English Version
English

هر موجودی برای هدفی والا و ارزشمند خلق‌شده است

هر موجودی برای هدفی والا و ارزشمند خلق‌شده است

اگر انسان بخواهد فرمانروای لایق و باشهامتی برای کشور وجودی یا جسم خود باشد، باید آرام‌آرام سازندگی را در قسمت جسم، روان و جهان‌بینی خود همراه با آموزش آغاز نماید و بداند مشکلات و سختی‌ها، مانند نور از دریچه‌ قلب انسان عبور می‌کند و باعث تزکیه و پالایش در ذهن، عقل و حس او می‌گردد و باید بداند تنها نیست، خداوند و نیروی مافوق او را حمایت و پشتیبانی می‌کند.

اگر انسان در مسیر صحیح و ارزش‌ها قدم بردارد و از هیچ تلاشی فروگذار نکند، از تفکر صحیح به تفعل صحیح خواهد‌ رسید؛ زیرا تصاویر ذهنی در ما اثر بزرگی خواهند ‌داشت و به مرحله ظهور خواهند رسید.

هرکسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش

حال که هریک از ما بنا بر موضوع درمان اعتیاد، در مسیر آموزش و خدمت قرارگرفته‌ایم، باید به‌روشنی درک کنیم که این اتفاق هدفمند است و هر یک از ما وظیفه‌ای خطیر بر عهده‌داریم. باید در نظر داشت موضوع درمان در سه پارامتر جسم، روان و جهان‌بینی اتفاق می‌افتد.

پارامتر جسم چگونه به درمان می‌رسد؟ میلیاردها سلول عصبی، نورون‌ها و غدد درون‌ریز سیستم ایکس که در اثر مداومت بر مصرف مواد مخدر دچار اختلال شده است، با کمک متد دی‌اس‌تی و شربت اوتی ریکاوری می‌گردد.

در انسان توانایی‌ها، استعدادها و قدرت‌های عظیمی‌ نهفته شده است که نیروی‌ منفی همواره درصدد خنثی کردن آن با کمک ترفندهایی، مثل ناامیدی است تا به‌وسیله آن موتور‌های تولیدکننده نیروهای درونی انسان را خاموش کند.

در این میان، ‌بر همه‌ ما روشن‌شده است که‌ مسئله‌ ورزش و هنر، نقش سازنده‌ای را در احیای سیستم جسم و روان فرد مصرف‌کننده در پروسه درمان اعتیاد بر عهده دارد تا یک فرد مصرف‌کننده منزوی و گوشه‌گیری را که احساس پوچی، بیهودگی و ناامیدی می‌کند و از خانواده، دوستان و اجتماع فاصله گرفته و تبدیل به فردی مغموم شده است و حتی نیروها و توانایی‌های درونی او تحلیل رفته و یا به فراموشی سپرده‌شده، بیدار می‌شود و او را تبدیل به یک دونده یا نوازنده ماهر می‌نماید.

چشمه‌های خشک‌شده‌ خمر او نیز در اثر استفاده از شربت اوتی، متد دی‌اس‌تی و آموزش جهان‌بینی همراه با حضور در میادین ورزش، شروع به جوشش می‌نماید و موفقیت‌های بزرگ ورزشی و هنری برای او به همراه دارد تا احساس مفید بودن نماید و برای موفقیت‌های خود و دیگران ارزش قائل شود و بداند او برای هدفی والا و ارزشمند خلق‌شده است که آن، آموزش و خدمت است تا دیگربار او را با این حقیقت روبه‌رو نماید که:

هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

انسان باقدرت اختیار خود، می‌تواند از تقدیر که بیهوده نبودن است، فاصله بگیرد و به سمت بیهودگی حرکت کند، در مسائل از خود سلب مسئولیت کند، از خود واقعی‌اش دور شود و اتلاف انرژی کند.

و در پایان هرکدام از ما باید ببینیم به‌عنوان یک مخلوق در چه جایگاهی هستیم، ما باید جایگاه خودمان را مشخص کنیم و مصرف‌کنندگان بی‌مصرف نباشیم.

نویسنده: همسفر صدیقه رهجوی راهنما همسفر مهین
ویرایش: گروه ویراستاری همسفران نمایندگی دنا
ارسال: راهنما تازه‌واردین همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .