English Version
English

خلاصه سی‌دی اشراق

خلاصه سی‌دی اشراق

به نام قدرت مطلق الله

در سی‌دی اشراق به نکات خیلی مهمی اشاره شد که انسان‌ها را به حوضی با آب تیره، کثیف و پر از لجن یا آبی تمیز و زلال که از چشمه‌ای روان سیراب می‌شود، تشبیه کرد. همانطوری که چشم همه چیز را می‌بیند؛ ولی خودش را نمی‌بیند، انسان هم تمام بدی‌ها را می‌بیند؛ ولی بدی‌های خودش را نمی‌بیند. مهم‌ترین چیزی که در راس همه چیز قرار دارد، خلق‌و‌خو است. آن‌هایی که خلق‌و‌خوی نامناسب دارند همیشه در رنج و عذاب هستند، مثل همان حوض با آب کثیف و تیره و بالعکس. کسی که می‌خواهد خُلقش درست شود باید با همه سازگار باشد و همه انسان‌ها را دوست داشته باشد و اگر بخواهد انسان‌ها را دوست داشته باشد باید فهم و شعور و آگاهی‌اش بالا برود. کسی که دارای شناخت و آگاهی باشد و انسان‌ها را درک کند، می‌داند که اگر کسی اشتباهی کند جزو سرشتش است و باید آنقدر اشتباه کند تا از این مرحله عبور کند. دروغگویی، کم‌فروشی، تقلب و قضاوت کردن و ...صفاتی هستند که آب حوض را لجن و کثیف می‌کنند. کسی که تقلب می‌کند در واقع خودش را نابود می‌کند و اگر این مسئله را بداند که چه ضربه‌ای به خودش می‌زند هرگز این کار را نمی‌کند.

ما در کنگره در هر جایگاهی که باشیم بایستی خلق‌وخوی خوش داشته باشیم. هر کسی هر خُلقی داشته باشد همه متوجه می‌شوند؛ مانند همان آب حوض، چه لجن و چه تمیز باشد همه متوجه می‌شوند؛ چون فرق زیادی در آن وجود دارد. اگر می‌خواهیم همیشه در صلح و آرامش باشیم باید آب این حوض را همیشه تمیز و زلال نگه داریم. 

کارهای ضدارزشی علاوه بر اینکه گناه است در واقع ما را خراب هم می‌کند و تخریبش به خودمان بر‌می‌گردد. ما هر چه بکاریم برداشتش دست خودمان نیست. اگر می‌خواهیم آنچه که می‌کاریم مطلوب‌ترینش دستمان بیاید باید در مسیر صراط‌مستقیم باشیم و برای دیگران خوبی بخواهیم. راه صراط‌مستقیم مشخص است. اگر رفتار خوبی با دیگران نداشته باشی با نیروهای شیطانی پیوند می‌خوری و راه را گم می‌کنی و به مقصد نمی‌رسی.

انسان‌هایی که جزء خواص هستند از وقت، مال و انرژی خود به دیگران می‌بخشند؛ تا از خود نگذری به خود نرسی. چیزی که بعد از مرگ از بین نمی‌رود و پابرجاست، صفات نیکی است که از خودمان به جا گذاشته‌ایم. اگر در این جهان هر کاری انجام دهیم چه خوب و چه بد، در همین جهان که زندگی می‌کنیم به ما پاسخ داده می‌شود؛ الله سریع الحساب.

اگر گیاه بد بکاری گیاه خوش‌بو برداشت نمی‌کنی. غم‌ها و اندوه‌ها همیشه سرچشمه بدی‌ها نیستند و هر چیزی بر مبنای ضدش شناخته می‌شود؛ مثل راستگویی در مقابل دروغ. غم بزرگ می‌تواند انسان را به دو درجه بالاتر یا پایین‌ترین مقام خاص الهی سوق دهد. یک غمی انسان را به نابودی می‌کشاند؛ مثل غم از دست دادن فرزند و یا یکی می‌تواند با این غم خودش را توجیه کند که چه کار باید بکند. همانطوری که مدرسه می‌رویم و از ما آزمون گرفته می‌شود تا به درجه بالاتری دست یابیم در سیستم کائنات هم به همین صورت است، برای رسیدن به مراحل بالاتر بایستی امتحان پس دهی. اگر غم و یا مشکل بزرگی داری باید صبر کنی و از تفکرات منفی فاصله بگیری. زمان‌ها دوام ندارند و سریع می‌گذرند مثل قطره‌ای روی گلبرگ. 

باید قدر چیزهایی را که داریم بدانیم. آقای مهندس همیشه می‌گوید؛ به داده‌ها و نداده‌های خداوند شکر کنید، نداده‌ها مثل نابینایی و ... 

به تقدیر کاری نداشته باشیم و اگر کار داشته باشیم تبدیل به آدم خرافاتی می‌شویم؛ مثلاً اگر آزمون قبول نشدیم، می‌گوییم تقدیر این بود که قبول نشدم درصورتی‌که خواست خودمان است و تلاش نکردیم، تقدیر کار خودش را می‌کند. شما حرکت به جلو داشته باشید اگر قرار است خانه بخرید یا ازدواج کنید یا هر کار دیگری قطعاً اتفاق می‌افتد. در خصوص خصوصیاتی که داریم تجربه حاصل کنیم و نیروهای خفته همیشه فرشتگان سفیدجامه نیستند، ممکن است شیاطین و اجنه سیاه‌جامه باشند. نیروهای خفته می‌توانند هم مثبت باشند و هم منفی. برای اینکه نیروهای منفی را از خودمان دور کنیم باید پرهیزکار باشیم و به ارزش‌ها بپردازیم.

به قلم: راهنما همسفر زینب (لژیون یکم)

ویرایش و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .