English Version
English

گاهی اوقات ما انسان‌ها فکر می‌کنیم هیچ نیستیم

گاهی اوقات ما انسان‌ها فکر می‌کنیم هیچ نیستیم

وادی دوم می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. گاهی اوقات ما انسان‌ها در اثر پیشرفت بیماری جسمی و روانی در وجود خودمان و یا وجود مشکلات زندگی‌ خود، تصور می‌کنیم که ما هیچ نیستیم و این سؤال را می‌پرسیم که چرا به دنیا آمده‌ایم؟ درحالی‌که این‌ می‌تواند یک توجیه باشد که ما دیگر برای زندگی کردن و برای رسیدن به خواسته‌های خودمان تلاش نکنیم.

اگر نگاهی به خلقت و طبیعت کنیم، متوجه می‌شویم حتی یک کرم خاکی نیز بیهوده پا به حیات نگذاشته است و وجودش برای خاک لازم است؛ درنتیجه منِ انسان نیز مشخص است که بیهوده آفریده نشده‌ام. اگر اکنون در زندگی من مشکلات وجود دارد، به خاطر این است که مسیری را که رفته‌ام اشتباه است و یا اینکه در مسیر ضد ارزش‌ها قرار دارم؛ باید به عقب برگردم، از تاریکی‌ها و مشکلات زندگی خود درس بگیرم و به‌طرف ارزش‌ها و روشنایی‌ها حرکت کنم تا به‌مرورزمان حال جسم و روح من خوب شود.

کسی که جسم سالم و ذهن آرام دارد هیچ‌وقت نمی‌گوید که بیهوده به دنیا آمده‌ام و هیچ نیستم. قبل از ورودم به کنگره به دلیل‌ این‌که ذهن آشفته و شلوغی داشتم، شاید این سؤال از ذهن من می‌گذشت که چرا به این دنیا آمده‌ام؟ من در این دنیا اضافه هستم، مگر من چه‌کاری می‌توانم برای این دنیا انجام دهم؟ تا این‌که به کنگره آمدم و دید من نسبت به زندگی عوض شد و متوجه شدم که وقتی یک کرم خاکی بیهوده آفریده نشده، پس من قطعاً بیهوده آفریده نشده‌ام و تلاش کردم تا ضد ارزش‌هایی مثل غیبت کردن، سرزنش کردن، تجسس کردن و ... را کنار بگذارم و ذهن خودم را آرام کنم و به‌جای افکار منفی، با افکار مثبت ذهنم را پرکنم و برای حال خوب خودم قدم بردارم.

خداوند را شاکرم که اذن ورود من به کنگره را صادر کرد. از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر می‌کنم که برای حال خوب ما تلاش می‌کنند و این آموزش‌های ناب را در اختیار ما می‌گذارند تا ما این آموزش‌ها را کاربردی کنیم.

رابط خبری: همسفر نرگس مرزبان خبری بوستان ولایت
نویسنده: همسفر صالحه نگهبان داوری والیبال رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون ۱۵) نمایندگی حر در بوستان ولایت
ویرایش: راهنما همسفر فاطمه رشته ورزشی بدمینتون نمایندگی دنا شهرضا
ارسال: راهنما همسفر ریحانه رشته ورزشی والیبال نمایندگی دنا شهرضا
گروه ورزش همسفران کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .