English Version
English

غم‌ها و اندوه‌ها سرچشمه بدی‌ها نیستند

غم‌ها و اندوه‌ها سرچشمه بدی‌ها نیستند

به نام قدرت مطلق الله
مبحثی که می‌خواهیم شروع کنیم مربوط به ۷۵‌/۳‌/۶ است؛ بین یک حوض که لجن و یا آب بسیار تیره و کثیف دارد و یک حوضی بسیار تمیز که از چشمه‌ای روان سیراب می‌شود، فرق بسیار است و دقیقاً می‌توان گفت که این تمثیل ما انسان‌ها است.

چشم همه چیز را می‌بیند ولی خودش را نمی‌تواند ببیند البته مگر در آینه؛ انسان‌ها هم همین‌طور هستند، بدی‌های همه را می‌بینند ولی بدی‌های خودشان را نمی‌بینند. مهمترین چیزی که در رأس این‌ها قرار دارد خلق‌وخوی انسان است که رسول خدا از خلق عظیمی برخوردار بود، یعنی اخلاق بسیار نیکویی داشت.

انسان اگر خلق‌وخویی نداشته باشد مثل حوضی است که آبی تیره و کثیف دارد. این‌ها افرادی هستند که خیلی خودبین، متکبر و دارای منیت هستند و این‌ها همه صفاتی زشت‌وزننده است ولی شاید خود شخص از روی منیتی که دارد خیال می‌کند که جایگاه شخصیتش فرق می‌کند.

خلق نیکو این است که انسان بتواند با همه انسان‌ها خوب صحبت کند و با همه برخورد ملایم داشته باشد که این احتیاج به یک دیپلماسی دارد و برای این‌ کار باید انسان‌ها را دوست داشته باشیم و برای دوست‌داشتن آن‌ها باید از فهم، شعور و آگاهی و دانایی بالایی برخوردار باشیم و بتوانیم انسان‌ها را درک کنیم که اگر مرتکب اشتباه شده‌اند از نقطه ضعف آنها استفاده نکنیم.

منیت، خودخواهی و دروغگویی آب این حوض را لجن می‌کند؛ «ویلٌ لِلمُکَذبین» وای بر دروغ‌گویان؛ یعنی دروغ‌گویی مادر تمام جنایت‌ها، بدی‌ها و زشتی‌ها است. تمام صفات بد، انسان را تبدیل به حوضی می‌کند که لجن است و آب تیره‌ای دارد.

در هر مقامی که در کنگره۶۰ هستیم چه یک سفر اولی که دارد آموزش می‌گیرد چه دیده‌بان چه نگهبان و هر کسی مهم‌ترین مسئله برای‌ ما خلق نیکو باید باشد.

ما سعی‌وکوشش می‌نماییم که در مسیر  درست و آنچه خود ایمان راسخ داریم به بندگان تسلیم خداوند اهدا نماییم. ما از خود نمی‌دهیم زیرا فرمانی را اجرا می‌کنیم که باید بشود، چون همه چیز از ذات پاک خداوند است.

غم‌ها و اندوه‌ها سرچشمه بدی‌ها نیستند. هرچیزی بر مبنای ضدش شناخته می‌شود یعنی راستی در مقابل دروغ یا نور در مقابل تاریکی؛ پس غم‌ بزرگ می‌تواند انسان را به نابودی و یا به رستگاری بکشد.

آقای مهندس فرمودند: «داده‌ها و نداده‌های خداوند را شکر کنیم.» داده‌ها که معلوم است، نداده‌ها را برای چه شکر کنیم؟ نداده‌ها شکر بیشتری دارد یعنی با چشم‌هایت می‌بینی ممکن‌‌ است فردا دیگر نبینی و یا با پاهایت راه می‌روی ممکن است فردا نتوانی این کار را انجام بدهی.

نیروهای خفته همیشه فرشتگان آرام و سفید جامه نیستند، در جهت پالایش و دور ساختن آن‌ها هم فعالیت لازم است و شرط آن پرهیزکاری و پرداختن به ارزش‌ها است.

 

خلاصه سی‌دی اشراق
نویسنده: همسفر زهرا (ک)، رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون ششم)
رابط خبری: همسفر طاهره، رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون ششم)
تصویرگر: همسفر عسل، رهجوی راهنما همسفر پریسا (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر زهرا (لژیون هفدهم)

همسفران نمایندگی سهروردی اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .