید بدانیم که شرکت کردن در جشن گلریزان و یا عضو لژیون سردار، دنور و هم‌چنین پهلوان شدن، قطره کوچکی است که با پیوستن به هم یک اقیانوس بزرگ را به‌وجود می‌آورد.

کلام آخر این‌که صورت مسئله اعتیاد توسط آقای مهندس برای همیشه حل گردید. ولی در ادامه این مسیر ایشان اهداف بزرگ‌تری دارند، در واقع آقای مهندس در نظر دارند که راه حلی برای بیمارهای لاعلاج پیدا کنند تا از این طریق بتوانند به انسان‌های دیگر که با این بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کنند. البته برای محقق شدن چنین پروژه‌ای ما نیز باید با کمک‌های مالی خودمان ایشان را یاری کنیم تا این اهداف به نتیجه مطلوب برسند.

در ابتدای جلسه پهلوان همسفر معصومه نگهبان دوره چهارم، از نگهبان دوره سوم دنور همسفر بهیه به‌رسم کنگره و با اهدای پاکت قدردانی کردند.

تایپ: همسفر سمیه، دبیر و عضو لژیون سردار
ویراستار: همسفر معصومه، عضو لژیون سردار
عکس و ارسال: مرزبان خبری گروه خانواده، همسفر مهری
همسفران نمایندگی جواد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .